Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@19:27:27 GMT

انتظارات مردم از داوطلبان انتخابات

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۱۷۲۷

نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از پس فردا شروع میشود. هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از داوطلبان خواسته هنگام مراجعه برای نام نویسی مدارک مورد نیاز رو همراه داشته باشند. با بسته خبر‌های انتخابات همراه باشید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مهم‌ترین رویداد یک ماه آینده ایران است و متاثر شدن بسیاری از موضوعات از آن اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم به لحاظ موضوعات متنوع و البته حیاتی پیشاانتخاباتی، از خاص‌ترین دوره‌های انتخاباتی در چهاردهه گذشته محسوب می‌شود. این انتخابات روز ۲۸ خردادماه در حالی برگزار می‌شود که مردم ایران همچنان با ویروس کرونا و تحریم در حال نبردی نابرابر هستند، اما امید‌ها به شکست این دو ویروس مهلک هم بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است. غیر از کرونا دغدغه اغلب مردم این است که داوطلبان نامزدهای انتخاباتی وعده هایی که می دهند در چهارچوپ قانون اساسی و تحقق پذیر و در حد توان و اختیاراتشان باشد تا موجب بدبینی مردم نشوند: کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: نام نویسی انتخابات ، انتخابات ریاست جمهوری ، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ، داوطلبان انتخابات

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نام نویسی انتخابات انتخابات ریاست جمهوری هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات داوطلبان انتخابات انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد

به گزارش خبرگزارش خبرآنلاین، غلامرضا نوری‌قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم تعداد اعضای فراکسیون مستقلین مجلس آینده را پیش از مرحله دوم انتخابات ۸۰ نفر اعلام می‌کند و در عین حال تاکید دارد که این عدد احتمالا با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به ۱۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

او در گفت وگو با روزنامه دنیای اقتصاد به سوالاتی در این زمینه پاسخ داده است، بخش هایی از مصاحبه را می خوانید:

فراکسیون مستقلین، اعتدالیون و اصلاح‌طلبان چند عضو خواهد داشت و تا کنون چه جلساتی را برگزار کرده‌اید؟

با توجه به اینکه تکلیف ۲۴۵‌ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات مشخص شده و بر اساس گرایش‌های سیاسی و حضوری که نامزدها در انتخابات مجلس دوازدهم داشتند، مجموع نمایندگانی که به صورت مستقل در انتخابات حضور پیدا کردند و نامزد شدند و آنهایی که مورد حمایت احزاب معتدل و برخی از احزاب اصلاح‌طلب فعال بودند، در این مرحله حدود ۸۰ نفر می‌شود و ما امیدواریم که با برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های باقیمانده این عدد نزدیک به ۱۰۰ نفر برسد.

یعنی این ۱۰۰ نفر مجموعه‌ای از مستقلین، اعتدالیون و اصلاح‌طلبان مجلس دوازدهم خواهند بود؟

تعدادی از این منتخبین در گروه‌های مستقلین، تعدادی در گروه‌های معتدل و تعدادی هم مستقل هستند و سابقه بعضی از آنها به اصولگرایی یا اعتدالی هم می‌خورد، اما در مجموع این تعداد از عزیزان بنا دارند که در قالب فراکسیون مستقلین قرار گیرند؛ البته نمی‌توانیم نام این فراکسیون را به صورت دقیق بگوییم و نام این فراکسیون در مجلس آینده بستگی به نظر جمع دارد.

شما در فراکسیون مستقلین به حضور سه گروه اشاره کردید، آیا مشخص است که این سه گروه چه سهم و تعدادی دارند و کدام گروه بر سایر گروه‌ها سنگینی می‌کند؟

تعداد مستقلین بیشتر از سایر گروه‌ها است. یعنی آنهایی که خودشان اعلام کردند که به صورت مستقل در انتخابات حضور پیدا کردند و نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد این افراد به صورت مستقل در انتخابات حضور پیدا کردند. بعضا مورد حمایت احزاب با سلیقه‌های مختلف سیاسی هم قرار گرفتند، اما خودشان اعلام کردند که به صورت مستقل در انتخابات حضور پیدا کردند.

چه اولویت‌هایی از سوی فراکسیونی که در مجلس آینده تشکیل خواهید داد، مدنظرتان است و فکر می‌کنید که باید در مجلس دوازدهم چه چیزهایی در اولویت قرار گیرد؟

طبیعتا اولویت ما برگرفته از نظرات مردم خواهد بود که به صورت عملیاتی و در ایام انتخابات این گفت‌وگوهای رودررو با مردم صورت گرفته است. اگر بخواهیم برآیند این درخواست‌ها را دسته‌بندی کنیم، مهم‌ترین آن مباحث اقتصادی و معیشتی مردم است. طبیعتا منتخبان و نمایندگان دوره دوازدهم به خصوص نمایندگانی که عضو این فراکسیون هستند که با مشی مستقلی و با اتکا به آرای مردم رای آوردند و اعتماد مردم را کسب کردند، حتما به دنبال حل مشکلات اساسی و مهم کشور خواهند بود. به همین دلیل هم امروز اقتصاد و مسائل معیشتی از اولویت‌دارترین مواردی است که حتما باید در این مجلس پیگیری شود.

راهبرد فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم، چه خواهد بود و چه اقداماتی را می‌خواهید انجام دهید تا از اقدامات رادیکالی جلوگیری شود؟ یعنی برای خنثی‌سازی اقدامات رادیکالی که در مجلس یازدهم شاهد آن بودیم و در مجلس دوازدهم نیز شاهد آن خواهیم بود چه راهبردی دارید؟

ما از تعداد اعضای فراکسیون مستقلین ابراز خوشحالی می‌کنیم چون از یک عدد خیلی پایین مجلس یازدهم به عدد ۸۰ تا ۱۰۰ مجلس دوازدهم گذر می‌کنیم. در حالی‌که ما هنوز اکثریت مطلق را در مجلس نداریم که بگوییم هر تصمیمی و هر رایی را که اراده کنیم می‌توانیم بگیریم. شاید خیلی از کسانی‌که می‌توانستند در مجلس در این فراکسیون قرار بگیرند، به دلایل مختلف در فرآیند انتخابات که از مراحل تایید صلاحیت‌ها شروع می‌شد تا رای‌گیری، باز ماندند و ما آن عدد را نداریم که بگوییم هر تصمیمی را که بخواهیم عملیاتی خواهیم کرد. بنابراین حتما ما باید با سایر فراکسیون‌ها تعامل کنیم. چون فراکسیونی که در تفکر مقابل است باز هم اکثریت را دارد البته فعلا آنها به دلیل یکسری اختلافات سیاسی که دارند و موضوعاتی که برای انتخابات هیات رئیسه مجلس است، دچار تشتت‌آرا هستند و منسجم و در یک فراکسیون نیستند با این حال شاید بتوانند دور هم جمع شوند چون از یک مشرب سیاسی می‌آیند و می‌توانند اکثریت را شکل دهند و شاید در این شرایط بتوانند جلوی خیلی از طرح‌های مدنظر ما را بگیرند یا اجازه ندهند که به نتیجه برسد و آرای مخالف ما را داشته باشند

تاکنون چه جلساتی با اعضای فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم برگزار کردید؟

با دوستانی که رای آوردند چه آنهایی که در مجلس هستند، چه آنهایی که نمایندگان ادوار بودند و رای آوردند و چه آنهایی که نمایندگان جدید هستند که برای نخستین بار رای می‌آورند، گفت‌وگوهایی داشتیم و نشست‌هایی را برگزار کردیم. برخی در شهرستان هستند و به صورت تلفنی ارتباط گرفتیم و برخی به تهران می‌آیند و زیارتشان می‌کنیم و هماهنگی‌های اولیه را برای شکل‌گیری یک فراکسیون منسجم انجام می‌دهیم.

با توجه به اینکه فراکسیون مستقلین احتمالا تا ۱۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند، چه نقش و تصمیمی برای انتخابات هیات رئیسه متناسب با این ظرفیت جدید خواهید داشت؛ چون گفته می‌شود رایزنی‌ها برای ریاست مجلس آینده شروع شده است، می‌خواهم بدانم موضع فراکسیون شما برای انتخابات هیات رئیسه مجلس چیست؟

ما نسبت به عددی که داریم هم در انتخابات هیات رئیسه مجلس اثر خواهیم گذاشت و به همان اندازه در آن انتخابات نیز حضور خواهیم داشت. البته ما حتما حرف نامزدهای مطرح شده برای ریاست مجلس و دیدگاه‌هایشان را خواهیم شنید و با هر دیدگاهی که احساس کنیم به دیدگاه ما نزدیک‌تر است، تعامل خواهیم کرد.

نباید فراموش کنیم که در کشور ما رئیس مجلس مانند سایر کشورها فقط به عنوان سخنگو نیست، بلکه به عنوان رئیس قوه در یکسری مجامع مهم حضور دارد و گاهی در آنجا تصمیمات مهمی هم می‌گیرد. بنابراین به دلیل اختیارات زیادی که رئیس مجلس دارد، دیدگاه این فرد مهم است و باید دید راجع به مسائل کلی و مهم کشور چه دیدگاهی دارد و کدام‌یک از نامزدهای موجود دیدگاهشان و نظراتشان به دیدگاه‌ها و نظرات ما نزدیک‌تر است و بهتر می‌توانیم با آنها کار کنیم و این موارد حتما در اینکه چه کسی را ما برای ریاست کمک کنیم، دخیل خواهد بود.

البته این منتفی نیست که از مجموعه ما نامزدی برای ریاست مجلس داشته باشیم و این احتمال چه برای ریاست مجلس و چه برای پست‌های دیگر وجود دارد. به همین دلیل من این موضوع را نفی نمی‌کنم ولی حتی اگر ما نامزدی برای ریاست مجلس داشته باشیم، حتما باید تعاملی با سایر فراکسیون‌های مجلس شکل بگیرد.

۲۷۳۰۲ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901191

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست