Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مخاطبان شبکه اجتماعی فیلم‌هایی برای این رسانه ارسال کرده‌اند که نشان می‌دهد پساب فاضلاب شهر صدرا بدون هیچ‌گونه استفاده‌ای در محیط رها می‌شود.

بهمن بهروزی مدیرعامل شرکت آبفای شیراز، گفت: پسابی که از طریق تصفیه خانه شماره یک خارج می‌شود، هیچ‌گونه آلودگی زیست محیطی و بهداشتی ندارد، زیرا این پساب‌ها قبل از رها سازی کلر زنی و و بطور کامل تصفیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد: پساب رها شده بهداشتی و مورد تایید محیط زیست است.

بهروزی با اشاره به اینکه این پساب‌ها تصفیه شده است، تصریح کرد: پساب تصفیه خانه شرق صدرا برای آشامیدن مناسب نیست و  برای مصارف کشاورزی و فضای سبز کاربرد دارد.

مدیر عامل شرکت آبفای شیراز ادامه داد: عده‌ای نیز این پساب‌ها را را به سمت مزارع و فضاهای سبز خود هدایت می‌کنند، اما باید اعلام کنم که تا ده روز آینده و با شروع فصل گرما حتی یک قطره هم از این آب‌ها بر زمین نخواهد ماند.

او، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این شرکت با شهرداری صدرا مبنی بر واگذاری پساب رها شده در دشت قره پیری از تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا افزود: هم اکنون شرکت آبفای شیراز در حال تهیه و تنظیم اسناد و مزایده برای واگذاری این پساب‌ها با شهرداری صدرا و چند مورد واگذاری دیگر است.

تفاهم با شهرداری صدرا برای استفاده از پساب برای آبیاری

 با شهرداری صدرا تفاهم کرده‌ایم که بخشی از آب حاصله از این تصفیه خانه برای آبدهی فضای سبز شهری واگذار شود.

او ادامه داد: این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۵۰ لیتر بر ثانیه پساب‌های فاضلاب شرق صدرا را تصفیه و در مجموع تصفیه خانه قدیم و جدید صدرا در مجموع ۲۴۰ لیتر بر ثانیه آب تصفیه می‌کند.

مدیر عامل شرکت آبفای شیراز با تاکید بر اینکه این تصفیه‌خانه برای جمعیتی بالغ بر ۸۷ هزار نفر و با ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب تصفیه بهداشتی فاضلاب در شبانه روز پیش‌بینی شده است، افزود: تصفیه خانه غرب صدرا نیز تا یک ماه آینده پیمانکار آن مشخص و عملیات  ساخت آن  در آینده نزدیک آغاز می شود.

بهروزی، با بیان اینکه طرح فاضلاب شهر صدرا برای ۵۲۳ هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده و این تصفیه خانه معادل ۸۷ هزار نفر را در این شهر زیر پوشش خدمات خود قرار می‌دهد، اضافه کرد: حدود ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در صدرا پیش‌بینی شده که ۲۵۰ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی در دست انجام است.

در شهر صدرا ۳۶ هزار مشترک خانگی فاضلاب وجود دارد، که قسمت عمده فاضلاب صدرا مربوط به بخش شرق بوده و ۹۰ درصد جمعیت شهر صدرا نیز در این منطقه از شهر قرار دارند که از تراکم جمعیت بالایی در این ناحیه برخوردار هستند و پسابی که از سمت شرق صدرا وارد تصفیه خانه شماره یک می‌شود ازحجم بالایی برخوردار است. به دلیل رشد جمعیت این شهر، این تصفیه خانه با روش‌های جدید در فاصله ۲ کیلومتری شرق صدرا و در نزدیکی دانشکده کشاورزی باجگاه،  ساخته شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری صدرا پساب فاضلاب شرکت آبفای شیراز شهرداری صدرا تصفیه خانه پساب ها شرق صدرا شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این دانش آموزان دانش آموزان در قالب یک تور علمی، از تصفیه خانه آب شهر ارومیه بازدید و با روند و مراحل تصفیه آب شرب آشنا شدند.   این بازدید در راستای فعالیت‌های آموزشی و با هدف آشنایی دانش آموزان از تأسیسات و فرآیند تصفیه آب انجام شد.   در این بازدید کارشناسان تصفیه خانه آب ارومیه چگونگی روند تصفیه آب مصرفی را برای دانش آموزان شرح دادند.

دیگر خبرها

  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس