Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:54:34 GMT

اجازه استقرار صنایع آلاینده در هیدج داده نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۷۱۴۲

اجازه استقرار صنایع آلاینده در هیدج داده نمی‌شود

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت در پاسخ به دغدغه‌های شهروندان هیدجی در زمینه فعالیت شرکت فولاد آسین ابهر گفت: اگر وجود این مجموعه به ضرر مردم بوده و آلایندگی آن سلامت مردم را تهدید کند، مانع راه‌اندازی آن خواهیم شد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر امروز (۱۹ اردیبهشت‌ماه) در جلسه پرسش و پاسخ با جوانان هیدجی‌ که به‌ صورت مجازی برگزار شد، در پاسخ به سئوال دغدغه کشاورزان در زمینه تقلیل استفاده از چاه‌های آب کشاورزی، عنوان کرد: پیرامون موضوع آب و چاه‌های آب، مسائل متعددی وجود دارد که برای طرح مشکلات دیدارهایی با مسئول سازمان منابع آب صورت گرفته و مسائل و مشکلات کشاورزان منطقه در این دیدارها انتقال داده شده که گشایش‌هایی هم در این زمینه رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از جمله موضوعات انتقال داده شده این است که محدودیت برداشت از چاه‌های آب بدون توجه به اینکه چاه متعلق به یک‌ نفر است یا شرکایی اعمال می‌شود، افزود: این امر در حالی است که به چاه‌هایی که شرکایی است باید مجوز برداشت با ظرفیت بیشتری داده شود که این طرح مورد پذیرش قرار گرفت و در سازمان منابع آب در حال نهایی شدن است که امیدواریم به زودی ابلاغ شود.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم‌ترین دلایل مشکل تقلیل آب، تصریح کرد: از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به مشکل کمبود منابع آب و افت سطح منابع زیرزمینی اشاره کرد، به‌ طوری‌ که سالانه بیش از یک متر آب‌های زیرزمینی افت دارند که این موضوع در دشت ابهر بسیار جدی است.

شجاعی با تاکید بر اینکه وقتی تصمیمی برای تقلیل برداشت آب‌های زیرزمینی گرفته می‌شود باید حتماً ملاحظه کشاورزان و کسانی که زندگی آن‌ها وابسته به کشاورزی است صورت پذیرد، متذکر شد: نباید چشم بسته نسبت به وضعیت به همه چاه‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی در پاسخ به دغدغه‌های زیست‌محیطی موجود در زمینه فعالیت شرکت فولاد آسین ابهر در هیدج، یادآور شد: در اصل این موضوع که صنعت فولاد آلاینده است، تردیدی نیست اما نکته دیگر این است که یک سری استانداردهای زیست‌محیطی برای صنایع فولادی تعریف شده است که اگر این استانداردها در عمل و به صورت واقعی پیاده شود، دغدغه‌های زیست‌محیطی نیز رفع خواهد شد.

این‌ مسئول با بیان اینکه موضوع آلایندگی در مورد یکی دیگر از واحدهای تولیدی در ابهر مطرح بود که طی بازدیدها به این‌ نتیجه رسیدیم که فعالیت این واحد ضرری برای سلامت مردم ندارد، متذکر شد: سلامت مردم شوخی‌بردار نیست.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه دغدغه‌های موجود شهروندان هیدجی در زمینه فعالیت شرکت فولاد آسین ابهر نیز منتقل شده و در این رابطه از مسئولان‌ مرتبط استانی توضیحات خواسته شده است، بیان کرد: اگر احساس کنیم وجود این مجموعه به ضرر مردم است و آلایندگی آن سلامت مردم را تهدید می‌کند حتما مانع راه‌اندازی آن خواهیم شد.

حجت‌الاسلام شجاعی با اشاره به سئوالات طرح شده توسط جوانان هیدجی در زمینه مسائل و مشکلات ورزشی این شهر، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات مطرح شده در حال حاضر متولی خاصی برای ورزش در هیدج وجود ندارد که طی صحبت‌های انجام شده قرار بر این شد که یک متولی برای ورزش این شهر تعیین شود تا مشکلات را مورد رسیدگی قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان صنایع آلاینده نماينده مجلس سلامت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد

ایسنا/زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر از اتمام آسفالت‌ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین در دو لاین شمالی و جنوبی خبر داد.

علی‌اصغر عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین به صورت تمام عرض در هر دو لاین شمالی و جنوبی با ۴۹ هزار تن آسفالت دانه باز از کیلومتر ۸۵ تا ۹۰ به دلیل خرابی بیش از حد انجام شد.

وی با بیان اینکه از کیلومتر ۹۱ تا ۹۸ در روزهای آینده نسبت به روکش و اصلاح رویه آسفالتی اقدام خواهد شد، ادامه داد: در سال گذشته ۳ کیلومتر از انتهای حوزه استحفاظی شهرستان ابهر در لاین‌های شمالی و جنوبی لکه‌گیری اساسی صورت گرفته است.

عطوفی تصریح کرد: ۲.۵ کیلومتر از محور ترانزیت ابهر_تاکستان نیز در لاین‌های شمالی و جنوبی اصلاح روکش با ۹ هزار تن آسفالت انجام شده که در صورت تخصیص بودجه و قیر امسال نیز در خصوص روکش آسفالت کمربندی ابهر_خرم‌دره اقدام خواهد شد.

او با توضیح اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به روکش محور روستایی ابهر دولت آباد اقدام شده که مابقی در حدود ۷ کیلومتر در برنامه کاری امسال قرار است روکش شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به لکه‌گیری جزیی محورهای آزادراه، جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی به مقدار ۸۵۰ تن با آسفالت گرم اقدام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است