Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سیداحمد میرجلیلی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به اینکه در سال ۹۹ نسبت به دو سال قبل آمار صادرات محصولات کشاورزی از البرز با رشد خوبی همراه بوده است، گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کانتینر انواع محصولات کشاورزی استان البرز از مبدا بنادری مانند شهید باهنر، جاسک و دیر به مقاصد خارجی از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با بیان اینکه استان البرز در صادرات محصولات کشاورزی جزو رتبه‌های نخست کشور است، اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از اساسی‌ترین رکن‌های تولید کشور است و تولیدکنندگان این بخش با ارسال محموله صادراتی به کشور‌هایی مانند روسیه، عراق، افغانستان و حوزه خلیج فارس نقش مهمی در صادرات ایران دارند.

میرجلیلی گفت: با شروع روند صادرات محصولات کشاورزی مانند سبزی و صیفی در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰ کانتینر بار مشتمل بر این تولیدات از بندر شهید باهنر استان هرمزگان به دیگر کشور‌ها صادر می‌شود که بیش از ۸۵ درصد این محصولات سهم تولید استان البرز است.

او افزود: پیش بینی می‌شود که در سال جاری رشد صادرات محصولات کشاورزی البرز نسبت به سال قبل بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد باشد.

میرجلیلی گفت: کیفیت مطلوب انواع محصولات باغی ایرانی از جمله گیلاس، زدآلو و گلابی موجب شده که در سالیان اخیر نام کشورمان در میان ۱۳۰ کشور تولید کننده این محصولات همیشه جزو ۱۰ کشور برتر دنیا باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در بخش دیگری با اشاره به این که انواع تولیدات کشاورزی ایران در قالب محصولات صیفی، باغی و زراعی دارای فرصت‌های مناسبی برای عرضه درسطح بازار‌های خارجی است، گفت: حدود ۹۰ درصد محصولات تولیدی ایران کشت باز است و کشاورزان ایرانی به تولید روزافزون می‌اندیشند، به همین دلیل تولیدات کشورمان در این زمینه قابل رقابت با بسیاری از محصولات کشاورزی دنیا است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی محصولات باغی صادرات محصولات کشاورزی کشاورزی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد