Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@23:44:53 GMT

فولادهای گمشده پیدا شدند؟!

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۸۸۱۷

فولادهای گمشده پیدا شدند؟!

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کشاورز سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اظهار کرد: از شما و اصحاب رسانه درخواست دارم تا پیش از رسانه‌ای کردن سوال کنید؛ ۲.۶ میلیون تن اعلامی درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.

او افزود: ظرفیت اسمی تولید شمش خام ۴۰ میلیون تن بوده که ۲۹ میلیون تن تولید واقعی ما بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان مصرف ما ۲۲.۲ میلیون تن و میزان صادرات ما حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است؛ پس اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن است. میزان صادرات شمش خام ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است و کسری که مشاهده می‌کنید گم نشده و به کف واحد‌های تولیدی مربوط است.

این مقام مسئول بیان کرد: ما در سال ۹۹ در مجموع ۶ هزار تن واردات شمش خام داشتیم که مربوط به اقلام خاص است و امکان تولید آن وجود ندارد. صادرات هم حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است و کاهش آن به دلیل ساز و کار بازار بوده است.

کشاورز گفت: ما مسئولیت تامین واحد‌های تولیدی صنعتی را داریم، پس هر واحد تولید فولاد که تولیدات خود را در بورس عرضه کند، می‌تواند مازاد تولید را صادر کند.

بیشتر بخوانید:

فرصت سوزی در صادرات فولاد/ افزایش ظرفیت تولید فولاد تا ۲۵ میلیون تن در سال

این مقام مسئول در پایان گفت: برای واحد‌های بزرگ، با توجه به میزان تولید، میزان کف عرضه‌ای برای واحد‌های تولید فولادی تعریف شده است. واردکنندگان و نوردکنندگان ترد که در اصطلاح زیر پله‌ای فعالیت می‌کنند؛ نمی‌توانند مدیریت شوند چرا که آماری از فعالیت آن‌ها در دسترس نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت صنعت فولاد میلیون تن ۶ میلیون هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  آصف مهدوی دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو با اشاره به توانمندی ایران در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: در ایران ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت هستند و امکان صادرات محصولات به کشور‌های حوزه آفریقایی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشور‌های مختلفی در منطقه، آسیا و حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه رگولاتوری و تنظیم‌گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

به گفته وی تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات و تامین کمبود‌های این حوزه به کشور‌های افریقایی کمک کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده ماجرای مفقود شدن یسنا دختر گمشده
  • پشت پرده ماجرای یسنا دختر گمشده
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • «یسنا» دختر گمشده در کلاله گلستان پیدا شد (عکس)
  • فیلم| «یسنا»، دختر گمشده ی گلستانی پیدا شد
  • یسنا سالم پیدا شد
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است