Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@22:42:15 GMT

تخلف برخی بانک‌ها در زمینه وام ازدواج

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۸۵۱۴

وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی طبق مصوبه مجلس باید با یک ضامن به متقاضیان پرداخت شود، اما بعضی از بانک‌ها برای پرداخت این وام به این مصوبه اعتنایی نمی‌کنند و ضامن‌های بیشتری می‌خواهند.

وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی طبق مصوبه مجلس باید با یک ضامن به متقاضیان پرداخت شود، اما بعضی از بانکها برای پرداخت این وام به این مصوبه اعتنایی نمی‌کنند و ضامنهای بیشتری می‌خواهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش کاماپرس، طبق مصوبه مجلس دو وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ پرداخت می شود. وام ازدواج ۷۰ میلیون تومانی که به همه زوجین تعلق می گیرد و وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی که شرایط سنی دارد و فقط به زوجهای زیر ۲۵ سال پرداخت می شود.

با این اوصاف دریافت وام ازدواج برای بسیاری از زوجهای جوان با موانع زیادی همراه است. طبق قانون بودجه ۱۴۰۰ ،بانک‌ها موظف هستند به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از اول فروردین ۹۷ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست، این تسهیلات را پرداخت کند.

همچنین بانک‌ها برای ضمانت باید فقط یکی از سه مورد اعتبارسنجی که شامل یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی می شود را به منزله ضمانت بپذیرند.

اما بعد از گذشت ۲ ماه از سال ۱۴۰۰ تعداد زیادی از متقاضیان این وام با مشکلات زیادی روبرو شده اند. یکی از مشکلات مهم متقاضیان وام ازدواج سخت‌گیری‌های بانک‌ها برای ضمانت است.

طبق مصوبه مجلس بانکها برای ضمانت می توانند از حساب یارانه افراد استفاده کنند. اما بررسی ها نشان می دهد بانکها برای پرداخت وام ازدواج فقط حساب یارانه متقاضیان را قبول نمی کنند و از آنها می خواهند چند حساب یارانه بگیر دیگر را نیز بعنوان ضامن به بانک معرفی کنند. بعضی از بانک ها هم یک ضامن رسمی را قبول نمی کنند و اعلام کرده اند باید دو تا ۳ ضامن را به بانک معرفی کنند.

این شرایط درحالی اعلام می شود که نماینده های مجلس تاکید کرده اند، بانک مرکزی باید با نظارت جدی مانع از تخلفات بانک‌ها در این زمینه شود چراکه قانون صراحتاً اعلام کرده زوج‌هایی که تاریخ عقدشان فروردین سال ۹۷ است می توانند وام ازدواج ۷۰ میلیونی و ۱۰۰ میلیونی- درصورت دارا بودن شرایط سنی- را دریافت کنند.

کاماپارس/

برچسب ها: وام ازدواج ، بانک ، ضامن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OEd

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وام ازدواج بانک ضامن طبق مصوبه مجلس حساب یارانه وام ازدواج بانک ها یک ضامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و....، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شدند.‏‏

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند