Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@20:42:04 GMT

خوردن این خوراکی‌ها به صورت ناشتا ممنوع!

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۱۱۵۱

خوردن این خوراکی‌ها به صورت ناشتا ممنوع!

متخصصین تغذیه لیست مواد غذایی را عنوان کردند که خوردن آنها با معده خالی بسیار خطرناک است.

به گزارش برنا؛ عادت نوشیدن آب در هنگام صبح مفید شناخته شده است، با این همه به گفته متخصصین اما آب سرد نباید خورده شود.

 آب سرد با معده خالی برای افرادی که بیماری معده یا مشکل در سیستم قلبی عروقی دارند توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب با گرم بالاتر از ۶۵ درجه، اگر به طور منظم نوشیده شود به غشای مخاطی مری آسیب می‌رساند و سوختگی‌های مکرر باعث ظهور سلول‌های غیرطبیعی می‌شود که در نهایت می‌توانند بدخیم و منجر به سرطان شوند.

به گفته دانشمندان، قهوه باعث افزایش تولید اسید در معده می‌شود و همچنین مخاط معده را تحریک می‌کند که باعث حالت تهوع و سوزش معده می‌شود. در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر، قهوه می‌تواند باعث ناراحتی‌های گوارشی شود.

در هنگام صبح،محصولات آرد نیز توصیه نمی‌شود که با معده خالی بخورید. متخصصین تغذیه این غذاها را "راه مستقیم چاقی" می‌نامند. همچنین می‌تواند باعث افزایش انسولین شود.

نوشیدن آب با معده خالی توصیه نمی‌شود، زیرا بدن گرسنه این نوشیدنی را به عنوان غذا درک می‌کند و شروع به تولید مقدار قابل توجهی انسولین می‌کند.

میوه‌ها و توت‌های ترش حاوی اسید هستند که خوردن آنها با معده خالی مضر است. اگر میوه‌های ترش با معده خالی مصرف شود، می‌تواند باعث سوزش معده شود.

صبح بعد از خواب، معده انسان دارای غلظت بالایی از اسید کلریدریک است و محیط اسیدی تمام لاکتوبیفیدوباکتریوم‌های مفید موجود در محصولات شیری را از بین می‌برد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرطان تغذیه ناشتا معده خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی پنج شنبه شب در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوزهای لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: با تصمیم کمیته فنی آبزی پروری، با توجه به نظر اکثریت اعضا، تا اطلاع ثانوی ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به استان بوشهر ممنوع شود.

وی گفت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش های لازم صورت گرفته و در نهایت بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

وی بیان کرد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

کد خبر 6088824

دیگر خبرها

  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت