Web Analytics Made Easy - Statcounter

واشنگتن مجددا مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با دمشق اعلام کرد.

 یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: "دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هرگز روابط دیپلماتیکی با نظام بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برقرار نخواهد کرد و همچنان موضع آمریکا ثابت است."

وی ضمن اشاره به کشورهایی که تمایل خود را به ازسرگیری روابط دیپلماتیک با نظام اسد نشان داده‌اند، مدعی شد:" ما از تمام کشورهای منطقه می‌خواهیم به جنایت‌هایی که نظام سوریه در طول یک دهه گذشته علیه مردمش انجام داده، توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید به تلاش‌های مستمر نظام اسد برای ممانعت از رسیدن کمک‌های انسانی به کشور و عدم تحقق امنیت توجه کرد."

این سخنگو درباره دلیل سهل انگاری دولت جدید آمریکا در تعامل با پرونده سوریه و استراتژی این دولت گفت: موضع آمریکا از طریق حمایت از روند سیاسی در کشور واضح است. ما معتقدیم که ثبات در سوریه تنها از طریق روند سیاسی که تمام سوری‌ها در آن مشارکت داشته باشند ممکن است. ما به همکاری با هم‌پیمانان و شرکا و سازمان ملل برای تضمین "حل" سیاسی دائم بحران پایبند هستیم.

در بیانیه نشست اخیر گروه هفت(آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن) در لندن عبارت مخالفت واضح با ازسرگیری روابط با نظام سوریه نیامده است و در مقابل در این بیانیه بر قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و حمایت از روند امدادرسانی و راهکارهای سیاسی تأکید شده است.

در این بیانیه آمده است: ما از تمام طرف‌ها به ویژه نظام سوریه می‌خواهیم به شکل هدفمند در روند سیاسی فراگیر از جمله آتش‌بس و فراهم کردن فضای امن برای بازگشت آوارگان جهت برگزاری انتخابات آزاد و شفاف تحت نظارت سازمان ملل و تضمین مشارکت تمام سوری‌ها مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: عملیات بازسازی کشور تنها زمانی صورت می‌گیرد که روند سیاسی معتبری وجود داشته باشد.

از سوی دیگر دیوید شنکر، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در مقاله‌ای برای سایت مرکز پژوهش‌های سیاسی واشنگتن گفت: روسیه پشت درخواست‌ها برای عادی سازی و ترمیم روابط دیپلماتیک با دمشق برای حمایت منطقه‌ای از نظام سوریه است.

شنکر مدعی شد: "دلایلی که باعث شد شورای امنیت قطعنامه ۲۲۵۴ را صادر کند، همچنان پابرجاست و آن نقض حقوق بشر از سوی نظام سوریه و قتل بیش از نیم میلیون نفر و مهاجرت میلیون‌ها تن است."/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نظام سوریه روند سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفتگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه 11 اردیبهشت با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو  کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت‌های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شودنماینده سوریه: اقدام ایران مشروع و دفاع از خود بودپیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟