Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:55:29 GMT

بندگان واقعی خداوند در مسیر پاکی استقامت می کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۵۱۱۴

بندگان واقعی خداوند در مسیر پاکی استقامت می کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: کسانی که گفتند خداوند ما را کافی است و در این مسیر استقامت کردند آنان باطنی پاک و نورانی دارند و بندگان واقعی خداوند هستند.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسین انصاریان» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: کسانی که گفتند خداوند ما را کافی است و در این مسیر استقامت کردند آنان باطنی پاک و نورانی دارند و بندگان واقعی خداوند هستند عمل آن‌ها درست و استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اهل‌بیت(ع) انسان‌های عمیق بین بودند که هرچه فرمودند عین حقیقت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان بیان کرد: خداوند وجود آن‌ها با این باطن پاک و حسن عملی به کلیدی برای درهای هدایت و قفلی برای گمراهی قرار می دهد، سکوت، منش، اخلاق و رفتار آن‌ها هدایتگر دیگران می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زندگی آدم و حوا با دین درست و الهی شروع شد، عنوان کرد: بی‌دینی از بددین‌داری دین‌داران آغاز شد که بداخلاق بودند و دیگران را سرزنش می‌کردند و سبب شدند مردم بی‌دین شوند.

 

وی با استناد به روایتی از  امیرمؤمنان امام علی(ع) اظهار کرد: حضرت می‌فرمایند ای مومنان به‌گونه‌ای باشید که تبدیل به کلیدهای هدایت و قفل‌های گمراهی شوید. برای این باید معتقد باشید که مربی و مالک شما تنها خداست.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی دیگر ی از  پیامبر(ص) ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند به خدا وصل شوید بعد خدا هر چه بر خلاف او است دور بریزید و از هرچه غیر خدا و راه او برگردید.

 

استاد حوزه علمیه گفت:  خداوند در قرآن می‌فرماید اگر با پیامبر(ص) بیعت کنید با خدا بیعت کرده‌اید، بیعت با پیامبر(ص) یعنی تعهد دین‌داری درست و استقامت بر آن دین‌داری؛ در این حالت ارزش انسان را فقط خدا می‌داند.

 وی با بیان اینکه زندگی انسان بسیار لذت‌بخش می‌شود اگر ائمه(ع) و خدا انسان را دوست داشته باشند، خاطرنشان کرد: گاهی این رحمت، محبت و عنایت را در قرآن به انسان نشان می‌دهند که وجود انسان‌های پاک هدایتگر است و در گمراهی را می‌بندد.

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین انصاریان رمضان ۱۴۰۰ حسینیه هدایت حجت الاسلام والمسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تام و جری در دنیای واقعی (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • تام و جری در دنیای واقعی (فیلم)
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی