Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@00:13:46 GMT

دامنه نوسان بورس متقارن می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۸۹۱۰

دامنه نوسان بورس متقارن می‌شود؟

ایران اکونومیست- اسلامی بیدگلی گفت: در جلسه سه شنبه این هفته مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ موضوع بحث شورای عالی بورس اختصاص به تغییر دامنه نوسان از نامتقارن به متقارن داشته باشد.

سعید اسلامی بیدگلی عضو شواری عالی بورس  در مورد موضوع جلسه این هفته شورای عالی بورس، اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به جلسات شورای عالی بورس که طی هفته‌های اخیر برگزار شد در جلسه سه شنبه این هفته مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ موضوع بحثمان اختصاص به تغییر دامنه نوسان از نامتقارن (مثبت ۶ و منفی ۳) به متقارن (+۴ و منفی ۴ مثبت) داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بحث تغییر دامنه نوسان در دست هیئت مدیره سازمان است به همین خاطر شورای عالی بورس تصمیم گرفته است، عملا در تصمیمات هیئت مدیره سازمان دخالتی نداشته باشد، اما اگر هم فکری یا تائیدی لازم باشد اعضای شورای عالی بورس به طور حتم با آن‌ها همکاری لازم را خواهند داشت.

عضو شورای عالی بورس در مورد تغییر دامنه نوسان از +۶ و-۳ به +۴ و -۴، بیان کرد: تغییراتی مانند اصلاح دامنه نوسان از نامتقارن به متقارن تاثیرات کوتاه مدتی را بر بازار سرمایه خواهد داشت، اما اکنون وضعیت بورس به نوعی شده که حتی روند‌ها نیز اهمیت یافته و البته می‌دانیم که در حال حاضر مجموعه اقتصاد ایران به خصوص بازار سرمایه چشم انتظار مذاکرات وین و انتخابات است.

اسلامی تصریح کرد: اکنون اختیار سازمان بورس در جهت باز شدن دامنه نوسان است، اما همزمان باز شدن و متقارن شدن دامنه نوسان دو اهدافی هستند که سازمان بورس در پی اجرایی کردن آن است، اما باید منتظر بود و دید که چه استراتژی در این خصوص بکار خواهند گرفت.

او بیان کرد: از نظر بنده باید دامنه نوسان باز شود و سهم‌هایی که با مشکل نقدینگی مواجه هستند مشکلاتشان رفع شود تا وقتی این موارد رفع نشوند بازار سرمایه با مشکل مواجه خواهد بود همچنین باید گفت ما در شورای عالی بورس به صورت دموکراسی درخصوص مسائل رای می‌دهیم.

عضو شورای عالی بورس در مورد بازگشت ابزار گره معاملاتی گفت: اگر وضعیت اقتصادی کشور درست نشود و بازهم بازار سرمایه از آنجایی که دماسنج اقتصاد یک کشور است با مشکللات کلان اقتصاد در مواجه باشد؛ به طور قطع حتی بازگرداندن ابزای مثل گره معاملاتی نیز تاثیر موقتی را بر بازار سرمایه خواهد داشت.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تغییر دامنه نوسان شورای عالی بورس دامنه نوسان بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه و طلا هم اکنون در بازار رشت با این قیمت‌ها معامله می‌شود.

تمام سکه بهار آزادی ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان       + ۳۰۰ هزار تومان

نیم سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون تومان                       + ۲۰۰ هزار تومان 

ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان                             بدون تغییر 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان        بدون تغییر

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها