Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@21:04:39 GMT

اقدام ترامپ برای جلوگیری از ترور پمپئو و هوک

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۰۱۷۷

اقدام ترامپ برای جلوگیری از ترور پمپئو و هوک

به گزارش تابناک به نقل از دیلی میل، بر اساس گزارشی جدید، ترامپ آنقدر نگران امنیت جانی پمپئو و برایان هوک، فرستاده ارشد وزارت خارجه او در امور ایران و ترور آنها بعد از کنار رفتن از وزارت خارجه بوده که در آخرین روزهای کارش در کاخ سفید ۱۵ میلیون پوند بودجه برای محافظت از آنها در نظر گرفت.

طبق این گزارش، پمپئو بحث بر سر ترور را زمانی که در ژانویه ۲۰۱۷ مدیر سازمان سیا شد، شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دسیسه بر اساس گزارشها در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام با ایران و کشته شدن یک مقاطعه کار آمریکایی در عراق تشدید شد و در ادامه ترامپ به اجرایش چراغ سبز نشان داد، چون می خواست در کمپینش برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری روی آن مانور دهد.

کریس میلر، وزیر دفاع موقت در دولت جو بایدن اظهار کرد، تهدید علیه پمپئو و برایان هوک به حدی جدی بوده که کاخ سفید و پنتاگون در آخرین روزهای حضور ترامپ در ریاست جمهوری برنامه‌هایی دقیقه نودی درخصوص تضمین حفاظت از این اهداف بعد از کناره گیری آنها از سمت‌هایشان تدارک دیدند.

این روند در ادامه منجر به این شد که ترامپ یک اعتبار جدید ۱۵ میلیون پوندی را به حفاظت از "مقامهای سابق یا بازنشسته ارشد وزارت امور خارجه که با تهدید معتبر و جدی از جانب یک قدرت خارجی یا مامور یک قدرت خارجی مواجه هستند"، اختصاص دهد.

یک دستیار سابق کاخ سفید اظهار کرد، این پول مشخصا برای محافظت از هوک و پمپئو کنار گذاشته شد.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین دعای روز بیست و ششم رمضان ترامپ پمپئو برایان هوک ترور نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین دعای روز بیست و ششم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» که با حضور سران کشورها و سیاست گذاران اقتصادی کشورهای مختلف جهان در عربستان برگزار می‌شود به ریاض سفر کرده است.

کد خبر 6090596 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض