Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تئاتر خیابانی، خیابان روشن همدلی» شعار فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شد.

به گزارش برنا؛ اداره کل هنرهای نمایشی، فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در راستای ارتقای تئاتر خیابانی ایران و حمایت از تولید آثار نمایشی برای اجرا در خارج از صحنه‌های معمول تئاتر با توجه ویژه به شرایط اجتماعی ناشی از همه‌گیری «ویروس کرونا» واولویت صیانت از سلامت هنرمندان، مخاطبان و برگزارکنندگان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد از سوی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان و اداره ‌کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنــــرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی کردستان و کانون تئاتر خیابانی برگزار می شود.

موضوع آثار پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان آزاد است و این رویداد در ۵ بخش مسابقه تئاترخیابانی ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، تئاتر کودک و نوجوان و مهمان برگزار خواهد شد.

همچنین ستاد برگزاری جشنواره با هدف ارتقای بنیه علمی این حوزه تئاتر کشور، کارگاه‌های آموزشی تئاتر بیرونی را با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار می‌کند.

علاقه مندان برای شرکت در جشنواره تا یکم شهریورماه ۱۴۰۰ فرصت دارند و نمایش‌های برگزیده ۲۵ شهریورماه معرفی خواهند شد .

جشنواره از ۱۸ تا ۲۲مهرماه  ۱۴۰۰برگزار خواهد شد.  

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های رفت و آمد بین کشورها، این دوره از جشنواره، به صورت بین‌المللی برگزار نخواهد شد.

متقاضیان شرکت در این رویداد می‌توانند برای کسب اطلاعات لازم به فایل فراخوان مراجعه کنند.

فایل فراخوان را از بخش فایل‌های ضمیمه در انتهای این خبر دریافت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر ایران حمایت از تولید سلامت فرهنگ و ارشاد استان کردستان کودک و نوجوان ویروس ایران تئاتر حمایت از تولید سلامت فرهنگ و ارشاد اسلامی کودک و نوجوان ویروس کردستان جشنواره مریوان ویروس کرونا تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسام منظور بازیگر با سابقه تئاتر که پیش از این و در سال ۱۳۹۸ نمایش «الیزابت باتوری» را کارگردانی کرد که با استقبال قابل توجه مخاطبان و منتقدان تئاتر روی صحنه رفت، بعد از ۵ سال و در جدیدترین تجربه کارگردانی خود به سراغ رمان مطرح برام استوکر رفته است.

منظور قصد دارد در سال جاری اقتباسی نمایشی از رمان «دراکولا» را که از شاخص‌ترین آثار کلاسیک ادبیات ژانر وحشت است، روی صحنه ببرد.

تا کنون در سینما و تئاتر جهان اقتباس‌های مختلفی از رمان «دراکولا» شده است که از جمله مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم «دراکولا» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و بازی گری اولد من و آنتونی هاپکینز اشاره کرد.

حسام منظور در حال حاضر فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی را روی پرده سینماهای کشور دارد.

متعاقبا اخبار مربوط به عوامل، مکان و زمان اجرای عمومی این اثر نمایشی منتشر می‌شود.

کد خبر 6091907 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت