Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی نجفی خوشرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت که «ما از ایفای نقش انسانی عمان در حل‌وفصل اختلافات در منطقه استقبال و قدردانی می‌کنیم».

خوشرودی گفت که روابط عمان و ایران یک «روابط تاریخی مبتنی بر حسن همجواری و روابط مستحکم است و اراده مستمر رهبری دو کشور دوست برای تقویت این روابط و همکاری در زمینه‌های مختلف وجود دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشرودی امروز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری عمان گفت که برجام همچنان بین ایران و گروه ۱+۵ پابرجاست و عمان نقش مهمی را در این توافقنامه و با همه طرف‌ها ایفا کرد.

 

او افزود که ایران همچنان به برجام پایبند است و آمادگی گفت‌وگو در این خصوص را دارد.

سفیر ایران همچنین گفت که ایران دست همکاری و دوستی به سمت کشورهای همسایه دراز می‌کند و به همین منظور ما درهای گفت‌وگو با همه را باز و چندین طرح در این خصوص ارائه کردیم که آخرین مورد آن طرح صلح هرمز است که هدف از آن پایان دادن به اختلافات بین کشورهای منطقه است تا شاهد وفاق، صلح و دوستی و احترام متقابل باشیم.

وی درباره حجم مبادلات تجاری بین عمان و ایران نیز گفت که حجم مبادلات دو کشور در حال حاضر به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد و ما سعی داریم از طریق تلاش‌های مشترک، روابط تجاری را تقویت کرده و حجم مبادلات تجاری دو کشور را افزایش دهیم و در این زمینه طرح‌های مختلفی ارائه شده که در اولویت بررسی و اجرا قرار دارد.

وی در رابطه با توافقنامه گاز بین عمان و ایران نیز تصریح کرد که بررسی‌هایی در این خصوص صورت گرفته و نشست‌هایی بین دو کشور برگزار شده و این پروژه یک پروژه مهم برای تقویت روابط بین دو کشور در صورت حل و فصل برخی مشکلات فنی خواهد بود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر ایران در عمان عمان علی نجفی خوشرودی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است