Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعال شدن سامانه نام‌نویسی واکسیناسیون گروه‌های هدف خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان از فعال شدن سامانه نام‌نویسی واکسیناسیون گروه‌های هدف خبر داد و گفت: سامانه نام‌نویسی وزارت بهداشت به نشانی salamat.gov.ir برای ثبت‌نام گروه‌های هدف پیش‌بینی شده است و گروه‌های سنی مختلف پس از اعلام وزارت بهداشت می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در خودرو، برای تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال در شهرک دانش و سلامت واقع در بلوار فکوری مشهد، اظهار کرد: با توجه به برخی مشکلات مشاهده شده در مراجعه سالمندان بالای ۸۰ سال به مراکز واکسیناسیون به دلیل ناتوانی و نگرانی از ابتلا به بیماری، در این طرح افراد دریافت کننده واکسن از گروه‌های هدف، در خودرو به سمت محل تزریق واکسن هدایت شده و تزریق واکسن در خودرو انجام می شود. وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم نظارت بر افراد دریافت‌کننده واکسن به مدت ۱۵ دقیقه پس از تزریق برای بررسی عوارض احتمالی، تمهیدات لازم در این خصوص در نظر گرفته شده است و با این طرح همچنین فاصله فیزیکی افراد نیز رعایت می‌شود. قلیان با تاکید براینکه  برخی افراد در گروه سنی بالای ۸۰ سال دچار ناتوانی‌های حرکتی هستند، گفت: با انجام تزریق واکسن در خودرو نیازی به پیاده شدن فرد سالمند نیست  و افراد دریافت‌کننده واکسن و خانواده‌ها، از آرامش بیشتری برخوردار هستند. طبق گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اطلاع‌رسانی به گروه‌های بالای ۸۰ سال بر اساس جمعیت موجود به صورت تلفنی انجام می‌شود و سایر گروه‌ها، پس از اطلاع‌رسانی مراجع رسمی می‌توانند به سامانه یاد شده مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات خود، پس از برنامه ریزی‌های انجام شده در لیست افراد دریافت کننده قرار گیرند و یا با سامانه تلفنی ۱۹۱ تماس بگیرند. وی تاکید کرد: هیچ‌گونه مراجعه حضوری برای تزریق واکسن و یا نام‌نویسی حضوری از درب منازل وجود ندارد و شهروندان در این خصوص باید هوشیار باشند. انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا مشهد افراد دریافت کننده سامانه نام نویسی بالای ۸۰ سال گروه های هدف تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان