Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:26:00 GMT

کشف ۹۱۲ هزار کیلوگرم کالای اساسی دپو شده در کرج

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۷۰۹۰

کشف ۹۱۲ هزار کیلوگرم کالای اساسی دپو شده در کرج

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،رامین ربیعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: موجودی این انبار‌ها در سامانه جامع انبار‌ها به ثبت نرسیده اند و با توجه به آنکه کالا‌های اساسی مذکور، همگی ارز مرجع دریافت کرده اند از مرحله واردات تا انبار، عرضه و مصرف آن باید تحت نظارت باشد به همین دلیل ثبت موجودی هر انباری، خصوصاً انبار کالا‌های اساسی در سامانه جامع انبار‌ها الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز افزود: در اولین انبار ۱۶۰ هزار کیلوگرم شکر سفید و یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم روغن مایع خوراکی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال کشف شد. در انبار بعدی نیز ۲۲ هزار کیلوگرم برنج به ارزش ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

ربیعی درباره انبار سوم گفت: در این انبار نیز به میزان ۹۲ هزار کیلوگرم روغن نباتی و ۶۳۷ هزار کیلوگرم شکر سفید به ارزش ۵۸ میلیارد ریال کشف شد.

او درباره ارزش وزنی این کالا‌ها افزود: ارزش وزنی این کالا‌ها ۹۱۲ هزارکیلوگرم و ارزش ریالی آن ۸۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در پاسخ به این سئوال که اقلام مشمول شامل چه نظارت‌هایی می‌شودگفت: با توجه به این که کالا‌های مکشوفه جزو کالا‌های اساسی اولویت یک هستند بر اساس قانون، مجموعه اقدامات تنظیم بازار شامل نحوه تعیین قیمت، تامین کالا، تعیین تعرفه، موجودی، قیمت توزیع، نظارت و بازرسی بر آن‌ها و سایر عوامل موثر بر ثبات بازار در مورد آن‌ها اعمال می‌شود و تمام این زنجیره نیز باید به صورت شفاف انجام پذیرید.

ربیعی گفت: با توجه به عدم ثبت موجودی در این انبارها، کالا‌های مذکور حق خروج از انبار را نداشته و پرونده متشکله در این زمینه جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالاهای اساسی دپوی کالا هزار کیلوگرم کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب

سرهنگ عبدی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در بناب در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار خمیر مایه و کنجد در یک انبار موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به همراه نمایندگان اداره شبکه بهداشت و درمان و جهادکشاورزی شهرستان از انبار مورد نظر بازدید و مقدار ۱۰ تن خمیر مایه و دو تن و ۸۰۰ کیلوگرم کنجد خارجی قاچاق را کشف و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد تشریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا از جهات گوناگون سلامت اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان