Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:22:12 GMT

هشت هزار سالمند کردستانی علیه کرونا واکسیناسیون شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۴۴۳۴

هشت هزار سالمند کردستانی علیه کرونا واکسیناسیون شدند

فرزین رضاعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار از ۲۱ بهمن در کردستان آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۶ هزار نفر علیه کرونا واکسیناسیون شده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس سند ملی واکسیناسیون فاز اول تمام شده است، افزود: ممکن است افرادی جا مانده و یا خود راضی به واکسیناسیون نبوده باشند ولی بخش بزرگی از پرسنل بهداشت و درمان و افراد مرتبط با این بخش علیه بیماری کووید ۱۹ واکسیناسیون شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: ۲۰ هزار و ۴۳۶ نفر در نوبت اول و پنج هزار و ۹۵۲ نفر در نوبت دوم واکسن دریافت کرده‌اند که در مجموع تعداد واکسن شدگان را به ۲۶ هزار و ۳۸۸ نفر در استان رساند.

رضاعی اضافه کرد: واکسیناسیون افراد مسن بالای ۸۰ سال بیش از یک هفته است که شروع شده و افراد جامانده می‌توانند به ‌هر درمانگاه شهری نزدیک محل سکونت خود مراجعه و واکسن دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در رده سنی ۷۵ تا ۷۹ سال هم ۱۴ هزار سالمند در استان واجد شرایط دریافت واکسن هستند. افزود: در این رده سنی سالمندان  ۶۵ تا ۸۵ سال از بالا به پایین در فواصل سنی ۸۵ تا ۸۰، ۸۰ تا ۷۵، ۷۵ تا ۷۰، ۷۰ تا ۶۵ سال واکسینه می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه حدود ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت استان، سالمند هستند،  تاکید کرد: با واکسیناسیون گروه سالمندان، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا تا ۷۰درصد کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در فازهای بعدی افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری‌های زمینه ای علیه بیماری کووید ۱۹ واکسیناسیون می شوند، اضافه کرد: اگر گروهی در استان واکسن کرونا را انجام داده و گروهی از انجام آن خودداری کنند، واکسیناسیون بی فایده خواهد بود چرا که زنجیره چرخش بیماری قطع نخواهد شد و ممکن است جهش های خطرناکتری را هم شاهد باشیم.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فاز سوم واکسیناسیون مشاغل پر خطری را شامل می شود که با مردم در ارتباط هستند و از فاز چهارم عموم مردم استان از پاییز امسال واکسن دریافت می‌کنند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه هر واکسنی که وارد استان شده تاییدیه بهداشتی دارد، افزود: مردم استان نگران نوع واکسن نباشند چرا که تاییدیه لازم را دارد و به برخی شایعات درباره مرگ افراد مسن بر اثر دریافت واکسن کرونا توجه نکنند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و چهار بیمار هم جان خود را از دست دادند تا شمار فوتی‌های کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون به یک‌هزار و ۲۶۸ نفر برسد.

هم اکنون ۴۸۶ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۷۳ نفر آنها وخیم است.

برچسب‌ها کرونا کردستان واکسن بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کردستان واکسن کرونا کردستان واکسن بهداشت و سلامت اخبار کنکور رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی