Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای زمان انجام فرآیند تحویل قراردادهای اختیار معامله سکه طلا سررسید اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

 براساس اطلاعیه صادره از سوی بورس کالا، فرآیند تحویل قراردادهای اختیار معامله سکه طلا با سررسید اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در روز سه شنبه ۳۰ دی ماه جاری انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: فرآیند تحویل از طریق نمادهای سکه تمام بهار تحویل یک روزه صادرات (سکه۰۰۱۲پ۰۴)، سکه تمام بهار تحویلی یک روزه رفاه (سکه۰۰۱۲پ۰۱)، سکه تمام بهار تحویلی یک روزه سامان (سکه۰۱۱۲پ۰۳) و سکه تمام بهار تحویلی یک روزه ملت (سکه۰۰۱۱پ۰۲) امکان پذیر خواهد بود و درخواست های اعمال ارائه شده خریداران و ایفای تعهدات فروشندگان در نمادهای در زیان، وارد فرآیند تحویل نخواهند شد.

همچنین مرجع قیمت نقدی سکه طلا در آخرین روز معاملاتی جهت تسویه نقدی و محاسبه جرائم نکول، میانگین موزون قیمت پایانی معاملات گواهی سپرده نمادهای مذکور در آخرین روز معاملاتی قرارداد اختیار معامله است.

گفتنی است، هر ۱۰۰ گواهی سپرده کالایی در کد سهامداری شامل یک سکه است.

/ایلنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اختیار معامله فرآیند تحویل یک روزه سکه طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۱۳ اردیبهشت برابر ۲ می را ورق می‌زنیم.

***

الکترولیز آب

۲ می ۱۸۰۰ میلادی برابر با ۱۳ اردیبهشت ۱۱۷۹ خورشیدی، شیمی‌دان انگلیسی ویلیام نیکلسون اولین کسی بود که با استفاده از الکتریسیته واکنش شیمیایی ایجاد کرد. او با آنتونی کارلایل، جراح لندنی روی شمع ولتایی الساندرو ولتا آزمایش می‌کرد. اثر جدید زمانی کشف شد که سیم‌های قطب‌های باتری مورد استفاده با آب تماس پیدا کردند و با عبور جریان برق از آب حباب‌های گاز تولید شد. بررسی دقیق‌تر الکترولیز نشان داد که اکسیژن در آند (قطب مثبت) آزاد و هیدروژن در کاتد (قطب منفی) ظاهر شد. به‌این‌ترتیب، او فهمید که الکتریسیته مولکول‌های آب را جدا می‌کند و همچنین اثر مقدار هیدروژن و اکسیژن آزادشده در اثر جریان الکتریکی با مقدار جریان استفاده‌شده متناسب بود.

درگذشت لئوناردو داوینچی

۲ می ۱۵۱۹ میلادی برابر با ۱۳ اردیبهشت ۸۹۸ خورشیدی، لئوناردو داوینچی، نقاش، مجسمه‌ساز، طراح، فیزیکدان، مهندس و معمار ایتالیایی که با ساخت نمونه‌های اولیه وسایل پروازی، تجهیزات غواصی، زیردریایی و ربات مخترع مبتکری هم بود درگذشت. داوینچی ساختمان‌ها، پل‌ها، کانال‌ها، قلعه‌ها و ماشین‌های جنگی را طراحی کرد. ایده‌های او با طرح‌هایش در دفترچه‌های ارزشمندش حفظ شده است. این میان، او مجذوب پرندگان و پرواز بود، بنابراین بسیاری از طرح‌های خارق‌العاده‌اش از ماشین‌های پرنده است. این نقاشی‌ها نشان‌دهنده نبوغ اختراع مکانیکی است. درک داوینچی از تحقیق علمی واقعاً قرن‌ها جلوتر از زمان خودش بود. اما بیشتر شهرت او در این است که یکی از بزرگ‌ترین نقاشان تمام دوران است که بیشتر برای نقاشی‌هایی مانند مونالیزا و شام آخر شناخته شده است.

فردریک اسکات آرچر

۲ می ۱۸۵۷ میلادی برابر با ۱۳ اردیبهشت ۱۲۳۶ خورشیدی، فردریک اسکات آرچر، مخترع انگلیسی فرآیند عکاسی کلودیون درگذشت. این فرایند که همچنین به فرآیند شیشه خیس کلودیونی یا فرآیند شیشه کلودیون تَر هم شناخته می‌شود اولین فرآیند عکاسی کاربردی است که امکان ساخت کپی‌های اضافی از یک عکس را فراهم کرد و از سال ۱۸۵۱ تا حدود سال ۱۸۸۰ مورد استفاده قرار گرفت. آرچر هنگام خدمت به‌عنوان شاگرد نقره‌سازی، علاقه‌اش را از مجسمه‌سازی و طراحی سکه به کاوش و پژوهش روی بهبود فرآیند عکاسی معطوف کرد. سال ۱۸۴۸، او کشف کرد که کلودیون، محلولی از پنبه نیتروسلولز در اتر روی شیشه (صفحه تَر)، می‌تواند از روش کالوتایپ هنری فاکس تالبوت که برپایه نگاتیوهای کاغذی بود و همچنین از روش عکاسی داگرئوتایپ ساخت لوئی داگر که فقط یک عکس پوزتیو تهیه می‌کرد و قابل چاپ از روی نگاتیو وجود نبود، برتری داشته باشد. این عکاسی جدید صفحه تَر برای سه دهه مورد علاقه عکاسان بود. آرچر هرگز فرآیند اختراعی خودش را ثبت نکرد و از این‌رو، هیچ منفعت تجاری از آن نبرد و در فقر از دنیا رفت.

بنجامین اسپاک

۲ می ۱۹۰۳ میلادی برابر با ۱۳ اردیبهشت ۱۲۸۲ خورشیدی، بنجامین مک‌لین اسپاک، پزشک اطفال آمریکایی که کتاب‌هایش بر نسل‌های والدین سراسر جهان تاثیر گذاشت، درگذشت. اسپاک پس‌از اخذ مدرک پزشکی، مدتی را به‌عنوان رزیدنت در رشته اطفال گذراند. سپس تصمیم گرفت که برای بهبود مهارت‌هایش در آن زمینه، آموزش‌های روان‌شناختی را به دانش خود اضافه کند. او نوشتن اولین کتابش را در سال ۱۹۴۳ آغاز کرد و قصد داشت از سفتی خرد متعارف دور شود و عقل سلیم را تقویت کند تا والدین با مهربانی و محبت بیشتری با کودکان رفتار کنند. این کتاب در سال ۱۹۴۶ با عنوان «کتاب عقل سلیم مراقبت از نوزاد و کودک» منتشر شد و بیش‌از چهار میلیون نسخه در ۶ سال اول انتشار آن به فروش رفت و در نهایت به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شد. طی سال‌ها، او اصلاحاتی انجام داد تا بینش‌های جدید را منعکس کند. او همچنین به‌دلیل مبارزات انتخاباتی برای خلع سلاح هسته‌ای و اعتراضات ضد‌جنگ معروف بود. بعضی کتاب‌های اسپاک ازجمله «دن‍ی‍ای‌ ب‍ه‍ت‍ر ب‍رای‌ ک‍ودک‍ان‍م‍ان»‌، «ت‍غ‍ذی‍ه‌، ت‍رب‍ی‍ت‌ و ن‍گ‍ه‍داری‌ ک‍ودک‌: ب‍ان‍ض‍م‍ام‌ راه‍ن‍م‍ای‌ واک‍س‍ی‍ن‍اس‍ی‍ون»‌ و «پ‍رورش‌ ف‍رزن‍د در ع‍ص‍ر دش‍وار م‍ا» به فارسی منتشر شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • قیمت طلا و سکه کاهشی شد؛ سکه چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت انواع سکه و طلای ۱۸ عیار را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • سورپرایز ایران خودرو برای خودروی محبوب