Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از محققان اخیرا در حال توسعه دستگاه‌های جدیدی هستند که می‌توانند فعالیت مغز افراد را در هر حالت ردیابی کنند که این امر به توسعه درمان‌های بهتری برای بیماری‌هایی مانند اختلالات مغزی منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، با ظهور ساعت‌های هوشمند و برنامه‌های تناسب اندام، ردیابی فعالیت روزانه بدن امری کاملاً رایج شده است اما این در حالی است که توجه زیادی به ردیابی فعالیت مغز نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون دستگاه‌های قابل حملی برای انجام این کار در حال توسعه هستند. آنها روش‌های جدیدی برای درمان اختلالات عصبی مانند پارکینسون ارائه خواهند داد.

این پروژه توسط کنسرسیوم تازه تاسیس"Open Mind"رهبری می‌شود و آنها در این پروژه با محققان دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، دانشگاه براون و کلینیک مایو همکاری می‌کنند.

یکی از چالش‌های درمان پارکینسون و سایر اختلالات عصبی محدود بودن داده‌های موجود درباره این بیماری‌ها است و این نیز به این دلیل است که فعالیت مغز بیماران معمولاً فقط در یک کلینیک اندازه‌گیری می‌شود. این دستگاه‌های تحریک کننده عصبی برای پیگیری فعالیت مغزی بیماران در طول زندگی روزمره ساخته می‌شوند. سپس داده‌ها جمع آوری شده و توسط پزشکانی که می‌توانند ارتباط داده‌ها با علائم مربوطه را دریابند، تجزیه و تحلیل خواهد شد. با این کار محققان امیدوارند که بتوانند موضوعات اساسی اختلالات مغزی را بهتر درک کنند و درمان‌های بهتری را توسعه دهند.

دکتر "فیلیپ استار"(Philip Starr) محقق اصلی و جراح مغز و اعصاب دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو گفت: بخشی از دلیل قابلیت انعطاف‌پذیر بودن دستگاه ما این است که محققان، نرم افزاری خاص را برای کنترل آن می‌نویسند و این کاری است که تنها شرکت‌های ساخت دستگاه در گذشته انجام می‌دادند.

یکی از دلایل امیدوار کننده بودن این روش درمانی استفاده از فناوری جدید است. دستگاه‌های تحریک کننده عصبی قابل حمل با تأمین جریان‌های الکتریکی کوچک به مغز کار می‌کنند. این تحریک می‌تواند مدارهای غیر طبیعی مغز را که منجر به ظهور علائم بیماری می‌شوند را مختل کند. این دستگاه‌های جدید برخلاف فناوری‌های موجود دارای قابلیت ضبط سیگنال‌های مغزی و تبدیل آنها به داده‌ها هستند که این کار برای بررسی و درمان اختلالاتی مانند پارکینسون و صرع مفید است و می‌تواند مواردی مانند افسردگی مزمن را نیز درمان کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مغز پارکینسون فعالیت مغز داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ورزش شدید بر سرطان

آفتاب‌‌نیوز :

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاههای الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد