Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در فاصله حدود ۲ ماه تا آغاز بازی‌های المپیک توکیو، کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در صدد شناخت نفرات نهایی خود برای اعزام به توکیو هستند. برگزاری مسابقه انتخابی رودرو در کشتی آزاد و همچنین اعزام تعدادی از مدعیان کشتی آزاد و فرنگی به تورنمنت‌های مختلف از جمله راهکارهای کادر فنی برای شناخت ملی‌پوشان کشتی در المپیک توکیو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند روز گذشته شاهد اعتراض و یا درخواست تعدادی از ملی‌پوشان کشتی از جمله پرویز هادی، یدالله محبی، مجتبی گلیج، مهدی علیاری و تعدادی دیگر از مدعیان برای حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی که قرار است به عنوان انتخابی تیم ملی کشتی باشد را داده بودند. یکی از تورنمنت‌های مهم پیش‌رو رقابت‌های بین‌المللی پیت لازینسکی در کشتی فرنگی و زیلکوفسکی در کشتی آزاد است که قرار است طی روزهای ۱۸ تا ۲۳ خرداد ماه در ورشو پایتخت لهستان برگزار شود و به نظر می‌رسد به نوعی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در وزن‌های ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم و در کشتی فرنگی انتخابی وزن‌های ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم است.

به هر حال المپیک به عنوان بزرگترین آوردگاه ورزش جهان، آرزوی و نهایت یک ورزشکار برای حضور در آن و افتخارآفرینی است؛ اما حضور در بزرگترین میدان ورزشی جهان و رقابت با بهترین‌های رشته‌های ورزشی خود یک پروسه طولانی و نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است که ورزش کشورمان نه تنها در این دوره بلکه در دوره‌های گذشته نیز در این زمینه، نتوانسته به یک ثبات لازم برسد.

به طور حتم داشتن یک شیوه مدون در برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی یکی از آرزوهای دیرینه ورزش ملی کشورمان است تا برای همیشه این موضوع به صورت قانون‌مند و شفاف برای همه یکسان باشد. آنچه که در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا که چندی پیش در شهر دالاس تگزاس برگزار شد، کشتی‌گیران مدال‌آور و عنوان‌دار از مرحله نیمه‌نهایی وارد مسابقه شده و سایر کشتی‌گیران از همان ابتدا با یکدیگر دست و پنجه نرم کردند و همه شاهد شکست «جردن باروز» قهرمان جهان و المپیک و همچنین حذف «جی دن کاکس» دیگر قهرمان کشتی آزاد بودیم.

موارد مطرح در کشتی کشورمان باعث شد تا به سراغ «الله مراد زرینی» دبیر اسبق فدراسیون کشتی برویم.

زرینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ اظهار داشت: علی‌رغم همه مشکلات و کمبودها کشتی در میادین جهانی و المپیکی توفیقات زیادی داشته و فکر می‌کنم که شرایط تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی خوب و امیدوار کننده است و ملی‌پوشان تاکنون در چندین اردوی تیم ملی و تورنمنت‌های مختلف نیز حضور پیدا کرده‌اند. البته شرایط کشتی همچون سایر رشته‌ها در کل دنیا به همین شکل است و شاید کشورمان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بهتر عمل کرده و با وجود همه‌گیری کرونا توانسته لیگ و بسیاری از مسابقات دیگر را برگزار کند و امیدواریم که کشتی مانند همیشه به خصوص در بازی‌های المپیک توکیو افتخارآفرین باشد.

ملی‌پوش سال‌های دور کشتی آزاد کشورمان در خصوص انتقاد به شیوه انتخابی تیم ملی، اظهار داشت: باید بپذیریم که انتقاداتی به این شیوه انتخابی وارد است؛ اگر شرایط انتخابی برای همه یکسان نباشد، حرف و حدیث در آن وجود خواهد داشت و موجب دلسردی قهرمانان خواهد شد. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که حرف و حدیثی نباشد. انتخابی تیم ملی کشتی در طول تاریخ این رشته در کشورمان بوده و شاید گاها با اعمال نظر سرمربی و یا سایرین افراد دیگری بدون انتخابی به مسابقات رفته باشند که این موضوع از عدالت به دور است و خوب نیست. وقتی می‌گوییم انتخابی یعنی شرایط را برای همه یکسان ببینیم.

وی ادامه داد: برای مثال علیرغم اعتراض «پرویز هادی» در سنگین وزن، اما هیچ خبری هم از «یدالله محبی» نیست که می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی کند. به نظرم در شرایط انتخابی باید دقت نظر بیشتری باشد و رییس فدراسیون شرایط انتخابی را یکسان فراهم کند. با همه اعتراضات و شاید انتقادات و حرف‌هایی که زده می‌شود اما جواب قانع کننده‌ای نیز دریافت نکردیم. اعتقاد دارم کشتی‌گیر باید از دل مسابقات انتخابی در آید و همه مدعیان دعوت شوند نه اینکه پیکارهای انتخابی تنها با حضور ۲ یا ۳ نفر برگزار و بهترین انتخاب شود. هر چند این شیوه شاید برای برخی اوزان خوب باشد اما در مجموع ضرر می‌کنیم.

دارنده مدال طلای مسابقه‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۱۹۸۸ آسیا در پاکستان تصریح کرد: با همه این موارد امیدوارم آنچه که به خیر و صلاح کشتی است اتفاق بیافتد و نمایندگان کشورمان در المپیک موفق عمل کنند. وقتی چراغ کشتی روشن باشد همه ما خوشحال هستیم و همه کسانی که در کشتی فعالیت دارند و پیشکسوتان بهتر دیده می‌شوند که این برای ما باعث افتخار و سربلندی است. به هر حال در چند ماه گذشته هر اقدامی که لازم بوده و آنچه که سرمربیان تیم‌های ملی خواستند، فدراسیون انجام داده و همه امیدواریم که کشتی کشورمان در المپیک با کسب مدال مردم را خوشحال کنند.

این کارشناس کشتی ادامه داد: در آستانه المپیک آنچه که ضروری است حفظ آرامش و انسجام در تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی است و ضمن دور کردن حاشیه از کشتی به کادر فنی تیم‌های ملی اعتماد کنیم. به هرحال تصمیماتی است که گرفته شده و در این زمینه تلاش‌هایی هم صورت گرفته و با اعتماد به همه باید آرامش در اردوهای تیم ملی حاکم باشد.

وی در بخش دیگری در خصوص «پژمان پشتام» و «مهدی فلاح» فرنگی‌کاران وزن‌های ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم تیم ملی که اهل شهرری هستند، گفت: فلاح یکی از گزینه‌های وزن ۸۷ کیلوگرم بود و پشتام نیز می‌توانست یکی از شانس‌های باشد که امیدواریم کادر فنی تیم ملی به این ۲ کشتی‌گیر خوب کشورمان اعتماد کنند.

زرینی که ریاست هیات کشتی شهرستان ری را نیز برعهده دارد در خصوص شرایط کشتی این خطه نیز اظهار داشت: کشتی در شهرری و در باشگاه‌های مختلف فعال است و هم اکنون سه نماینده از شهرری در اردوی تیم کشتی فرنگی جوانان و ۲ نماینده در اردوی تیم نوجوانان داریم. خوشبختانه در کشتی فرنگی مربیان فعال و خوبی داریم که خیلی خوب کار می‌کنند و البته اعتقاد دارم که کشتی آزاد نیز باید همپای کشتی فرنگی در شهرری حرکت کند.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا کشتی آزاد در شهرری همچون گذشته فعالیت چشمگیری داشته باشد و از شرایط کنونی آن رضایت ندارم و هر موقع به کشتی فرنگی رسید، رضایت نیز حاصل می‌شود. خوشبختانه در کشتی شهرری فضای همدلی و همکاری خوبی برقرار است که امیدواریم حاصل آن به رشد و اعتلای کشتی بیانجامد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک توکیو کشتی فرنگی فدراسیون کشتی المپیک توکیو پرویز هادی فدراسیون کشتی کشتی فرنگی انتخابی تیم ملی کشتی کشتی آزاد و فرنگی تیم های ملی کشتی ملی کشتی آزاد کشتی فرنگی کادر فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلمه تاریخ‌ساز برازنده میرزازاده است

امیر قاسمی منجزی ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران معتقد است امین میرزازاده می‌تواند در سنگین وزن کشتی فرنگی المپیک پاریس تاریخ‌سازی کند و برای نخستین بار ایران را در این وزن صاحب مدال کند.

دریافت 14 MB

              

دیگر خبرها

  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل شد
  • علاوه بر ۲ انتخابی بزرگ؛ چه فرنگی‌کارانی به بوداپست می‌روند؟
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • ۳۳ نفر به اردوی تیم ملی هاکی روی یخ دختران دعوت شدند
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل
  • کلمه تاریخ‌ساز برازنده میرزازاده است