Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند هفته بیشتر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و نام‌های مختلفی به عنوان نامزدهای احتمالی در فضای سیاسی کشور مطرح است. برخی چهره‌های سیاسی به صراحت از قصد خود برای حضور در انتخابات سخن گفته‌اند. افزون بر این، نام‌های بسیاری در جریانات گوناگون به عنوان نامزد احتمالی مطرح شده که البته خود هنوز از قصدشان برای ورود به میدان رقابت‌ها سخنی نگفته‌اند، با این حال تحلیل‌ و تفسیرهای زیادی حول محور نامزدی آنان در فضای رسانه ای کشور مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تاثیر ترکیب، تعدد و چینش نامزدهای انتخاباتی در مسایلی چون راهبردها و تاکتیک‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی، کیفیت برگزاری انتخابات، میزان مشارکت و... و. رصد موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای نامزدهای احتمالی انتخابات، مورد توجه ناظران است. برخی از مهمترین رویدادها در این زمینه در شبانه روز گذشته، را در ادامه متن می خوانیم:‌

از نامزدهای احتمالی اصوگرا چه خبر؟

قبل از انتخابات بخشی از کابینه‌ام را معرفی می‌کنم

سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و نامزد انتخابات ۱۴۰۰ در نشستی خبری ضمن تاکید بر اینکه من برنامه ۱۰۰ روزه نداده ام و وقتی به این شدت مشکل در کشور وجود دارد باید با کمک مردم شرایط را بهبود ببخشیم و به یک عملگرایی بزرگ در کشور نیاز داریم، خاطرنشان کرد: برای عده‌ای خاص این عملگرایی سخت است و اگربرجام بتواند یک روز زودتر تحریم ها را بردارد استقبال می کنیم، اما تا دو سال آینده سعی می شود که وضعیت کشور بهبود پیدا کند و برنامه های ما قابلیت اجرایی برای ۴ سال آینده را دارد.

وی در ادامه گفت: دولت قطبی هم نخواهم بود زیرا بحق دو جریان چپ و راست برای کشور مضر است و افرادی را که تابلو دار این احزاب باشند، روی کار نمی آوریم بلکه افراد پاک دست و دارای علم و دانش روز را روی کار خواهیم آورد. قطعا قبل از انتخابات بخشی از کابینه را معرفی خواهم کرد. ۱۵۰ تیم مدیریتی در تولید برنامه دارم و مسایل و مشکلات را به ریز بررسی کرده ایم و برنامه راهکار برای حل آنها داریم. افرادی که وارد می شوند مردم باید قدر آنها را بدانند زیرا دولت آینده با مشکلات درهم تنیده اقتصادی سیاسی و فرهنگی رو به رو است‌ و هیچ کس را رقیب خود نمی دانم و هر کس می خواهد روی کار بیاید و توان دارد که کار را جلو ببرد باید روی کار بیاید.

بیایید رقابت کنیم نه همدیگر را از میدان بدر کنیم

سید احسان قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای خطاب به رقبای انتخاباتی خود نوشت: بیایید رقابت کنیم نه همدیگر را از میدان بدر کنی؛ بیایید از عوام فریبی پرهیز کرده و خادم انقلاب و مردم باشیم؛ بیایید جامعه را دوقطبی نکرده و شرطی نکنیم. انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم به دلیل شرایط بین المللی و داخلی و انباشت مشکلات بویژه در حوزه اقتصاد و معیشت، از حساسیت بیشتری برخوردار است خصوصا اینکه مردم عزیز کشورمان خواستار تحول جدی و اساسی به منظور حل و فصل مشکلات کشور با اتکا به نیروهای جوان، مومن، متخصص، کارآمد، اهل برنامه و بانشاطند. امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و همراهی و همدلی ملت آگاه ایران اسلامی، بنده و شما به عنوان سرمایه های انسانی نظام به میدان آمده ایم تا با کسب اعتماد مردم، ردای خدمت به تن کنیم؛ پس هر گونه فعل و یا ترک فعلی که این مهم را مخدوش سازد، گناهی بزرگ و نابخشودنی است.  

وی گفت:‌ از تخریب و توهین و سیاه نمایی و بد اخلاقی های رایج در انتخابات های دنیا پرهیز و با تمسک به ارزشهای والای اسلامی و ایرانی، با رعایت اصول اخلاقی، انتخاباتی نمونه به دنیا معرفی کنیم. به هم قول دهیم از آرمان گرایی های دست نیافتنی و قطبی سازی انتخابات و شرطی سازی امورجامعه به عنوان یک سم مهلک برای کشور و نظام، پرهیز و بر برنامه محوری برای حل مشکلات کشورتمرکز  و آنها را در معرض قضاوت عمومی قرار دهیم. یقینا همه ما دغدغه حل مشکلات کشور را داریم و با اقدامات کارشناسانه به راحل هایی رسیده ایم، پس همه را به دیدن و شنیدن برنامه هایمان دعوت و برای حل مشکلات مردم و کشور حتی پس از برگزاری انتخابات، به عنوان اعضای خانواده بزرگ ایران، با همراهی و تشریک مساعی و کمک کارشناسانه به دولت برآمده از رای و نظر مردم، تلاش نماییم.

از نامزدهای احتمالی اصلاح‌طلب چه خبر؟

نظر کاندیدای انتخابات درباره خواننده های خارج از کشور

علی مطهری نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی در یک نشست مجازی با فعالان رسانه ای، گفت: این ها اصلا مسایل مهمی نیست. حتی ممنوعیت نوعی از موسیقی در اسلام را باید دید که به خاطر ارزش عقل است و هر چیزی که عقل را زایل می کند و انسان را از حال عادی خارج می کند، نباید باشد. برخی موسیقی ها برای همین حرام شده است چون انسان نباید هیچگاه از حال عادی خارج شود و الا موسیقی هایی که در چهارچوب قانون باشد نباید مشکلی داشته باشد. اینها باید در کل اسلام تصمیم گرفته شود.

مطهری در پاسخ به سوال دیگری درباره فضای سرد انتخابات گفت: درباره مشارکت فضا خیلی گرم نیست ولی این مطلب با ورود برخی نامزدها می تواند جبران شود و فضا گرمتر شود. فرضا با ورود آقای ظریف فضا گرم می شود. با ورود خود من فضا گرمتر می شود. عده ای مواضع ما را قبول دارند. اگر آقای تاج زاده را تایید کنند فضا خیلی گرم می شود. این بستگی به عملکرد شورای نگهبان دارد. رابطه ای بین توفیق نشست وین و شرکت مردم در انتخابات است. اگر در این فاصله توافق و گشایشی شود و مردم حس کنند راهی برای خروج از فشار اقتصادی باز شود مردم به انتخابات می آید و برای ادامه این راه، به طرفداران این راه رای می دهند و مشارکت به حد قابل قبولی می رسد.

مساله تولید، علت‌العلل چالش‌های کشور است

حسن سبحانی استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران و نماینده ادوار پنجم، ششم و هفتم در مجلس شورای اسلامی و داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بر این باور است که شرایط کنونی کشور ایجاب می کند که اقتصاددانی مشرف بر مشکلات کشور که دغدغه اجرای اصول قانون اساسی را داشته و دارای تئوری اقتصادی مشخصی باشد، در جایگاه ریاست قوه مجریه قرار گیرد. او در گفت وگویی گفت:‌  اگر دولتی هم روی کار بیاید که بگوید کلا به خارج امید ندارد و به داخل تکیه کند ولی همین سیاست‌هایی که از سال ۶۸ تا به حال را که به شکل یکسان توسط  هر ۴ دولت گذشته اجرا شده را دنبال کند، باز هم توفیقی نخواهد داشت و لازم است که سیاست‌های اقتصادی را تغییر دهیم.

وی مهمترین چالش و علت العلل مشکلات اقتصادی کشور را، مساله تولید می داند  و در عین حال معتقد است که طولانی شدن مشکلات اقتصادی زمینه رشد مشاغل غیرمولد که دارای بازدهی نسبتا بالایی در مواردی از زمان هستند را نیز فراهم کرده است. معنای حرف من این است که اگر دولتی هم بیاید که بگوید کلا به خارج امید ندارد و به داخل تکیه کند ولی همین سیاست‌هایی که از سال ۶۸ تا به حال را که به شکل یکسان توسط  هر ۴ دولت گذشته اجرا شده،‌را دنبال کند، باز هم توفیقی نخواهد داشت. یعنی لازم است که سیاست‌های اقتصادی را تغییر دهیم. تلقی از رئیس جمهور به عنوان یک منجی، تصوری نادرست است. اگر فردی خود را منجی معرفی کند نادرست است واگر مردم نیز منتظر منجی باشند، نادرست است. باید مسائل را به شکل واقع بینانه با مردم مطرح کرد تا مردم به این واقعیت پی ببرند که این بار سنگین را جز با زمان و همکاری خودشان نمی توانند جلو ببرند. البته هرشخص که مسوولیت را به عهده می گیرد باید حساسیت زیادی بر روی توزیع درآمدها داشته باشد تا اقشاری که تاکنون از انقلاب اسلامی حمایت سیاسی کرده اند در این پروسه ساختن و توسعه کشور بیش از حد زیر فشار اقتصادی خرد نشوند. چرا که وضع موجود قطعا قابلیت تداوم  ندارد و باید اصلاح شود.

شعار و برنامه عباس آخوندی برای انتخابات ۱۴۰۰

عباس آخوندی نامزد انتخاباتی در فضای مجازی به ارایه شعار و برنامه های خود پرداخت: به منظور ارتقای سطح گفتمان سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ در جامعه ایران، به‌جای بحث در اتاق‌های دربسته و در جمع‌های کوچک، بهتر است گفتمان‌ها در سطح عموم مردم و به‌طور شفاف و آزادانه بحث شود. انتخابات بیش از آن‌که صحنه رقابت بین اشخاص باشد باید میدان رقابت بین گفتمان‌ها در درک درست از مساله‌های ایران و ارائه‌ رویکردی برای خروج از تنگنای سیاسی موجود باشد. واقعیت این است که ایران در صحنه‌ سیاست داخلی و بین‌المللی دچار تعارض شدید شده و در حوزه‌ اقتصادی، سطح تورم بالا و ادامه‌دار برای مدتی حدود ۵۰ سال تا مغز استخوان مردم را می‌سوزاند و ایران را در یک تله فقر انداخته‌است.

وی با انتخاب شعار "یک ملت، یک دولت"، ‌گفت:‌ در چارچوب دیباچه بالا و به منظور ارتقای سطح گفتمان سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ در جامعه ایران، به‌جای بحث در اتاق‌های دربسته و در جمع‌های کوچک، بهتر است گفتمان‌ها در سطح عموم مردم و به‌طور شفاف و آزادانه بحث شود تا مردم در انتخاب خود بدانند که چه چارچوب نظری و گفتمانی را انتخاب می‌کنند. این نوع رقابت هم به گروه‌ها و نیروهای سیاسی کمک می‌کند تا از نقد رقیب نسبت به رویکرد خودشان آگاه شوند و هم برای امکان باقی‌ماندن در صحنه، نسبت به عمق‌بخشیدن از فهم واقعیت امروزین ایران و توسعه مبانی گفتمانی خود اقدام کنند و هم به مردم این فرصت را می‌دهد تا با آگاهی بیشتر در میان گفتمان‌های رقیب دست به انتخاب بزنند. راهِ خروج از کیفیت نازل صحنه‌ سیاسی ایران و فضای زنده‌باد - مرده‌باد موجود بحث گفتمانی است. از این‌رو، من داوطب شدم تا چارچوب گفتمانی خودم برای رویارویی با مساله‌های امروز ایران که در شورای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان طرح کردم را انتشار دهم و به معرض نقد ناقدان از هر گروه فکری و سیاسی قرار دهم و از هر موقعیتی که رسانه‌ ملی و یا سایر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که برای نقد با مبنا و روش‌مند آن فراهم آورند استقبال می‌کنم. به امید آن‌که با این کار، گامی کوچک در راه یک گفتگوی سالم و روبه‌جلو را در صحنه‌ سیاسی و اجتماعی ایران فراهم آورده باشم.

جزو هیچ دسته و گروهی نیستم

مسعود پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی؛ وزیر دولت اصلاحات و داوطلب این روزهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در گفت وگویی اظهار داشت:‌ راستی و صداقت و شفافیت است و بعد براساس اجرای چارچوب‌های قانونی برنامه‌های خود را پیش خواهیم برد. برنامه کلی را در هر مرحله باید با کارشناسان پیش برد؛ سیاست‌های کلی مشخص است و باید مشخص کنیم که در هر مرحله تصمیم داریم به کجا برسیم. اینکه هر سازمان در چشم انداز آینده قرار است به کجا برسد و چه افقی را در پیش روی خود دارد باید توسط کارشناسان و متخصصان مرتبط با آن سازمان بررسی و برنامه ریزی شود و چگونگی به وقوع پیوستن جهت گیری باید توسط کارشناسان مشخص شود. تا الان شخصی را برای کابینه انتخاب نکردم و مردم قرار است کابینه ما را بعد از انتخابات ریاست جمهوری و در آغاز کار هر وزارتخانه و معاونت بشناسند؛ قرار نیست از الان کسی را برای جایی منصوب کنیم. وابسته به هیچ حزب و دسته‌ای نیستم، ولی به اصلاحات معتقدم؛ یعنی نگاه من نگاه اصلاحات است و اعتقادم این است حتی اگر کسی اصولگرا باشد هم باید اصلاحات کند، چون رشدی صورت نمی‌گیرد مگر اینکه اصلاحی صورت بپذیرد.

وی گفت:‌  شفافیت آرای مجلس در گفتار است و نتیجه‌ای جز منافق پروری ندارد؛ ولی شفافیت داده در رفتار نشان داده می‌شود. اینکه حرف چیز دیگری باشد، ولی خودم هزار کار دیگر انجام دهم درست نیست، چون این رفتار است که سخن می‌گوید. مجلس در شفافیت آرا به دنبال این است که بداند با چه کسی چه طور برخورد کند و به چه کسی نباید پست و مقام بدهد. شفافیت دست و پای من است که چه کاری کردم؛ در زبان نمی‌توان موافق شفافیت بود. اساسا رانت و رشوه بدون پشتوانه سیاسی قدرت‌ها امکان پذیر نیست؛ کم نیستند افرادی که چنین کارهایی می‌کنند، ولی یقه‌ها را بسته اند و صف اول نماز جماعت هم می‌نشینند. نفوذ از طرف فردی نمی‌شود که صادقانه حرف هایش را می‌زند، نفوذ از طرف شخصی انجام می‌شود که حرفی را که ما می‌خواهیم می‌زند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری قانون اساسی اصلاح طلبان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان اصولگرایان انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری قانون اساسی اصلاح طلبان اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ مشکلات کشور گفتمان ها روی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست فوق العاده هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی روز شنبه برگزار شد. این نشست به ریاست نصراله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رییس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد انتخابات ریاست فدراسیون روز ۳۰ خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز(داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمنهای ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نام نویسی از کاندیداها از بهمن ۱۴۰۱ آغاز شد و تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نیز در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد. بر اساس آنچه که در جلسه هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مورد بررسی قرار گرفت مقرر شد مجمع انتخاباتی این فدراسیون در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شود. برای حضور در این انتخابات ۱۰ نامزد نام نویسی کرده بودند.

کد خبر 6090740

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند