Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ابراهیمی دستگردی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه فعالیت در این حرفه را از سال 77 آغاز کرده است، اظهار کرد: من در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری به دنیا آمده‌ام و با افتخار فعالیتم را از شهر خود با تئاتر آغاز کردم و با حمایت سعادت همت‌زاده استاد گرانقدرم به تهران آمدم و از سال 80 به صورت حرفه کار خود را دنبال کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از مدتی توسط استادم سیدمجتبی اسدی‌پور توانستم به عنوان دستیار کارگردان فعالیت خود را آغاز کنم و در سریال‌های مختلف مانند «وفا» و فیلم‌های متفاوت حضور داشتم. در حقیقت تحصیلات من مرتبط با کاری که انجام می‌دهم نیست و از روی علاقه تصمیم گرفتم وارد این حوزه بشوم.

کارگردان «اردوگاه خلوت» با اشاره به اینکه یک دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز همیشه دغدغه ساخت اثر به عنوان کارگردان را دارد، عنوان کرد: از سال 89 تصمیم گرفتم کارگردانی را تجربه کنم و برای همین تلاش کردم از کارگردانانی که با آن‌ها کار می‌کردم از جمله حمید بهمنی، آرش معیریان، کاظم معصومی، سیدمجتبی اسدی‌پور و...یاد بگیرم تا بتوانم به هدف خود برسم.

ابراهیمی دستگردی با اشاره به اینکه اولین فیلم خود را با نام «لبخند آسمان» در سال 97 ساخته است، گفت: این فیلم 14 دقیقه‌ای از تلویزیون نیز پخش شده است. در سال 98 نیز فیلم‌های «عکس بابام» و «نگاه خدا» را ساختم و آرام آرام این انگیزه در من ایجاد شد به عنوان کارگردان به کار خود ادامه بدهم.

وی درباره آشنایی با فردین جلیل تهیه‌کننده تلویزیون مطرح کرد: ساخت 2 فیلم تلویزیونی «اردوگاه خلوت» و «قاب خالی» و یک مستند با نام «شاه بلوط» حاصل آشنایی و همکاری من با فردین جلیل است.

کارگردان «اردوگاه خلوت» با بیان اینکه اولویتش کارگردانی نیست، خاطرنشان کرد: من فعالیت در حوزه دستیار کارگردان و برنامه‌ریز را دوست دارم و  کارگردانی دغدغه اصلی من نیست اما هر زمان شرایط فراهم شود به سراغ ساخت اثر سینمایی و یا حتی سریال نیز می‌روم.

ابراهیمی دستگردی درباره آخرین وضعیت 2 فیلم تلویزیونی «قاب خالی» و «اردوگاه خلوت» و مستند «شاه بلوط» تصریح کرد: صداگذاری «قاب خالی» به پایان رسیده است و این فیلم تلویزیونی آماده تحویل به سازمان صداوسیماست. «اردوگاه خلوت» و «شاه بلوط» نیز در مرحله صداگذاری و تدوین است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همکاری با دوستانی که در شهرهای دیگر فعالیت می‌کنند، سخت‌تر است، اظهار کرد: دوستانی که در تهران فعالیت می‌کند تجربه خوبی دارند، با شرایط کار هماهنگ‌تر هستند و همکاری‌شان بیشتر است اما همکاری با بچه‌های شهرستان سخت‌تر است و دیرتر با آن‌ها می‌توان ارتباط برقرار کرد.

این دستیار کارگردان با بیان اینکه بازیگران بومی تجربه بازیگرانی را که در تهران فعالیت می‌کنند، ندارند، مطرح کرد: بازیگران بومی به دلایل مختلف از جمله معیشت کمتر در تئاتر فعالیت می‌کنند در حالی که بازیگرانی که در تهران هستند به تئاتر به عنوان یک شغل نگاه می‌کنند. همچنین اساتید کمی در شهرهای مختلف ایران حضور دارند که علاقه‌مندان، بازیگری را نزد آن‌ها فرا بگیرند.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است به این نکته اشاره کنم که توانایی بازیگران بومی کمتر از بازیگرانی که در تهران کار می‌کنند، نیست بلکه تجربه آن‌ها کمتر است و به همن دلیل انتخاب آن‌ها برای حضور در آثار مختلف با ریسک همراه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگردان بازیگران تئاتر تهران دستیار کارگردان بازیگران بومی اردوگاه خلوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره آسمون، اولین دورهمی آسمونی‌ها در جشن ۱۰ سالگی فعالیت بادبوم ویژه فعالیت‌های سینمایی نوجوان‌ها در مجموعه‌های سینمایی و تلویزیونی، با حضور حمید امامی دبیر جشنواره و محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و جمعی از هنرمندان در خانه هنرمندان برگزار شد.

ابتدا، سید حمید امامی مدیر بادبوم به آغاز فعالیت بادبوم در سال ۹۲ پرداخت و از خانواده‌های بچه‌های عضو بادبوم قدردانی کرد و افزود: از تمام پدر و مادران بچه‌های عضو بادبوم برای اینکه این‌ سال‌ها با ما ساختند درحالی که بارها موقعیت بادبوم عوض شد، تشکر می‌کنیم.

دبیر جشنواره «آسمون» از آغاز یک جشنواره جدید خبر داد و اضافه کرد: امروز آغاز رسمی جشنواره «آسمون» است؛ این جشنواره ویژه تولید محتوا برای بچه‌های ۹ تا ۱۸ سال خواهد بود.

امامی با بیان اینکه موضوعات و جوایز و تمام جزییات جشنواره در asemoonfest.ir آمده است، تاکید کرد: سعی شد موضوعاتی انتخاب شود که کاملا مربوط با نسل ضد و دهه هشتاد و نودی‌ها باشد چون می‌خواهیم ثابت کنیم نوجوان‌ها می‌توانند آینده‌ خودشان را شکل بدهند.

برای فیلمسازی از خودتان شروع کنید

سپس، محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در توصیه‌هایی برای نوجوانانی که قصد دارند در عرصه فیلمسازی و بازیگری فعالیت کنند، گفت: من خودم در سینما کارم را با فیلم کوتاه و آثار ارزان‌قیمت شروع کرده‌ام. کسانی که می‌خواهند کارگردانی و بازیگری را در آینده دنبال کنند، از خودشان و تجارب و خاطراتشان شروع کنند.

وی اضافه کرد: تمام آنچه که شما هستید و تجریه شخصی دارید و آن چیزهایی که هویت شماست برای شروع فیلمسازی به شما کمک خواهند کرد. یک فیلمساز و نویسنده اول چیزی که برای شروع نیاز دارد، ایده است. من در ابتدای راه یک توصیه دارم، به تجربیات شخصی خودتان رجوع کنید چون بهترین ایده فیلمسازی از خودتان و خاطرات شماست پس در خاطرات‌تان جستجو کنید که چه لحظاتی در زندگی دارید که شما را تحت تاثیر قرار داده و آن اتفاق را به خوبی می‌شناسید چوم همراه با رنج و حس غرور و ... است و نسبت به آن اطلاعات کامل دارید و همین‌ها قابلیت ساخت یک فیلم کوتاه را به شما خواهد داد چراکه به ابعاد آن اشراف دارید.

وی به ذکر نمونه‌هایی از تجارب مشترک بچه‌ها پرداخت و عنوان کرد: درباره دوچرخه و شغل پدرتان و موضوعاتی که به‌خوبی آن را می‌شناسید، فیلم بسازید. موضوعاتی که جزییات قابل لمسی از آن‌ها در ذهن داشته باشید که همگی برآمده از تجربه شخصی شماست. همه فیلمسازان بزرگ اولین داستان و شعر و فیلم را از تجربه درونی و غنی شده خودشان ساخته‌اند. البته اینکه آیا این خاطرات به‌تنهایی برای ساخت فیلم کافی است، باید بگویم خیر! بلکه باید به آن‌ها واقعیت و تخیل اضافه کنیم تا فیلم به یک اثر هنری تبدیل شود.

کارگردان «بیست و یک روز بعد» تجاربی از فیلمسازی خود را با نوجوان‌ها به اشتراک گذاشت و گفت: من وقتی نوجوان بودم در اوایل دهه ۷۰ یک همکلاسی داشتم که شرایط اقتصادی خوبی نداشت و همین موجب مشکلاتی می‌شد که مدیران مدرسه قصد داشتند او را اخراج کنند و این سوژه برای من محور یک داستان شد چون او را به‌خوبی می‌شناختم. من این داستان را با چاشنی تخیل نوشتم و چاپ شد و اولین تجربه نویسندگی من رقم خورد و من فهمیدم می‌توانم از خاطراتم داستان بنویسم. در ادامه من برای فیلمسازی از این روش استفاده کردم و فیلم «بیست و یک روز بعد» که قصه‌ ای واقعی داشت را ساختم که درون مایه تخیل به آن آمیخته شد تا بتوانیم در فیلم حرفی داشته باشیم.

خردمندان خطاب به حاضران گفت: توصیه می‌کنم تجربیات و خاطرات‌ خودتان را درباره موضوعات و دوستانی که به‌شدت آن‌ها را می‌شناسید، بنویسید این کار برای شما تولید داستان می‌کند. به‌نظرم فیلم ساختن به‌شدت ارزان و آسان شده و هیچ چیز جز گوشی موبایل برای فیلم‌سازی لازم نیست و این امکاناتی است که در دست همگی قرار دارد.

وی در پایان بیان کرد: بچه‌هایی که می‌خواهند بازیگر شوند باید ده برابر یک نقش را در زندگی روزمره خودشان بازی کرده باشند و ده‌ها قدم از یک تست بازیگری جلوتر باشند و یاد بگیرند که تقلید کنند و افعال دیگران را شبیه‌سازی کنند و برای نقش‌های مختلف شناسنامه درست کنند. مدل راه رفتن، حرف زدن و فکر کردن زندگی افراد و مشاغلی مثل نجار، بنا و پزشک را مرور کنند تا آماده همکاری با یک فیلم باشند.

کد خبر 6090133 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال‌ هستند؟
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!