Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس از پردیس: چند ماه از زمان اعلام مدیر عامل شرکت عمران پردیس مبنی بر تحویل فازهای جدید به شهرداری می‌گذرد اما پس از گذشت ۱۰ ماه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و مهرنشینان همچنان در انتظار تحویل فازها به شهرداری برای دریافت خدمات بهتر و بیشتر هستند.

سیدمهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس در خصوص دریافت مصوبه تحویل فازهای جدید به شهرداری و مصوب شدن این مدرک در شورای اسلامی شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شرکت عمران برای ارائه خدمات مضاعف و بهتر به ساکنان در فازهای مختلف تصمیم به واگذاری فازهای جدید به شهرداری پردیس گرفته اما شهرداری هنوز فازها را از ما تحویل نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وظیفه ذاتی شرکت عمران ساخت‌وساز و تحویل واحد به مالکان و متقاضیان است و انجام امور خدمات شهری مانند نظافت، رُفت‌وروب ، نگهداری و برف‌روبی باید توسط شهرداری انجام شود تا ما زمان کافی برای آماده سازی مساکن مهر را در اختیار داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه در قانون ایجاد شهرهای جدید به صراحت اعلام شده که شهرداری موظف به تحویل بی‌قید و شرط و بدون دریافت هزینه فازهای آماده سازی شده است، افزود: مصوبه خوبی برای تحویل فازها از مجمع گرفته شده و شرکت عمران برای توانمندسازی شهرداری با مصوبه شرکت مادر تخصصی مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال بابت کمک به شهرداری دریافت کردیم که در زمان تحویل فازها به شهرداری پرداخت خواهیم کرد.

هدایت عنوان کرد: ما کارهای آماده سازی و خدمات رسانی را انجام دادیم و خواهیم داد و برای شروع خدمات شهرداری به ساکنان فازهای جدید مبلغ یاد شده به شهرداری پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: از شهردار پردیس در خواست و انتظار داریم تا دستور تسریع در واگذاری فازها را صادر کنند تا مهرنشینان فازهای جدید از خدمات بهتری برخوردار شوند و ما هم در این راستا به وظایف ذاتی خود که آماده سازی و تکمیل واحدهای مسکن مهر، احداث مترو، تصفیه خانه فاضلاب، زیرساخت‌ها، ساخت مساجد، مدارس، درمانگاه، کمک به انتقال آب و رفع مشکلات زیر بنایی بپردازیم.

شهرداری: فازهای جدید را پس از تکمیل تحویل می‌گیریم/ چندهزار میلیارد هزینه واگذاری فازهای جدید به شهرداری است

مرتضی همتی شهردار پردیس گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه هنوز فازهای مسکن مهر به شهرداری تحویل نشده این دستگاه به ساکنان مسکن مهر مانند سایر فازها که تحویل شهرداری شده است، خدمات رسانی می‌کند و فازهای جدید را پس از تکمیل تحویل می‌گیریم.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر و خدمات رسانی شهرداری به فازهای مسکن مهر، اعلام کرد: زمستان سال ۹۹ بارش‌های سنگین برف مسیرهای ارتباطی فازهای ۵، ۸ و ۱۱ را مسدود کرد و شهرداری پردیس برای رفع مسدودی با ارائه خدمات اقدام کرد.

شهردار پردیس افزود: شهرداری پردیس برای خدمات رسانی به ساکنان هیچ تمایز و تفاوتی قائل نمی‌شود و به فازهایی که هنوز تحویل نگرفته نیز خدمات رسانی دارد.

همتی با اشاره به توافقات انجام شده بین شهردار پیشین و شرکت عمران برای تحویل فازها، بیان کرد: توافقاتی برای واگذاری فازهای جدید به شهرداری انجام شده بود که پس از طی چندین ماه در شرکت مادر تخصصی تصویب شد و اخیراً این مصوبه به امضای اعضاء رسیده و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تحویل فازها و مطالبات مردم مطابق آنچه که به شهرداری تحویل خواهد شد، تعریف می‌شود، تأکید کرد: پس از تحویل فازها تمام مطالبات مجموعه مدیریت شهری از سوی شهرداری انجام می‌شود و در مذاکرات ما با شرکت عمران در خصوص تحویل کامل فازها هنوز توافق نشده و تنها در خصوص خدمات تیمی مانند رُفت‌وروب به شهرداری تحویل خواهد شد.

شهردار پردیس یادآور شد: زمانی که شهرداری در نقطه‌ای مستقر می‌شود باید تمام مطالبات ناحیه شهری را برآورده کند، در مصوبه شرکت عمران از واگذاری ۱۰۰ میلیارد ریال زمین به ازای دریافت فازهای جدید صحبت شده و این در حالی است که تحویل فازهای جدید به همراه خدماتی نظیر حمل و نقل، فضای سبز، خدمات شهری، نگهداری راه‌های موجود چند هزار میلیارد برای شهرداری هزینه دارد.

همتی عنوان کرد: آماده‌سازی این فازها به اتمام نرسیده و بر اساس قانون هر زمان که آماده سازی فازها به اتمام رسید باید به شهرداری تحویل داده شود و در این راستا برای تحویل گرفتن فازهای جدید هیچ مانعی نداریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر زباله فازهای جدید مسکن مهر را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به گندک دماوند منتقل می‌کنیم و در فصل بارش هم برای رفع انسداد راه‌ها و برف‌روبی در فازهای جدید فعالیت و همیاری داشتیم.

شهردار پردیس با اشاره به راه‌اندازی ساختمان خدمات شهری در فاز ۸ مسکن مهر پردیس، اذعان کرد: استقرار ساختمان خدمات شهری در فاز ۸ به منزله آغاز خدمات رسانی به مهرنشینان است و شرکت عمران تنها خدمات رُفت‌وروب را به شهرداری واگذار می‌کند و با این شرایط شهرداری امکان پاسخگویی به مطالبات ساکنان فازهای جدید را نخواهد داشت.

همتی اضافه کرد: در فازهای ۱ تا ۴ شهر پردیس زمینی برای ساختمان خدمات شهری شهرداری برای ارائه خدمات تحویل داده نشده است و در حال حاضر با توجه به مطالبات متنوع شهروندان هنوز خدمات اساسی به ساکنان فازهای یک تا ۴ ارائه نمی‌شود.

وی مطرح کرد: ارائه خدمات متنوع و گسترده تنها با گسترش چارت سازمانی امکان پذیر است و ما با فضای موجود و یک ساختمان مرتبط در مرکز شهر نمی‌توانیم به فازهای جدید خدمات رسانی داشته باشیم.

شهردار پردیس اظهار کرد: ساختمان خدمات شهری در فاز ۸ به منظور تمرکز زدایی ساخته شده و با گسترش چارت سازمانی، احداث ساختمان‌های جدی و به کارگیری نیروهای مخصص و کارآمد خدمات رسانی در شأن شهروندان داشته باشیم.

همتی ادامه داد: زمینی برای آرامستان از سوی شرکت عمران تأمین شده که هنوز به شهرداری تحویل داده نشده و علاوه بر مشکلات زیست محیطی، زمین ناهموار با راه دسترسی نامناسب است که آماده سازی آن هزینه بسیار بالایی دارد.

فرماندار: نارضایتی شهرداری و عمران از توافق قبلی/ با تقویت شهرداری زمینه برای رفع مشکلات مردم مهیا می‌شود

عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در خصوص واگذاری فازهای جدید به شهرداری اظهار کرد: توافقات اولیه در این خصوص انجام گرفته اما مجمع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور ایراداتی بر این واگذاری داشت و شهرداری نیز از این مصوبه استقبالی نکرده است.

وی گفت: دو طرف از این توافق قبلی راضی نبودند و اخیراً جلساتی در این خصوص برگزار شده است و به توافق جدید نزدیک شده‌اند.

فرماندار پردیس یادآور شد: اما این اتفاق باید هرچه زودتر انجام شود و در فاز ۸ و ۱۱ ناحیه شهرداری به محض تحویل فازها تکمیل و ساخته شود زیرا شرایط سختی را در این فازها در فصول پربارش شاهد هستیم.

رضایی ادامه داد: در زمان بارش برف و باران با توجه به توپوگرافی خاص شهرستان، سراشیبی‌ها، سرازیری‌ها و موارد دیگر داخل شهر با مشکلاتی مواجه می‌شویم و باید ساختمان‌های شهرداری تقویت شده و هر حوزه مسؤولیت منطقه‌ای را برعهده بگیرند تا خدمات را به سرعت به شهروندان ارائه بدهند.

وی ضمن بیان اینکه با تقویت شهرداری زمینه برای رفع مشکلات مهیا می‌شود، تأکید کرد: اگر این اقدامی ضربتی و جهادی انجام نگیرد بعد از بارش برف ممکن است زمین دچار یخ‌زدگی شده و دو تا سه روز این یخ‌زدگی ادامه داشته باشد و زندگی مردم مختل شود.

فرماندار پردیس گفت: به همین خاطر بحث خدمات شهری در ایام زمستان و فصول پربارش بسیار مهم است و اگر شهرداری در فاز ۸ و ۱۱ مستقر شود خدمت‌ به شهروندان به سرعت انجام می‌شود.

رضایی اذعان کرد: شهرداری خدمات جدی در این فازها انجام نمی‌دهد زیرا مسؤولیت رسمی ندارد و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر این خدمات مطلوب به شهروندان فازهای جدید داده شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/گ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت عمران پردیس شهردار پردیس عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس ساختمان خدمات شهری شهرداری تحویل خدمات شهری شهردار پردیس تحویل فازها خدمات رسانی ارائه خدمات شرکت عمران آماده سازی مسکن مهر برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو عصر شنبه در نشست با فرماندار کوثر و بررسی مسایل آب و فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم در مناطق مختلف است و ما نیز بر همین اساس پروژه های پیشران را در نقاط مختلف استان اردبیل به سرانجام می رسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهرستان کوثر اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آب و روند آبرسانی به مردم شهرها و روستاهای کوثر بررسی شده و در این جلسه تصمیمات لازم برای تکمیل این پروژه اتخاذ می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: برای تکمیل پروژه‌هایی که مشمول زمان شده‌اند، دولت سیزدهم به میدان آمده و لازم است برای تحقق هرچه سریعتر آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

خیرجو با تاکید بر اینکه باید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شاهد تلاش‌های مضاعفی باشیم، تصریح کرد: پروژه های آبرسانی به روستاهای کوثر باید بهبود یابد که در این راستا و به منظور تامین آب شرب در شهر و روستاهای تحت پوشش برخی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت آبرسانی در دست اقدام است.

کد خبر 6096630

دیگر خبرها

  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار ایلام همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام