Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود گفت: با ۲۵درصد صرفه‌جویی از شرایط بحرانی آب حوضه در سال جاری عبور خواهیم کرد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هوشنگ ملایی در جلسه کارگروه پایش و کنترل مصارف آب زاینده رود، خاطرنشان کرد: با هدف گذاری و صرفه‌جویی ۲۵ درصدی در تخصیص‌های گذشته می‌توان از شرایط بحرانی آبی امسال عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به بارگذاری‌های انجام شده و مصارف بیشتر طی سال‌های اخیر در حوضه آبریز زاینده‌رود پایش نقاط برداشت در دو بازه اصلی سد زاینده رود تا چم آسمان و سرشاخه‌ها تا سد زاینده‌رود با قوت انجام می‌شود.

رئیس حوضه آبریز زاینده رود با تأکید بر این که شرایط کم آبی و خشکسالی در سال‌های گذشته نیز تکرار شده است، تصریح کرد: متولیان بخش آب، کشاورزی، حاکمیتی، نیروی انتظامی و قضایی می‌توانند با مشارکت و همکاری شرایط نظم و نسق را در حوضه ایجاد کنند.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های دو استان اصفهان و چهارمحال بختیاری، گفت: جلساتی از این دست در راستای مصوبات شورای هماهنگی آبریز حوضه زاینده‌رود برای حل مسائل و شنیدن نظرات همگان ضرورت دارد.

ملایی با بیان این که آب مصرفی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و همچنین بخش زیادی از استان یزد از حوضه آبریز زاینده رود تأمین می‌شود، اظهار کرد: جمعیت بیشتر مصارف بیشتر را به دنبال دارد و برای تأمین آب پایدار نیاز به صرفه‌جویی در همه بخش‌ها وجود دارد.

بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، کم بارشی و افزایش دمای گسترده تا نیمه پاییز سال جاری ادامه دارد.

این گزارش می‌افزاید: حجم آب مخزن سد زاینده رود در حال حاضر ۴۱۲ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد و میانگین بلندمدت ۵۷ درصد کاهش داشته است.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) زاینده رود سد زاینده رود معاونت آب و آبفای وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران زاینده رود سد زاینده رود آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو حوضه آبریز زاینده رود سد زاینده رود صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد

چشمه دیمه در ۱۰ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد و یکی از سرشاخه‌های اصلی رودخانه زاینده رود بشمار می‌آید.

کد خبر 748521

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد