Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: مبارزه موثر با آفت ملخ مراکشی، در بخش طارم نیازمند هم افزایی بین استانی با مسئولان جهاد کشاورزی استانهای قزوین، گیلان و زنجان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد با اشاره به هجوم شدید ملخ‌ مراکشی به منطقه طارم در  استان اظهارداشت: مبارزه موثر با آفت ملخ نیازمند هم‌افزایی بین استانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخزاد تصریح کرد: منطقه طارم، دارای جنگل‌های پر تراکم و ارزشمندی است که در کشور از ارزش بالایی برخوردار است و صیانت از آفات یک امر الزامی و مهم است.

وی بیان کرد: این جنگل‌ها به لحاظ منابع طبیعی و زیستگاه بومی حیات وحش قابل توجه هستند و متأسفانه به دلیل شرایط اقلیمی و گرمای زود هنگام با خطرات جدی و تشدید حمله ملخ‌ها مواجه شده اند.

فرخزاد یادآورشد: هجوم ملخ مراکشی از معضلات بزرگ کشاورزی استان‌های همجوار است و استان قزوین، عکس العمل های به موقعی در مبارزه با آفت ملخ انجام داده د ولی متاسفانه استان های همجوار، اقدام مناسبی انجام نداده اند و ما هم آسیب دیده ایم.

وی گفت: صعب العبور بودن منطقه طارم و دسترسی نداشتن نیروی انسانی به این منطقه موجب تشدید تهدید و آُسیب آفت ملخ مراکشی شده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین افزود: به دلیل تهدید جدی آفت ملخ مراکشی و پروانه دم قهوه ای که مزارع، باغ‌ها و جنگل های بلوط استان را در طارم تهدید می کند باید هرچه سریعتر تمهیدات لازم اندیشیده شود.

فرخزاد گفت: تأمین تجهیزات لازم برای دریافت مجوز پرواز در منطقه برای هواپیمای سمپاشی از تهراناز مشکلات ما در این عرصه است که به دلیل طولانی شدن مراحل اداری، شاهد وضعیت بحرانی در منطقه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی و تدابیر اندیشیده شده،  هم افزایی و همکاری بین دستگاه‌ها در این زمینه ضروری است ومجموعه سپاه و بسیج استان باید برای کمک به ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی وارد عرصه شوند.

فرخزاد خاطرنشان کرد: به صورت اضطراری ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه سم به اداره منابع طبیعی اختصاص یافته و در مرحله بعدی ۵۰۰ میلیون تومان برای تأمین مابقی سموم شیمیایی و تجهیزات مورد نیاز به جهاد کشاورزی اختصاص خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اظهارداشت: پیگیری تامین منابع مالی مناسب از وزارت جهاد کشاورزی و نیز مدیریت بحران که به صورت متمرکز در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد می تواند تامین سم و تجهیزات سمپاشی را تسریع کند.

فرخزاد افزود:در صورت تخصیص اعتبار،  کار سمپاشی تسریع می شود و برای همکاری استانداری گیلان در مرز مشترک با طارم هم پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین علی فرخزاد جهاد کشاورزی ملخ مراکشی آفت ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز

بازرس‌کل استان زنجان پیرامون وضعیت آزادراه زنجان - قزوین و زنجان ـ تبریز تذکر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل خمسه در جلسه بررسی وضعیت کمی و کیفی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان که با حضور مدیرکل جدید، معاونین و مدیران دستگاه مذکور در محل بازرسی کل استان زنجان تشکیل شد آخرین وضعیت دستگاه از لحاظ تجهیزات و امکانات، احداث راه‌های روستایی، حفظ و نگهداری راه‌ها، نحوه انعقاد قرارداد‌ها و اجرای پروژه‌ها، مصرف اعتبارات، نظارت بر ناوگان حمل و نقل مسافری و کالا، کمیت و کیفیت نیروی انسانی دستگاه و... را مورد بررسی قرار داد.

وی با تبیین آسیب‌ها و چالش‌های اداره‌کل راهداری استان گفت: مهمترین انتظار از اداره‌کل مذکور پیگیری در تعیین تکلیف قرارداد آزادراه زنجان – تبریز، هم زمان با اصلاح روکش آسفالت آزادراه‌های زنجان – قزوین و زنجان تبریز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تصادف زنجیره‌ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • تصادف زنجیره ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین