Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یورگن هابرماس» جامعه‌شناس و فیلسوف برجسته آلمانی جایزه «کتاب شیخ زاید» امارات را به دلیل نگرانی‌های حقوق بشری در این کشور نپذیرفت.

این روشنفکر ۹۱ ساله که همچنین شخصیت فرهنگی سال ۲۰۲۱ از سوی این نهاد لقب گرفت، پیشتر این جایزه را پذیرفته بود اما بعد در بیانیه‌ای که نشریه «اشپیگل» آلمان آن را منتشر کرد، اعلام کرد: تمایل خود برای پذیرفتن جایزه امسال کتاب شیخ زاید را اعلام کرده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک تصمیم اشتباه بود، که در اینجا آن را اصلاح می‌کنم.

وی افزود: برای من ارتباط بسیار نزدیک بین این نهاد که جایزه‌ها را در ابوظبی اعطا می‌کند با سیستم سیاسی موجود در آنجا روشن نشده بود.

این جایزه به نام «شیخ زاید بن سلطان آل نهیان» نام‌گذاری شده که بیش از ۳۰ سال حاکم ابوظبی بود. زاید که در سال ۲۰۰۴ در ۸۶ سالگی فوت کرد، همچنین موسس امارات عربی متحده بود.

طبق گزارش «دویچه وله»، این جایزه هر ساله به افراد و ناشرانی اعطا می‌شود که نوشته‌ها و ترجمه‌های آنها در حوزه علوم انسانی به غنای فرهنگ، ادبیات و زندگی اجتماعی دنیای عرب کمک می‌کند. برنده هر یک از هشت رده این جایزه معادل ۲۰۴,۲۰۰ دلار دریافت می‌کند.

بعد از اعلام تصمیم هابرماس، این نهاد در بیانیه‌ای به آن واکنش نشان داد. در این بیانیه اعلام شد: جایزه کتاب شیخ زاید از تصمیم آقای یورگن هابرماس برای پس گرفتن تصمیم پذیرش جایزه ابراز تاسف می‌کند اما به آن احترام می‌گذارد.

به گزارش «میدل ایست آی» گرچه امارات اغلب تلاش کرده وجهه لیبرال و بین المللی از خود در خارج از این کشور نمایش دهد، منتقدان بر این باور هستند حکومت این کشور بی رحمانه مخالفان را سرکوب می‌کند.

طبق این گزارش، این کشور حاشیه خلیج فارس با اتهام استفاده از روش‌های غیرقضایی برای سرکوب مخالفان داخل مرزهای خود مواجه است و بارها به دلیل سابقه حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سال ۲۰۱۶ خود اعلام کرد مفقود شدن‌های اجباری در این کشور بسیار فراگیر است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات یورگن هابرماس جایزه ادبی فیلسوف آلمانی جایزه کتاب شیخ زاید حقوق بشر شیخ زاید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: آمریکایی ها به نسخه‌ای که برای کشورهای دیگر می‌پیچند عمل نمی‌کنند و آنچه برای مردم بیان می‌کنند خودشان اعتقاد ندارند. - اخبار استانها -

حجت الاسلام علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا و غرب اظهار داشت: آنچه  امروز در عالم غرب در حال رخ دادن است در سرکوب دانشجویان، اساتید دانشگاه و گروه‌های علمی و فرهنگیان جامعه آمریکا نشان از این دارد که آمریکایی‌ها آنچه را که بحث می‌کنند و آنچه برای مردم بیان می کنند خودشان اعتقاد ندارند. 

وی افزود: صحنه‌هایی که ما امروز از برخورد پلیس با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا دیدیم نشان از این واقعیت دارد که دموکراسی آمریکایی برای حاکمیت حاکمان مستبد غرب در راس حکومت هیچ خط قرمزی برایشان معنا ندارد. 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در گذشته اگر اتفاقاتی در دانشگاه‌های ایران می‌افتادغربی‌ها می‌گفتند در محیط های علمی نباید برخورد نظامی شود ولی امروزآن نسخه‌ای که برای  کشورهای دیگر می‌پیچیدند خودشان عمل نمی‌کنند. 

درویشی با بیان اینکه اگر برخوردهای امنیتی و انتظامی بد است برای دانشگاه‌های  آمریکا هم باید بد باشد، گفت: غرب مدعی آزادی بیان و عقیده است، دانشجویان ایده‌ای دارند که ایده‌هایشان را بیان می‌کنند پس چرا غربی‌ها در برخورد با ایده دانشجویان عصبانی می شوند و با سرکوب و خشونت جواب آنها را می دهند. 

وی  با بیان اینکه ظاهر فریبنده دنیای غرب امروز برای همگان روشن شده است تصریح کرد: حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا و غرب درس بزرگی است که متوجه شویم دموکراسی آنها سخنی بیش نیست و تنها به عنوان قطعنامه های سیاسی و حربه  بر علیه  کشورهای دیگر است.

 

.

 

 
انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد