Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، ویژه برنامه انتخاباتی رادیو گفت و گو با هدف افشای القائات منفی دشمن در فضای رسانه ای در یازدهمین قسمت ضرورت صیانت از امنیت روانی جامعه در جریان انتخابات را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

ویژه برنامه موج وارونه که از فروردین ماه سال جاری با مشارکت خبرگزاری فارس به روی آنتن رفته در یازدهمین قسمت  روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه ساعت 16 بصورت زنده، میزبان حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و دکتر  محمدصادق باطنی مدیر مجتمع آموزشی  شهید آوینی و دبیر المپیاد سواد رسانه ای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به اهمیت افشا و بررسی تکنیک های رسانه ای دشمن موج وارونه تلاش دارد ماهیت رسانه های بیگانه را هدف واکاوی قرار دهد و ادعاهای دشمنان را مبنی بر بی طرفی رسانه ای و تکیه صرف بر انعکاس واقعیتها و پرهیز از جهت گیری سیاسی، به چالش کشاند.

این قسمت از برنامه موج وارونه ضرورت صیانت از امنیت روانی جامعه در جریان انتخابات را بررسی می کند و در بخش اول به محورهایی همچون، چگونه یک انتخاب نادرست میتواند به ضد منافع ملی تبدیل شود؟! ، نقش رسانه‌ها در تبیین ویژگی ها و شاخص های انتخاب درست ، مشارکت آگاهانه و حداکثری در انتخابات و نسبت آن در قوت تعاملات بین المللی چگونه است؟! می پردازد .

این برنامه که بصورت زنده از محل خبرگزاری فارس به روی آنتن می رود در بخش دوم به این سوال پاسخ می دهد که آیا قانون فعلی تبلیغات راهکاری برای اینکه اگر کاندیدایی ادعای واهی علیه ارکان کشور مطرح کرد یا اتهامی را متوجه نهادهای دیگر به قصد جلب رای مردم و فریب افکار عمومی داشت، با او برخورد شود وجود دارد؟ با عنایت به اینکه قانون انتخابات به فرم و شکل توجه کافی داشته اما درباره محتوا به نظرمسکوت است آیا ضعف قانونی در این جا وجود ندارد؟.

از آنجایی که موضوع انتخابات 28 خرداد موضوع مهمی هم از لحظ مشارکت مردم و هم از نظر افرادی که در آن شرکت خواهند کرد و مهم تر از همه گفتمان قالب در این انتخابات است از ماه ها قبل توسط رسانه های بیگانه مورد هجمه قرار گرفته تا با القای ناکارآمدی نظام و تلاش برای ناکارآمد نشان دادن ساختار سیاسی و فاقد اختیار بودن مقامات بویژه رئیس جمهور ، مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند، از این رو موج وارونه تلاش دارد با نشان دادن ظرفیت نظارتی مجلس بویژه کمیسیون امنیت ملی برای حفظ ارکان نظام به فضاسازی های اخیر و دوقطبی سازی هایی رسانه ای اعم از مذاکره و مقاومت پاسخ دهد.

موج وارونه به تهیه کنندگی سیده فاطمه شعار، سردبیری معصومه نصیری ، هماهنگی اکرم اویسی با اجرای علی مرادخانی به روی آنتن می رود.

علاقه مندان می توانند برنامه موج وارونه را روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت 16 از طریق امواج رادیو، موج اف‌ام ردیف 103.5 مگاهرتز  و یا برنامه کابردی ایران صدا شنونده باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: امنیت جامعه موج وارونه رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها

سرهنگ ستاد علی ملکی آهنگران در جمع تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد حوزه منابع طبیعی فارس با اشاره به کمبود منابع، تجهیزات و نیروی حفاظتی در صیانت از اراضی ملی گفت: حفاظت از عرصه‌های پهناور منابع طبیعی با این تعداد نیروی حفاظتی بسیار اندک امکان پذیر نیست و به همین دلیل ناگزیر به استفاده از فناوری‌های جدید از جمله پهپادها، ریزپرنده‌ها و دوربین‌های با برد طولانی هستیم.

او با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تأمین تجهیزات و امکانات اطفای حریق از جمله خریداری ۵۸ دستگاه خودرو امدادی یگان حفاظت و ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای پایش مناطق جنگلی و صیانت از اراضی ملی گفت: این تجهیزات برای نصب در مکان‌ها و نقاط بحرانی و به منظور حفظ و صیانت از این عرصه‌ها واگذار و در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر در سایر کشور‌ها برای صیانت از اراضی جنگلی توانسته‌اند از فناوری‌های نوین همانند هوش مصنوعی، پهپاد‌ها و ریز پرنده‌ها در مناطق حساس بهره بگیرند، برای مثال در کشور روسیه برای حفاظت از جنگلهایشان با بیش از ۱۳۴ دستگاه هواپیمای پهن پیکر و ۵ هزار خلبان موفق عمل کرده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به عرصه ۱۲۰ میلیون هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی کشور گفت: حفاظت از این عرصه‌ها از تعهدات یگان حفاظت است و این امر وظیفه‌ای بزرگ و پرافتخار است و به منظور حفاظت از این عرصه‌ها علاوه بر ابزارها، تجهیزات و امکانات بویژه در زمان حریق، نیازمند همراهی و همدلی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی هستیم.

در این نشست سرهنگ سید محمد صدرائی نژاد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده به منظور ارتقا و سطح آمادگی در برابر آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان گفت: اطلاعیه‌های هشداردهنده برای پیشگیری از وقوع حریق در کنار برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی در مناطق بحرانی جنگلی، شناسایی کانون‌های پرخطر و مستعد آتش‌سوزی، برقراری مستمر گشت کنترل، اخذ تعهد از مرتعداران عرصه‌های جنگلی و مرتعی از جمله این اقدامات است.

صدرائی نژاد با اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع بر ضرورت همکاری و تعامل نهاد‌های مختلف به ویژه تشکل‌ها و سمن‌های حوزه منابع طبیعی در پیشگیری و اطفای به موقع حریق تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم