Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@22:34:28 GMT

شتاب اتحاديه اروپا براي تزريق دوز سوم واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۵۳۰۹

خبرگزاری آریا- بنا بر اعلام انستیتو پاستور فرانسه، اگر اروپا قصد دارد در برابر کرونا ایمن شود، لازم است 90 درصد افراد بالغ واکسینه شوند.
به گزارش آریا و به نقل از شبکه فرانس 24، در پی امضای قرارداد اتحادیه اروپا با شرکت‌های داروسازی فایزر/ بیواِن تک آمریکا برای خرید یک میلیارد و 800 میلیون دوز واکسن کووید-19، یک متخصص بیماری‌های عفونی اعلام کرد خرید این تعداد واکسن نشان می‌دهد اروپا برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا و حتی بیشتر عجله دارد و این، امری منطقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 قرار است تحویل این واکسن‌ها تا سال 2023 ادامه داشته باشد. امضای این قرارداد، نه تنها به تزریق احتمالی دوز یادآور واکسن کرونا سرعت می‌بخشد، بلکه طبق توصیه برخی دانشمندان، امکان واکسیناسیون کودکان را در آینده نیز فراهم می‌آورد.
بنا بر اعلام انستیتو پاستور فرانسه، اگر اروپا قصد دارد در برابر کرونا ایمن شود، لازم است 90 درصد افراد بالغ واکسینه شوند. برای همین اروپا دسته چک خود را رو کرد.
اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه در پیامی توئیتری درباره قرارداد خرید یک میلیارد و 800 میلیون دوز واکسن کووید-19 ساخت شرکت‌های داروسازی فایزر و بیوان. تک اعلام کرد: "در این قرارداد خرید 900 میلیون دوز واکسن فایزر/بیواِن تک به صورت قطعی پیش بینی شده است و امکان خرید 900 میلیون دوز بیشتر نیز از هم اکنون (2021) تا سال 2023 وجود خواهد داشت".
بدین ترتیب، در حالی که اتحادیه اروپا 447 میلیون نفر جمعیت دارد، یک میلیارد و 800 میلیون دوز واکسن کرونا خریداری می‌کند.
بنژمن داویدو، پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان ریموند پوئنکاره شهر گارش (Garches) در منطقه ایل-دو-فرانس گفت: "در حال حاضر تقریباً می‌دانیم که ایمنی واکسن دست کم با ایمنی طبیعی تا حدودی برابری می‌کند؛ بنابراین دست کم شش تا 9 ماه شاهد کاهش اندک بیماری خواهیم بود. اگر کاهش مبتلایان در برابر بیماری اندک باشد، بنابراین برای مقابله با آن باید برای تزریق احتمالی دوز یادآور آماده باشیم".
اورزولا فون درلاین در پیام توئیتری خود همچنین تصریح کرد این واکسن‌ها از مردم در برابر سویه‌های جدید ویروس کرونا حفاظت و امکان واکسیناسیون کودکان و نوجوانان را نیز فراهم می‌کند.
پروفسور ژان-دانیل لولیور، رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان آنری-موندور (Henri-Mondor) در حومه پاریس گفت: "اگر اجازه دهیم ویروس کرونا در فقیرترین کشور‌های جهان شیوع پیدا کند، این مسئله خطر مستقیمی برای ما خواهد داشت. ویروس کووید به کشور‌های ما بازخواهد گشت، با سویه‌های جدید و این بار خطرناک‌تر هم خواهد بود".
اروپا با این سفارش، آشکارا روی واکسن‌های پیام رسان اِی. آر. ان "ARN" (ریبونوکلئیک اسید) شرط بندی کرده است و این مسئله به ضرر واکسن‌های سنتی از جمله استرازنکا تمام می‌شود. اروپا این گونه ارزیابی کرده که این واکسن‌ها راحت‌تر می‌توانند با سویه‌های جدید ویروس کرونا تطبیق پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا واکسن کرونا میلیون دوز واکسن واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه و آژانس انکشاف و همکاری سوئیس 20 میلیون یورو را برای توانمندسازی جوامع محلی و کاهش اثرات منفی تغییرات آب و هوایی به افغانستان کمک می کند.

در این اعلامیه آمده است ۱۵ میلیون یورو این کمک‌ها‏ از سوی اتحادیه اروپا و ۵ میلیون دیگر آن از سوی آژانس انکشاف و همکاری سوئیس در اختیار نهاد افغان‌اید و شرکایش قرار خواهد گرفت.

اتحادیه اروپا همچنین افزوده است این کمک‌ها به افراد آسیب دیده در چهار ولایت افغانستان اختصاص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید