Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:06:25 GMT

فلسطین و اردن: قدس و مقدسات آن، خط قرمز هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۵۵۹۰

فلسطین و اردن: قدس و مقدسات آن، خط قرمز هستند

وزرای خارجه فلسطین و اردن از جامعه جهانی خواستند اقدامات فوری و کارآمدی را برای توقف اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس و مسجدالاقصی اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و ایمن الصفدی، همتای اردنی وی در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر، مقامات رژیم اشغالگر را مسئول تشدید تنش و اقدامات خطرناک در شهر قدس اشغالی دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف بر لزوم اتخاذ اقدامات فوری و کارآمد از سوی جامعه جهانی برای توقف اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس و مسجدالاقصی تاکید کردند.

ریاض المالکی و ایمن الصفدی همچنین تاکید کردند که قدس و مقدسات آن خط قرمز هستند و اقدامات رژیم صهیونیستی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید و باعث تحریک احساسات دو میلیارد مسلمان می‌شود و جنایتی است که منجر به وقوع درگیری‌ها و پیشبرد منطقه به سمت تنش و بحران بیشتر می‌شود.

الصفدی تاکید کرد، بنا به دستور عبدالله دوم، پادشاه اردن، به تلاش خود برای حفاظت از مقدسات و هویت عربی، اسلامی و مسیحی و وضعیت تاریخی و حقوقی شهر قدس اشغالی و مقابله با تجاوزات و نقض‌های رژیم اشغالگر ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، عبدالمنعم العودات، رئیس پارلمان اردن از اتحادیه پارلمان‌های عربی و اتحادیه شوراهای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست تا نشست فوق العاده‌ای برای توقف نقض‌های رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی تشکیل دهند.

العودات در پیام‌هایی به رؤسای اتحادیه‌های عربی و اسلامی خاطرنشان کرد: ما امروز خواستار اتخاذ موضعی هستیم که بیانگر وحدت و همبستگی امت عربی با ملت برادر فلسطین، احترام به مقدسات آنها و عربیت شهر قدس اشغالی با استفاده تمامی امکانات باشد.

وی همچنین بر لزوم برگزاری نشست‌های فوق‌العاده از طریق هماهنگی تلاش‌های مشترک در دو سطح عربی و اسلامی، ایجاد طرحی برای توقف این تجاوزات و تحریک کشورهای فعال و موثر و سازمان‌های بین‌المللی برای اتخاذ اقداماتی که به اشغالگری پایان داده و اجازه دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود را بدهد، تاکید کرد.

در نتیجه درگیری‌های میان فلسطینیان و نیروهای رژیم اشغالگر در روز جمعه در مسجد الاقصی، محله الشیخ جراح و باب العامود در شهر قدس ۲۰۵ فلسطینی زخمی شدند. این درگیری‌ها شنبه شب نیز ادامه داشت و نزدیک به ۱۰۰ تن در جریان آن زخمی شدند.

محله الشیخ جراح از حدود ۱۰ روز پیش شاهد درگیری‌های میان نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر و اهالی این محله است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایمن الصفدی ریاض المالکی رژیم صهیونیستی شهر قدس اشغالی رژیم اشغالگر برای توقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران

به گزارش جام جم آنلاین، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن درباره ایران موضع گیری کرد و گفت که کشورش، صحنه درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی در ادامه از آمادگی کشورش برای رساندن ۵۰۰ محموله کمک در روز به غزه هم دم زد.

وزیر خارجه اردن گفت: جنگ در غزه جنگی برای انتقام از ملت فلسطین و اهالی غزه است. هیچ چشم‌انداز حقیقی تا این لحظه برای پایان جنگ وجود ندارد.

الصفدی همچنین بیان کرد: فاجعه انسانی در غزه بدون راه حلی واضح، تشدید می‌شود و مواضع جامعه بین‌المللی تغییر کرده و همه می‌دانند که این جنگ بیهوده است.

وی بیان کرد: جنگ علیه غزه به نفع احدی نیست و به تشدید درگیری در منطقه منجر می شود.

وزیر خارجه اردن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هم گفت: اقدامات اسرائیل علیه مراکز عبادی در قدس، مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران