Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@16:42:13 GMT

ادعای اعزام نیرو از سوریه به یمن توسط ایران تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۴۸۴۸

ادعای اعزام نیرو از سوریه به یمن توسط ایران تکذیب شد

خبرگزاری تسنیم: سفارت ایران در ترکیه ادعای خبرگزاری آناتولی درباره اعزام نیرو از سوریه به یمن توسط ایران را تکذیب و آن را ناشی از کم اطلاعی از واقعیتهای میدانی یمن خواند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا خبر منتشر شده توسط خبرگزاری آناتولی مبنی بر انتقال جنگجو از سوریه به یمن توسط نیروهای نظامی ایران را از اساس تکذیب و خاطر نشان کرد: چنین ادعایی نشانه کم اطلاعی از واقعیت های میدانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه سفارت ایران آمده است: این ادعای ساختگی با رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنگ فاجعه بار و غیر انسانی علیه مردم یمن تعارض دارد. جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان پایان این جنگ بوده و از تلاش‌های سازمان ملل در جهت دستیابی به راهکار سیاسی حمایت کرده است.

خبرگزاری آناتولی چندی پیش ادعا کرده بود که نیروهای ایرانی مستقر در سوریه، جوانان سوری را برای جنگ در یمن به این کشور اعزام می کنند.

این در حالی است که یمن چند سال است در محاصره کامل نیروهای سعودی و آمریکایی قرار داشته به طوریکه حتی اجازه ارسال دارو و مواد غذایی جز در مواردی از سوی سازمان ملل امکان پذیر نیست.

فضا سازی ها علیه نیروهای مقاومت یمنی با توجه به پیروزی های اخیر و نیز نزدیکی آنها به استان استراتژیک مارب از سوی عربستان و کشورهای همسو با آن در منطقه افزایش چشم گیری یافته است.

طی ماههای اخیر اخبار زیادی مبنی بر کمک پهپادی ترکیه به عربستان در جنگ یمن منتشر شده به طوریکه چند پهپاد این کشور در یمن سقوط کرده است.

همچنین با توجه به نزدیکی حزب اخوانی صلاح با آنکارا و حضور مقامات این حزب در استانبول، تلاشهایی برای حضور ترکیه به صورت میدانی در یمن برای حمایت از این حزب اخوانی و نیز نزدیکی به عربستان صورت گرفته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سوریه یمن اعزام نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077212 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟