Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@18:43:44 GMT

کاهش موارد بستری به علت کرونا در کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۶۷۱۲

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته گذشته شاهد کاهش ۱۶.۵ درصدی موارد مثبت بستری به علت کرونا، کاهش حدود ۱۴ درصدی در تعداد افراد فوت شده و کاهش ۲۶ درصدی در موارد سرپایی مثبت شناسایی شده نسبت به هفته ماقبل بودیم.

خبرگزازی میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور ادامه داد: روند موارد بستری به علت کووید ۱۹ در اغلب استان‌های کشور نزولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در هفته گذشته استان‌های ایلام، همدان، خراسان شمالی و چهار محال و بختیاری دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری و استان‌های مرکزی، البرز، چهارمحال و بختیاری، اردبیل و قزوین دارای بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: خشونت علیه پزشکان با آغاز هر پیک کرونا افزایش می‌یابد

معاون وزیر بهداشت گفت: طبق آخرین بررسی‌های صورت پذیرفته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۶۲.۲ درصد گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی دارای کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستند و در استان‌های یزد، سمنان، تهران، قزوین، زنجان و اردبیل شاهد میزان بالاتر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به سایر استان‌ها هستیم.

وی اظهار کرد: طبق آخرین گزارشات واصله درصد استفاده از ماسک ۶۳.۳ درصد بوده و میانگین رعایت تهویه مناسب هوا در اماکن عمومی کشور ۶۴.۳ درصد گزارش شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا وزرات بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزرات بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.
قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور