Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@14:37:27 GMT

انجام بیش از 20 هزار ضخامت‌سنجی در تأسیسات آغاجاری

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۸۸۴۹

خبرگزاری آریا - شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری به‌منظور ایمن‌سازی خطوط لوله و تأسیسات، پارسال بیش از 26 هزار مورد ضخامت‌سنجی برای تولید مستمر انجام داده است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حیدر الیاسی‌نیا، مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: ضخامت‌سنجی‌ها از خطوط لوله نفت نمکی بین واحدها، تسهیلات سرچاهی، تفکیک‌گرهای سرچاهی، نقاط TML کارخانه‌ها و واحدهای فرآورشی به وسعت 826049 دسی‌مترمربع انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تشریح اقدام‌های انجام‌شده در این زمینه افزود: براساس دستـورعمل بـازرسی فنی و خوردگـی فلزات ستـاد مناطق نفت‌خیز جنوب این ضخامت‌سنجی به روش التراسونیک (A-SCAN) انجام و در نتیجه این عملیات، تعداد 137 محل دارای عیب شامل کاهش ضخامت‌های متعددی ناشی از عیب ­خوردگی داخلی و خارجی و تورق ساختاری شناسایی شد.
مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به لزوم اجرای این عملیات با توجه به وجود نفت نمکی و خوردگی بالای آن در خطوط لوله و دیگر تجهیزات فرآیندی گفت:‌ در این عملیات ضخامت‌سنجی خطوط لوله عملیاتی ناقل نفت نمکی بین واحدها در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آن شامل خط لوله 16 اینچ بین واحد نمک‌زدایی و بهره‌برداری پازنان-1، خط 20 اینچ نفت خروجی واحد نمک‌زدایی رگ سفید-1، خط لوله 8 و 10 اینچ بین سرچاه کلاستر شماره 1 و واحد بهره‌برداری شماره 2 آغاجاری، خط لوله10 اینچ بین ولهد بوستر شماره 3 و واحد بهره‌برداری شماره 3 آغاجاری، خط لوله 16 اینچ بین سرچاه بوستر شماره 2 و واحد بهره‌برداری شماره 2 آغاجاری، خط 10 اینچ نفتای قدیم از توربین بادی تا منطقه زنجیر ماهشهر است.
الیاسی‌نیا بیان کرد: همه ویژگی‌های عیوب یادشده و جزئیات تعمیر، تعویض­ یا محدودیت فشار در گزارش‌ها و دستورعمل‌های بازرسی به اداره‌های مرتبط اعلام شده که با توجه به اولویت‌بندی‌ها، عملیات تعمیر یا تعویض تعدادی از آنها انجام و برای تعمیر دیگر نقاط نیز برنامه‌ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهره برداری ضخامت سنجی خطوط لوله اینچ بین خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع و ۲۳۰ متر زیربنا  دارای دو سوئیت اقامتی است.
اخلاقی با بیان اینکه اقامتگاه سنتی با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این واحد زمینه اشتغال ۶ نفر به‌صورت مستقیم  فراهم شده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی