Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست بهزیستی استان گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش خدمات مستقیم بهزیستی قرار دارند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از بهزیستی خراسان رضوی، سرپرست بهزیستی استان  و معاون اجتماعی این نهاد پیش از ظهر امروز در شورای شهرستان مشهد حضور یافتند و گزارشی از عملکرد و برنامه‌های بهزیستی برای ساماندهی مناطق کم‌برخوردار شهرستان مشهد ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مسعود فیروزی و شهره شاهرودی همچنین به پرسش‌های نمایندگان مردم در شورای شهرستان مشهد در زمینه‌های مشکلات معلولین، مستمری‌ها، وسایل کمک‌توانپزشکی، پشت‌نوبتی‌ها، خدمات مددکاری، زنان سرپرست خانوار و آسیب‌های اجتماعی پاسخ گفتند.
سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در این نشست گفت: بهزیستی دارای ۵۰ وظیفه‌ی قانونی و ۱۶۰ فعالیت برای اجرایی کردن این وظایف می‌باشد.
دکتر مسعود فیروزی افزود: ۱۳۰ هزار نفر معلول در خراسان رضوی دارای پرونده در بهزیستی می‌باشند و ۷۰ هزار نفر نیز در حوزه‌ی اجتماعی در این نهاد پرونده دارند.
وی ادامه داد: مجموع این دو حوزه ۲۰۰ هزار فرد دارای پرونده در بهزیستی می‌باشد که با حساب تعداد افراد خانواده‌هایشان حدود ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان، تحت پوشش خدمات مستقیم بهزیستی قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: بهزیستی با این وسعت وظایف و فعالیت‌ها و با این حجم جمعیت هدف که در بین سازمان‌های دولتی، کم‌نظیر است، سازمانی بسیار پرمشغله و پردغدغه است.
وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها در انجام این وظایف با بهزیستی همکاری دارند گفت: منابع ما محدود است و امکان پاسخگویی به همه‌ی نیازهای جمعیت هدف را نداریم، بنا بر این اولویت‌بندی می‌کنیم و ضروری‌ترین نیازها را که نزدیک‌تر به منطق و عدالت باشد مورد توجه قرار می‌دهیم.
وی با تأکید بر اینکه پیش از دوره‌ی مدیریت جدید در سازمان بهزیستی، مستمری‌ها مبلغ کمی بود گفت: سقف قبلی مستمری‌ها ۵۳ هزار تومان بود که به ۲۲ هزار نفر در کشور تعلق می‌گرفت اما امروز جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر بین ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان از دولت مستمری می‌گیرند.
دکتر فیروزی گفت: تورم‌های فراینده‌ی سال‌های اخیر، شیرینی افزایش مستمری‌ها در یکی دو سال گذشته را کم‌رنگ کرده که البته نتیجه‌ی تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان نظام است.
وی با یادآوری اینکه طبق قانون، فقط معلولین شدید و خیلی شدید مستمری می‌گیرند گفت: ما البته نیازها را در نظر می‌گیریم و اگر وضعیت کلی یک خانواده، به سمت دهک‌های پایین باشد گذشته از اینکه معلولیت شدید دارد یا نه، تلاش می‌کنیم به گونه‌ای از او حمایت کنیم و در صورت امکان، مستمری برایش برقرار شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: ما برای وام اشتغال، محدویتی نداریم ولی مددجوی متقاضی باید شرایط دریافت تسهیلات را داشته باشد.
دکتر فیروزی با یادآوری اینکه افراد بر اساس نیازهای نزدیک و ضروری زندگی‌شان تصمیم می‌گیرند گفت: بسیاری اوقات، نیاز ضروری و نزدیک، با منطق اقتصادی و برنامه‌ریزی درازمدت، منطبق نیست و مددجو چون اولویت دیگری دارد ممکن است تسهیلات اشتغالی از مسیر اشتغال منحرف شود و به همین جهت، ما تلاش می‌کنیم حداکثر سعی را داشته باشیم که تسهیلات اشتغال، فقط صرف اشتغال شود.
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهزیستی خراسان رضوی مستمری خراسان رضوی مستمری ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

به گزارش قدس خراسان، سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند