Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:19:31 GMT

آغاز تزریق واکسن به افراد بالای ۷۰سال در جنوب غرب خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۹۵۱۳

آغاز تزریق واکسن به افراد بالای ۷۰سال در جنوب غرب خوزستان

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان دکتر شکراله سلمان‌زاده روز یکشنبه بیان کرد: افراد بالای ۷۰ سال منتظر تماس تلفنی برای دعوت به واکسیناسیون نباشند و برای تزریق واکسن به مراکز معرفی‌شده مراجعه کنند.

وی اضافه کرد:خانواده‌های سالمندان برای محافظت از افراد بالای ۷۰ سال در برابر ویروس کرونا هر چه سریعتر برای تزریق واکسن به این عزیزان به مراکز تعیین‌شده، مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر این مهم که تمام واکسن‌های موجود ایمن و موثر هستند، افزود: کارکنان بهداشت و درمان نیز همین واکسن‌ها را دریافت کرده‌اند و نگرانی‌ از این بابت وجود ندارد و هم اکنون قطعی‌ترین راه کنترل همه‌گیری کووید ۱۹ تزریق واکسن است.

وی مراکزی را که در آنها واکسن تزریق می‌شود، مرکز پنج مهر، مرکز خیابان منتظری، مرکز امام خمینی(ره)، احمدآباد، مرکز فارابی، خیابان ۴۰متری ذوالفقاری، مرکز شهید صادقیان، احمدآباد خیابان ۱۵، مرکز باهنر، خیابان اروسیه، روبه‌روی پارکینگ رسالت، مرکز رازی، کوی قدس، ایستگاه ۵- خط وسط، مرکز امام حسن (ع)، فیه خیابان لاله ۱۸، مرکز امام رضا (ع)، سلیچ بعد از پل ایستگاه ۷، مرکز الغدیر دهکده بریم و مرکز ولیعصر (عج) در روستای کوت شنوف بیان کرد.

دکتر سلمان‌زاده ادامه داد: در شهر چوئبده مرکز قدس و مرکز والفجر در اروندکنار نیز واکسن کووید ۱۹ به افراد بالای ۷۰ سال تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه در شادگان در مراکز خدمات جامع سلامت شماره یک و ۲ شهری و در مراکز روستایی دارخوین، بدرانی، بوزی و سالمی۲ واکسیناسیون انجام می‌شود افزود: در آبادان و شادگان تزریق واکسن از ساعت ۹صبح تا ۱۲ظهر انجام می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: در خرمشهر نیز به صورت تجمیعی در سالن ورزشی آزادی واقع در خیابان ۴۰متری، در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ تزریق واکسن کووید ۱۹ برای افراد بالای ۷۰ سال انجام می‌شود. ضمن اینکه در کفیشه و مینوشهر نیز تزریق توسط تیم سیار بهداشت انجام می‌شود.

شهرستان های شادگان، خرمشهر و آبادان در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شادگان خرمشهر واکسن آبادان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شادگان خرمشهر ویروس کرونا شادگان خرمشهر واکسن آبادان بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشکده علوم پزشکی آبادان افراد بالای ۷۰ سال انجام می شود تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان