Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پیامی به خاک و خون کشیده شدن ده‌ها دختر افغانستانی را به جرم تحصیل دانش، تسلیت گفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ستاد حقوق بشر ایران ضمن محکومیت حمله تروریستی به یک مدرسه در افغانستان با انتشار پیامی توئیتری این حادثه جنایت‌بار را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توئیت ستاد حقوق بشر آمده است: "بای ذنب قتلت؟ ستاد حقوق بشر به خاک و خون کشیده شدن ده‌ها دختر معصوم افغانستانی را به جرم تحصیل دانش تسلیت می‌گوید. پیش از عاملان این جنایت، آمریکا و اروپای مدعی حقوق انسان‌ها باید پاسخگوی٢ سال اشغالگری باشند که نه موجب توسعه افغانستان شد و نه امنیت را برای مردم به ارمغان آورد."

گفتنی است؛ انفجاری که عصر روز گذشته در نزدیکی یک مدرسه در «دشت برچی» در جنوب غربی کابل، پایتخت افغانستان توسط تروریست‌ها به وقوع پیوست منجر به شهادت و مجروح زدن بیش از 250 نفر شد. به گفته شاهدان عینی، ابتدا یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده مقابل مدرسه منفجر شد و پس از آن 2 انفجار دیگر‌ که ناشی از مین‌های کارگذاشته شده بود در محل به وقوع پیوست.

آمریکا پس از 20 سال اشغال نظامی افغانستان درحالی تصمیم به خروج از این کشور گرفته که اوضاع امنیتی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان همچنان نابسامان بوده و به گفته کارشناسان، حضور نظامی 20 ساله واشنگتن جز میلیاردها دلار خسارت برای آمریکا، کشته شدن تعداد زیادی از سربازان آمریکایی و اعضای ناتو، کشته شدن هزاران شهروند افغان دستاوردی برای امنیت و آرامش افغانستان نداشته است.

واکنش‌ها به داستان دنباله‌دار « زخم خوردن و رنج کشیدن» شیعیان در کابل + تصاویرافزایش تلفات انفجار منطقه شیعه‌نشین کابل به 58 شهید و بیش از 150 زخمی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اخبار افغانستان تروریسم ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اخبار افغانستان تروریسم ستاد حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، دفتر مطبوعاتی استانداری ننگرهار امروز اعلام کرد: چهار نفر براثر ریزش کوه در منطقه «درونته» از توابع استان لغمان در شرق افغانستان جان خود را ازدست دادند. این حادثه زمانی بوقوع پیوست که سنگ‌های سرازیر شده از کوه بر سر خودرو‌های سواری در این مسیر فرود آمد، جان باختگان این حادثه سرنشینان دو خودرو سواری بودند. درپی این حادثه جاده پرتردد کابل- جلال آباد نیز به روی رفت و آمد بسته شد.
خبر دیگر اینکه براثر صاعقه در استان‌های پنجشیر و بدخشان افغانستان نیز دو نفر از جمله یک زن و یک مرد جان خود را از دست دادند.
باران‌های شدید و حوادث ناشی از آن از جمله جاری شدن سیل در کمتر از بیست روز گذشته در افغانستان بیش از صد کشته برجای گذاشت.
افغانستان در سال دو هزار و بیست و سه میلادی چهارمین کشور آسیب پذیر جهان از وقوع حوادث طبیعی شناخته شد.
فردا یکشنبه نیز باران‌های شدید و احتمال جاری شدن سیل در بیست و هشت استان افغانستان پیش بینی شده است.

 

دیگر خبرها

  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید