Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:40:23 GMT

تونل کبیرکوه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۸۰۲۹

تونل کبیرکوه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندارشهرستان آبدانان گفت: پروژه تونل کبیرکوه بین شهرستان های آبدانان و دره شهر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

«سیروس مرادحاصلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای این تونل هزینه شده و برای تکمیل آن نیز اعتباری بالغ بر 300میلیارد تومان دیگر نیاز  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه عملیات حفاری بیش از ۲ هزار متر از این تونل در سال گذشته انجام شده است، افزود: طول این تونل با مجموع ۹ تونل فرعی، ۵ هزار و ۸۰۰ متر است که از این میزان ۴ هزار و ۹۲۰ متر آن در دولت تدبیر حفاری شده است.

 

فرماندار آبدانان یادآور شد: احداث تونل کبیرکوه از مطالبات مردم شهرستان آبدانان است چراکه ۳۶۰ نقطه حادثه خیز بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان را حذف می‌کند و شرایط تردد بین این دو شهرستان وحتی مرکز کشور را تسهیل خواهد کرد.

 

وی افزود: هم اکنون عملیات اجرایی لاینیگ تونل توسط ۲ پیمانکار از سمت شهرستان آبدانان و دره شهر در حال انجام است و عمده ۳۰ درصد عملیات اجرایی باقیمانده مربوط به روشنایی و هوادهی تونل است که بسیار پرهزینه است.

 

مرادحاصلی گفت: حذف ۲۵ کیلومتر از پیچ‌های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه، روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهم ترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است.

 

مراد حاصلی خاطرنشان کرد:با بهره برداری از این طرح بزرگ و تاثیرگذار علاوه بر توسعه حمل و نقل، مرکز استان هم به استان‌های شمال غرب و مرکزی و جنوب کشور متصل می‌شود.

 

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: حفاری تونل تونل کبیرکوه فرماندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام دلفان اظهار کرد: بیمارستان نیایش سال ۹۲ تحویل مسکن و شهرسازی و مصوبه اولین سفر احمدی‌نژاد به لرستان تحت عنوان بیمارستان جایگزین شهدای عشایر بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بیمارستان به نام نیایش تغییر یافته که امیدواریم همین اسم بماند، افزود: بیمارستان شهدای عشایر به قوت خود باقی خواهد ماند و ردیف و اعتبار جداگانه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: این پروژه سال ۹۵ به خاتم‌الانبیا واگذار شده که ۶ و نیم الی ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دلفان بیان کرد: از سال ۹۵ تا دولت جدید یعنی ۱۴۰۰، ۲۵ درصد پیشرفت داشته که ۵۱۵ تخت بوده و ۴۹۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیک دارد که بالغ بر ۴۰۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و به ۶۱۱ تختخوابی ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه به یک ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های غرب کشور است، گفت: درصورتی‌که منابع مالی آن تأمین شود سال آینده تحویل داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بیشتر از آنچه تعیین شده بود اعتبار به آن تخصیص داده شده و از ماده ۵۶ نیز ۲۷۲ میلیارد وام گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب