Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از بنیاد سعدی، رضامراد صحرایی گفت: محتوای این سامانه بر اساس جلد اول مجموعه چارچوب تهیه و طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در این سامانه بیش از ۱۰۰ ویدئوی آموزشی ۵ دقیقه‌ای موجود است، گفت: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که زبان‌آموزان بتوانند در فضایی تعاملی همزمان و غیرهمزمان، بدون همراه داشتن کتاب یا حضور در کلاس درس، کتاب «چارچوب» را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبان‌آموزان در این مسیر از پشتیبانی علمی مدرسان و کارشناسان بهره خواهند برد. «چارچوب» در واقع یک دوره آموزشی کامل محسوب می‌شود که زبان‌آموزان می‌توانند هر ترم در آن ثبت نام کنند و حدود ۳۵ ساعت آموزش ببینند.

صحرایی درباره ضرورت‌های راه‌اندازی این سامانه توضیح داد: بسیاری از مخاطبان ما در خارج از کشور که از نمایندگی‌های بنیاد و مراکز آموزشی ما دور هستند و تمایل به یادگیری زبان فارسی دارند، با این روش همیشه مدرس و کتاب را در کنار خود همراه خواهند داشت.

استفاده از این سامانه به صورت برخط (آنلاین) صورت می‌گیرد و زبان آموزان به دو روش می‌توانند در این دوره شرکت کنند. در روش اول زبان‌آموزان می‌توانند خود به طور مستقل ثبت نام کنند که در این صورت کارشناسان بنیاد آنها را حمایت خواهند کرد و به پرسش های آنها پاسخ می‌گویند و به تمرین‌های تولیدی آنها بازخورد اصلاحی می‌دهند. همچنین کلاس همزمان نیز برای آنها برگزار می شود.

معاون آموزش و پژوهش بنیادسعدی افزود: در روش دوم، زبان‌آموزان توسط مدرسان خود در این سامانه عضو می‌شوند. مدرسان در هر جای دنیا که باشند می‌توانند وارد سامانه شوند و فرم درخواست عضویت در سامانه را تکمیل و پس از تأیید کارشناس مربوطه به صفحه مدیریتی خود در سامانه دسترسی پیدا کنند و زبان‌آموزان خود را نیز عضو کنند تا از محتوای این سامانه بهره ببرند. در این روش، زبان‌آموزان تحت پشتیبانی علمی معلم خود قرار خواهند گرفت.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه یکی از اهداف این سامانه دسترسی آسان آن از تلفن همراه بوده گفت: زبان‌آموزان می‌توانند از طریق موبایل خود وارد این سامانه شوند. این دوره به دلیل تمرین، بازخورد اصلاحی مدرس و تشکیل کلاس‌های رفع اشکال در اصل یک دوره کامل محسوب می‌شود.

صحرایی گفت: محتوای آموزشی این سامانه از ابتدای سطح مقدماتی تا پایان سطح پیش میانی را پوشش می‌دهد. آزمون تعیین سطح برای ورود به این سامانه برای آن است که زبان‌آموزان نوآموز مشخص شوند و پس از گذراندن سطح نوآموز، یادگیری زبان فارسی را از طریق این سامانه ادامه دهند. چنانچه زبان آموز در سطح مقدماتی یا بالاتر باشد می‌تواند در این دوره شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: «چارچوب» هم اکنون از ابتدای سطح مقدماتی در مرحله بهره برداری آزمایشی است. از مدرسانی که تمایل دارند در این مرحله با ما همراه شوند می‌توانند درخواست خود را به نشانی amoozesh@saadifoundation.ir ارسال و زبان آموزان خود را رایگان در این مرحله ثبت نام کنند.

بنیاد سعدی، در سال ۱۳۸۹ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور و ایجاد تمرکز، هم‌افزایی و انسجام در فعالیت‌های مرتبط با این حوزه و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود کشور، تاسیس شد و کار خود را به صورت رسمی از اول اردیبهشت ۱۳۹۲ آغاز کرد.

این بنیاد ضمن تالیف کتاب های آموزشی زبان فارسی، تربیت مربی، همه‌ساله دوره های آموزشی را در این راستا برای مدرسان زبان فارسی دنیا برنامه ریزی و اجرا می کند، همچنین برگزاری دوره های دانش افزایی برای علاقه‌مندان و دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی در سراسر جهان و رشته های مرتبط از دیگر فعالیت های این بنیاد است.
تالیف ۱۶ عنوان کتاب در زمینه آموزش زبان فارسی، برگزاری بیش از ۲۰۰ دوره‌ آموزش زبان فارسی با ۱۰ هزار فارسی‌آموز و تربیت معلم، فعالیت در فضای مجازی برای آموزش زبان فارسی بخشی از فعالیت های این نهاد است که به صورت هیات امنایی و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور (رئیس هیئت‌امنا)، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (دبیر هیئت‌امنا)، رئیس بنیاد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر امور خارجه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، رئیس سازمان صدا و سیما و ۵ نفر صاحب نظر در حوزه زبان و ادبیات فارسی به پیشنهاد رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و تأیید هیات امناء و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست غلامعلی حداد عادل، اداره می شود.

برچسب‌ها غلامعلی حداد عادل آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامعلی حداد عادل آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی غلامعلی حداد عادل آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی اخبار کنکور آموزش زبان فارسی زبان آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد اصغری مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور، با اعلام این خبر گفت: به منظور تدقیق نقطه‌نظرات سیاستی درباره زبان و ادبیات فارسی، جدیدترین گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور به تحلیل داده‌ها و گزاره‌های سیاستی در این حوزه اختصاص یافته است.

مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور افزود: در گزارش "درآمدی بر سیاست‌گذاری زبان و ادبیات فارسی" به مساله سیاست‌گذاری زبانی در گستره ملی و فراملی پرداخته شده است.

اصغری گفت: این گزارش در تلاش است تا با نگاهی آسیب‌شناسانه به سیاست‌پژوهی در این عرصه بپردازد و ضمن تلاش برای اجتناب از بزرگنمایی و اسطوره‌پردازی، نگاهی واقع‌بینانه به مساله زبان داشته باشد.

وی افزود: داده‌ها نشان می‌دهد که اکثریت ایرانیان ارتباط چندانی با شعر و ادبیات فارسی ندارند و بیش از دو سوم از افراد بالای ۱۸ سال، هیچ برنامه‌ای برای خواندن شعر و ادبیات فارسی ندارند. همچنین چیزی حدود یک سوم از مردم در تعاملات و گفتگو‌های روزمره مجازی از شعر و ضرب‌المثل فارسی استفاده می‌کنند.

مدیر مرکز رصد گفت: بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی ملی، بیش از ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند، این درحالی‌ست که تنها ۱۴ درصد از مردم ایران شاهنامه دارند؛ این نشان از جایگاه بالاتر شعر و اندیشه حافظ در فرهنگ عمومی ایرانیان دارد.

اصغری افزود: در این گزارش رصدی، به پیشینه سیاست‌گذاری زبان فارسی در ایران، بازیگران و اسناد سیاستی این حوزه، تجربیات جهانی و سیاست‌گذاری در کشور‌های دیگر، آسیب‌شناسی سیاست‌های زبانی جمهوری اسلامی و در نهایت ارائه سرفصل‌هایی برای ارتقاء و اصلاح سیاست‌های ملی و فراملی در حوزه زبان و ادبیات فارسی پرداخته شده است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا