Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو عصر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان در اردبیل اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین نیاز جوانان در شرایط کنونی ایجاد فرصت اشتغال و کسب درآمد حلال برای آنهاست که در این زمینه با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تلاش بر ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال است.

وی تصریح کرد: ما خوشحال هستیم که زمینه راه‌اندازی منطقه آزاد در استان اردبیل فراهم شده و با تعیین محدوده مشخص با کمک خبرگان و متولیان با تجربه در این حوزه امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی و استفاده اهالی از مزایای آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل گفت: در کنار سرمایه‌گذاری‌های جدید در این منطقه و توسعه صادرات و همچنین تقویت نظام وارداتی، سعی بر این خواهد بود تا فرصت اشتغال برای جوانان در این منطقه فراهم شده تا بسیاری از خانواده‌ها به توانمندی اقتصادی و درآمدی برسند.

بهنام‌جو همچنین از تلاش و پیگیری برای احداث کارخانه‌های بزرگ در سطح استان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی کارخانه‌های در حال تکمیل در سال جاری زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر نیز فراهم می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: توسعه استان در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته و همچنان این روند توسعه‌ای می‌تواند زمینه تحقق بسیاری از اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را در مسیر بالندگی استان اردبیل فراهم کند.

بهنام‌جو دغدغه مهم دولتمردان را تقویت نظام اشتغال و کارآفرینی برای جوانان و تحکیم بنیه‌های خانواده در سایه این امر مهم اعلام کرد و ادامه داد: در سال گذشته با تلاش مجموعه صنعت، معدن و تجارت بخش کشاورزی و گردشگری و همچنین حوزه تجارت فعالیت‌های خوبی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال شاهد بودیم به گونه‌ای که در این مدت زمینه اشتغال بیش از ۹ هزار نفر در بخش صنعت و صدها نفر نیز در بخش کشاورزی و حوزه گردشگری فراهم شده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: امسال نیز در کنار ایجاد اشتغال برای جوانان، به دو اصل دیگر ازدواج و تأمین اوقات فراغت جوانان به شکل شایسته نگاهی اساسی داریم که امیدواریم با پرداخت تسهیلات مناسب هم در بخش ازدواج و هم اشتغال و تأمین سرپناه جوانان و زوجین به برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مورد نظر دست پیدا کنیم.

کد خبر 5208164

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه آزاد اردبیل اردبیل استاندار اردبیل اکبر بهنام جو تجارت صادرات کالا اشتغال تولید ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا عکس استانها گرگان شب قدر واکسن کرونا فلسطین ماه مبارك رمضان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند

هادی حقیقی مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی افزود: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، بیان کرد: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او تصریح کرد: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته حوزه مبادلات تجاری گمرکات خراسان رضوی با کشور‌های هدف خود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد