Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کارخانه با اشاره به کمک‌رسانی اهالی مسجد الهادی(ع) به خانواده‌هایی که سرپرست‌شان در زندان است، گفت: با مشارکت خیرین به ۴۰ خانواده که سرپرست آنها به دلیل کرونا از دنیا رفت، هم کمک نقدی و غیرنقدی صورت گرفت.

حجت الاسلام «محمدعلی کارخانه»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های مساجد منطقه هرندی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از رویکردها و برنامه هایی که امسال از ابتدای ماه مبارک رمضان و با محوریت مسجد الهادی(ع) منطقه هرندی مورد توجه قرار گرفته است سرکشی و کمک رسانی از خانواده هایی است که سرپرست خانواده در زندان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد الهادی(ع) واقع در محله هرندی بیان کرد: در همین راستا ضمن تفقد و دلجویی از این خانواده ها به مشکلات آنها نیز رسیدگی می کنیم و در صورتی که در پرداخت اجاره مسکن، بدهی، هزینه درمان با مشکلاتی روبرو هستند، به آنها کمک رسانی صورت می گیرد، تا در معرض آسیب های اجتماعی قرار نگیرند.زیرا که معتقدیم که مساجد به عنوان سنگر و پایگاه مهم  فرهنگی، اجتماعی و معیشتی می توانند پناهگاهی برای مردم نیازمند و محروم باشند، همان گونه که در صدر اسلام مساجد چنین جایگاهی را داشتند.

 

حجت الاسلام کارخانه همچنین افزود:40 سرپرست خانوار در منطقه هرندی به دلیل کرونا جانشان را از دست داده اند، به همین جهت یکی دیگر از رویکردهای گروه جهادی مسجد الهادی(ع)، کمک رسانی به این خانواده ها در قالب کمک های مومنانه و رزمایش مواسات و تامین مایجتاج ضروری آنها است. که در مجموع از ابتدای ماه مبارک رمضان 600 میلیون ریال برای کمک رسانی به این خانواده ها صرف شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از خانواده های نیازمند منطقه هرندی صاحب نوزادی شده بود که به دلیل مشکلات  تنفسی لازم بود که مدتی در دستگاه پشتیبانی تنفسی قرار گیرد، ما با کمک خیرین توانستیم برای این خانواده30 میلیون

تومان کمک برای هزینه درمان کودکشان را فراهم کنیم . این خانواده که از اهل سنت بودند، در حال حاضر در مسجد حضور دائمی دارند و نام فرزندشان را نیز «مهدی» نامگذاری کردند.

 

امام جماعت مسجد الهادی(ع) گفت: در کنار این خدمات سبدهای ارزاق به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان میان خانواده های کم برخوردار توزیع شده است.

 

حجت الاسلام کارخانه خاطر نشان کرد: سال گذشته 25 مسجد منطقه هرندی در مبارزه با مهار بیماری کرونا ورود جدی داشتند که تنها مسجد الهادی(ع) یک میلیارد تومان در بحث رزمایش مواسات به محرومین کمک کرد.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات مسجد الهادی ع مسجد الهادی ع منطقه هرندی حجت الاسلام خانواده ها کمک رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!