Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@17:56:14 GMT

نامگذاری یک پارک محله‌ای به نام ملا محمد فضولی

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۴۱۰۱

نامگذاری یک پارک محله‌ای به نام ملا محمد فضولی

دبیر شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی تبریز گفت: پارک محله‌ای در شهرک سفیر امید به نام حکیم ملا محمد فضولی نامگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید حاجی‌زاده اظهار داشت: در راستای پاسداشت مقام ادبی حکیم ملا محمد فضولی و با پیشنهاد شهرداری منطقه سه، در جلسه امروز شورای نام گذاری معابر و اماکن عمومی، با نامگذاری پارک محله‌ای در آستانه افتتاح، به نام این حکیم و شاعر و ادیب موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سال ۱۴۰۰ از سوی شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان سال حفظ، احیا و مرمت میراث فرهنگی و تاریخی، نامگذاری شده و از این رو، رویکرد و اقدامات شهرداری تبریز نیز در سال جاری با محوریت تحقق این شعار خواهد بود.

پارک محله‌ای ملا محمد فضولی به مساحت حدود ۱۲ هزار متر مربع و ۴۵۵ میلیارد ریال هزینه تملک و اجرا، یکی از طرح‌های آماده افتتاح شهرداری منطقه سه تبریز است که هفته آینده به همراه چند پروژه‌ دیگر شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

حکیم ملا محمد فضولی، در سال‌های ابتدایی سده دهم هجری قمری، در جوار حرم سیدالشهدا (ع) دیده به جهان گشود. پدر او اصل و نسبی آذربایجانی داشت‌ و از ایل بیات بود که به دلیل ارادت ویژه به اهل بیت (ع) آذربایجان را به سمت کربلا و نجف ترک کرد. محمد در جوانی لقب «ملا» گرفت‌ و مشهور به ملافضولی شد. لقب ملا نشانه‌ کلامی بودن وی و لقب حکیم بیانگر رویکرد او به فلسفه و حکمت است. به دیگر سخن، حکیم ملا محمد فضولی مانند ابوعلی سینا و بیشتر از او، توانست کلام و فلسفه را به‌گونه‌ای آشتی دهد. وی به زبان های ترکی، عربی و فارسی تسلط کامل داشت و به هر سه زبان اشعار و آثاری گرانبها دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز ملا محمد فضولی پارک محله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بازیکنان استقلال به نبرد تبریز نمی‌رسند؟

آفتاب‌‌نیوز :

تراکتور – استقلال در حالی برگزار کننده یکی از دیدار‌های مهم و حساس هفته بیست و پنجم خواهند بود که تیم تراکتور شانس قهرمانی اش کم شده است و بیشتر برای دفاع از اعتبار خود به میدان می‌آید، اما استقلال در صدر جدول است و برای تدوام صدرنشینی نیازمند کسب سه امتیاز این دیدار است.

تیم تراکتور قادر به استفاده از بازیکنانی، چون سید محمد حسینی، محمد قنبری و محمد آقاجانپور به دلیل مصدومیت نیست. بازیکنانی که غالبا شاهد حضور آن‌ها در ترکیب ثابت تراکتور نبودیم و بیشتر به عنوان بازیکن جایگزین به میدان می‌آمدند.

اما استقلال غایبان مهم تری دارد. حسین حسینی کاپیتان و دروازه بان استقلال با رای کمیته انضباطی نمی‌تواند در این بازی به میدان بیاید. علاوه بر مهدی مهدی پور که فصل را از دست داده رافائل سیلوا هم به دلیل مصدومیت دور از ترکیب استقلال خواهد بود و بازگشت آرمین سهرابیان به ترکیب استقلال هم هنوز مشخص نشده است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • مربی پرسپولیس هم راهی تبریز می‌شود!
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • کدام بازیکنان استقلال به نبرد تبریز نمی‌رسند؟
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • ۴ مصدوم در اثر انفجار در پارک پرواز تبریز
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند