Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:23:11 GMT

آغاز برداشت مکانیزه گندم در دشت سیستان

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۸۷۲۲

آغاز برداشت مکانیزه گندم در دشت سیستان

عباس اشکان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  با شروع فصل برداشت همزمان ۵۵ دستگاه کمباین و بیش از ۵٠٠ دستگاه دروگر کار برداشت محصول گندم را دهه دوم اردیبهشت ماه آغاز کرده و تا نیمه اول تیرماه برداشت به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: امسال بدلیل سرما و یخبندان، تنش خشکی و عدم بارندگی و گرمای زودرس متوسط عملکرد گندم  پایین تر از نرمال منطقه میباشدو پیش بینی می شود امسال بیش از ٩٠ هزار تن گندم برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشکانی ادامه داد: در فصل کشت بیش از ١٣٠٠ تن بذر گواهی شده و حدود ۴ هزار تن بذر اصلاح شده خود مصرفی و زارع به زارع جهت کشت استفاده شد که این باعث افزایش ضریب نفوذ بذور اصلاح شده به بیش از ۵٠ درصد شد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی بیان کرد: سه مرکز خرید گندم در حوزه سیستان راه اندازی شده و انتظار می‌رود با توجه حمایت های دولت در خرید تضمینی و افزایش قیمت گندم، کشاورزان گندم مازاد بر مصرف خود را به این مراکز تحویل نمایند و در اسرع وقت قیمت گندم تحویلی را دریافت دارند.

اشکانی با اشاره به اهمیت استفاده از بذور اصلاح شده در افزایش عملکرد، اظهار کرد امسال با هماهنگی مرکز  تحقیقات و همراهی کشاورزان سیستانی ١۶٠٠ تن گندم بذری  خریداری و برای کشت سال زراعی آتی، ذخیره سازی خواهد شد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم سیستان کشاورزی عملکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد شامگاه یکشنبه در کارگروه خرید گندم ضمن ارائه گزارشی از خرید تضمینی گندم و کلزا در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ با خرید ۱۱۸ هزار تن گندم افزایش ۴۲ درصدی و جهش تولید را تجربه کردیم و امیدواریم در سال جاری نیز با شرایط آب و هوایی حاکم، وضعیت مطلوب‌تری را از لحاظ تأمین نیاز کشور در پیش داشته باشیم.

مدیرکل غله مازندران همچنین افزود: در سال گذشته ۹ هزار و ۶۰۰ تن کلزا در استان مازندران خریداری کردیم و دولت به منظور حمایت از کشاورزان قیمت خرید را از ۲۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش داد.

وی تاکید کرد: در سال جاری نیز سیاست‌های دولت در حمایت از کشاورزان و در راستای تحقق شعار سال بر این است که از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی در خرید دانه روغنی استفاده نماید که در استان مازندران نیز یک شرکت بخش خصوصی به عنوان خریدار دانه روغنی کلزا معرفی شده و همزمان با آغاز برداشت کلزا در استان فعالیت این شرکت نیز با همکاری و نظارت سازمان جهاد کشاورزی آغاز خواهد شد.

وفایی نژاد تاکید کرد: ۳۲ مرکز خرید در استان مازندران تجهیز و آماده آغاز عملیات خرید تضمینی گندم هستند و در صورت نیاز به افزایش تعداد مراکز خرید و تصویب کارگروه، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آمادگی لازم را برای افزایش تعداد مراکز خواهد داشت.

کد خبر 6097605

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم