Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@06:56:50 GMT

طراحان حوزه مد و لباس در قزوین بیمه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۴۴۸۸

طراحان حوزه مد و لباس در قزوین بیمه می‌شوند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با توجه به اهمیت بیمه برای تأمین آینده کاری هنرمندان فعال در عرصه مد و لباس، اقدامات قانونی لازم برای بیمه شدن طراحان حوزه مد و لباس توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس و صندوق اعتباری هنر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اسماعیلی افزود: بر این اساس، طراحان کیف و کفش، لباس، شال و روسری، زیورآلات که طرح‌های آن‌ها به نوعی ثبت شده باشد، می‌توانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های هنرمندان باید یکی از شرایط شش گانه را داشته باشند، گفت: حداقل ۱۰ طرح هنرمند باید دارای نشان شیما، حداقل پنج اثر آن‌ها دارای حق مالکیت معنوی، گواهی حضور در ۱۰ جشنواره استانی یا ملی را داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: همچنین هنرمندان باید دارای حداقل سه مجوز برپایی نمایشگاه از کارگروه ساماندهی مد و لباس، رتبه برتر جشنواره فجر و یا جشنواره‌های استانی را دارا و حداقل دارای سه اثری که به تولید انبوه رسیده و هرکدام به تعداد هزار عدد تولید شده باشند.

اسماعیلی گفت: هنرمندانی که حداقل یکی از شش مورد مطرح شده را دارا هستند می‌توانند برای بیمه خود اقدام کنند که مدارک لازم برای آغاز فرایند بیمه شامل دریافت فرم عضویت از کارگروه ساماندهی مد و لباس و تکمیل آن، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، عکس ۳×۴ و ارائه درخواست بیمه به دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برای معرفی به صندوق برای عضویت در صندوق و بیمه است.

وی با بیان اینکه طراحان می‌توانند مدارک خود را به اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحویل دهند، افزود: پس از دریافت و تأیید مدارک، نامه عضویت در صندوق به طراحان ارائه می‌شود و پس از عضویت در صندوق در صورتی که متقاضیان یکی از شرایط بالا را داشته باشند نامه بیمه آن‌ها تهیه و به سازمان تأمین اجتماعی معرفی می‌شوند.

اسماعیلی تأکید کرد: در صورت احراز صلاحیت و با عضویت در صندوق هنر، کارتی به عنوان هنر کارت نیز برای حمایت از هنرمندان به آن‌ها ارائه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه شرایط سنی برای بیمه‌شدگان برای آقایان تا ۵۰ سال و خانم‌ها تا ۴۵ سال است، افزود: درصورتی‌که هنرمند سن بیشتری داشته باشد به ازای هر یک سال باید سابقه بیمه تأمین اجتماعی داشته باشد.

وی گفت: هزینه بیمه تأمین اجتماعی نیز ۱۸ درصد است که ۱۰ درصد را وزارت ارشاد و هشت درصد را هنرمند پرداخت می‌کند.

انتها ی پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارشاد اسلامی مد و لباس تامین اجتماعی بیمه هنرمندان کارگروه ساماندهی مد و لباس فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عضویت در صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟

مسعود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 6096216

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟