Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@02:06:47 GMT

تصاویر| داغ خشکی بر دل بندر رحمانلو؛ زیبای خفته ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۸۲۳۱

تصاویر| داغ خشکی بر دل بندر رحمانلو؛ زیبای خفته ارومیه

آفتاب‌‌نیوز :

بندر رحمانلو در جنوب شرقی دریاچه ارومیه و در نزدیکی شهرستان عجبشیر در جنوب غربی تبریز قرار دارد، این بندر یکی از بنادر مهم دریاچه ارومیه در استان آذربایجان شرقی محسوب می شود. علاوه بر آن، بندرهای دانالو، قبادلو و زینت لو نیز در ساحل شرقی دریاچه ارومیه و در حدود ۲۵ کیلومتری عجب شیر واقع شده‌اند که از نظر اهمیت در مرتبه بعد از بندر رحمانلو قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بندر به زیبای خفته دریاچه ارومیه معروف است. زمانی که آب دریاچه خشک نشده بود، این بندرگاه از بنادر مهم اسکله‌ای برای پهلوگیری کشتی‌ها در دریاچه اکوزیستی ارومیه به شمار می‌آمد و به داشتن آب شور و لجن‌های موجود در سواحل شرقی دریاچه ارومیه معروف بود. در تابستان بسیاری از مردم به این بنادر روی می‌آوردند.

بندر رحمانلو که قرار بود زیباترین بندر تفریحی و توریستی دریاچه ارومیه شود، اکنون پس از سالها خشکی در جنوب دریاچه که زودتر از بسیاری از بنادر و سواحل ارومیه صورت پذیرفته بود، کاملا تخریب و رها شده است.

این دریاچه زمانی محل کار و درآمد، تفریح مردم این شهرستان بوده و بعد از خشکی دریاچه بسیاری از مردم بیکار و تبدیل به ساحل متروکه شده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بندر رحمانلو دریاچه ارومیه شهرستان عجبشیر استان آذربایجان شرقی دریاچه ارومیه بندر رحمانلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مقاومت فلسطین از حمله موشکی به شهرکی صهیونیست نشین در اطراف غزه خبر داد.

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که ادوات و مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در شهرک حولیت در اطراف غزه با موشک‌های کوتاه برد رجوم هدف قرار داده است.

این در حالی است که حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق شرقی رفح در جنوب نوار غزه ادامه دارد و علاوه بر بمباران این منطقه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، توپخانه این رژیم نیز به گلوله باران این منطقه پرداخت.

بالگردهای رژیم صهونیستی نیز مناطق شرقی الزیتون و الشجاعیه در شرق شهر غزه را زیر آتش گرفتند.

گفتنی است که نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

کد خبر 6094417

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • ارگ زیبای بم، نمادی از قدمت ایران زمین+ فیلم
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک