Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@14:48:57 GMT

چه زمانی گرفتار موج پنجم کرونا می‌شویم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۴۶۶۰

چه زمانی گرفتار موج پنجم کرونا می‌شویم؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: زمانی دچار پیک جدید کرونا می‌شویم که افراد مستعد ابتلاء به عفونت در معرض ویروس قرار بگیرند.

به گزارش ایمنا، بابک عشرتی، در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار کرد: ما زمانی دچار پیک جدید کرونا می‌شویم که افرادی که مستعد ابتلاء به عفونت هستند در معرض ویروس قرار بگیرند و در نتیجه به عفونت مبتلا می‌شوند و زمانی که یک دفعه این اتفاق بیافتد دچار موج جدید می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در موج چهارم به دلیل عید نوروز و سفرهایی که انجام شد، بسیاری از افراد مستعدی که در معرض عفونت قرار نداشتند در این شرایط وارد شدند و موج چهارم ایجاد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: اگر قرار باشد پوشش واکسن تا زمانی که مقرر شده به یک حد قابل قبول نرسد و افراد مستعد عفونت وجود داشته باشند، امکان پیک پنجم وجود دارد.

عشرتی گفت: با گذشت زمان احتمال وقوع موج‌ها کمتر می‌شود، ولی هیچ وقت این احتمال صفر نمی‌شود بنابراین هنوز این خطر برای ما وجود دارد که وارد پیک پنجم شویم.

وی افزود: جهش‌ها در قالب احتمال حرکت می‌کنند و احتمال اینکه یک جهش عجیب اتفاق بیافتد که ویروس از بین برود کم است و معمولاً جهش‌ها یک سیر زمانی را طی می‌کنند و در این سیر به ما فرصت می‌دهند که بتوانیم با واکسن علیه آن‌ها اقداماتی را انجام دهیم.

منبع: مشرق‌نیوز

کد خبر 492108

منبع: ایمنا

کلیدواژه: موج پنجم کرونا شیوع کرونای هندی کرونای هندی در ایران افزایش کرونا در ایران ویروس جهش یافته کرونا ویروس کرونای انگلیسی علائم کرونای هندی درمان کرونای هندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت

رئیس سازمان آتش نشانی شهرستان بم گفت: زن بمی که چهار روز بین دو دیوار گرفتار شده بود، توسط آتش نشانانان نجات پیدا کرد.

محسن حدادیان در گفت و گو با ایسنا از نجات فرد گرفتار در بین دو دیوار خبر داد و اظهار کرد: پس از تماس با سامانه ۱۲۵، نیروها به محل اعزام شدند و فرد گرفتار که خانم بود و برای جمع‌آوری ضایعات وارد محل شده بود را نجات دادند.

وی افزود: آتش نشانان پس از شکافتن دیوار منزل همسایه توانستند فرد گرفتار را نجات بدهند.

حدادیان سن فرد گرفتار بین دیوار را بین ۳۰ تا ۴۰ سال اعلام کرد و گفت: وی پس از نجات، تحویل اورژانس داده شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • نجات یک زن در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • زنی در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی