Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:51:37 GMT

شناسایی ۴۶۰۰ تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۵۰۵۸

شناسایی ۴۶۰۰ تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران

ایسنا/مازندران مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۶۳۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مساحت ۳۵۱ هکتار شناسایی شد که نسبت به سال ۹۸ به لحاظ تعداد ۲۱ درصد و در مساحت تقریبا سه برابر بوده است.

بهرام درخشان مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره اظهار کرد: سال گذشته ۴۶۷۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مساحت ۳۵۱ هکتار شناسایی شد که نسبت به سال ۹۸ به لحاظ تعداد ۲۱ درصد و در مساحت تقریبا سه برابر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با اجرای احکام قضایی، افزود: در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ تعداد ۴۰۰۰ دستور قضایی به مساحت ۳۰۲ هکتار اخذ شد که از این تعداد، ۳۴۳۰ مورد در سطح ۳۰۵ هکتار به مورد اجرا درآمد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: این در شرایطی است که در دو سال قبل، ۱۱۸۸ مورد در مساحت ۸۸ هکتار اجرای حکم شد که از لحاظ تعداد و مساحت بیش از ۳۰۰ درصد و سه برابر رشد داشته است.

درخشان اظهار کرد: اقدامات قضایی در راستای ماده سه قانون در سال ۹۹ تعداد ۶۳۹ مورد در مساحت ۴۹.۳ هکتار طرح دعوی در دادگاه‌های کیفری شهرستان‌ها به عمل آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، وی در پایان گفت: تعداد ۲۳۸ مورد از این آرا در مساحت ۱۲.۵ هکتار اجرا شده که به لحاظ تعداد نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد رشد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییر کاربری غیرمجاز اراضی استانی اجتماعی جهاد کشاورزی مازندران لحاظ تعداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی هفته جاری خبر داد.

حجت‌الله رئیسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بناهای غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اجرا شده است.

رئیسی ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ