Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@04:47:22 GMT

واکسن کووید 19 برای مبتلایان به آسم

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۲۲۲۲

با توجه به همه‌گیری کووید 19 در ماه‌های اخیر و تلاش برای واکسیناسیون در بیشتر کشورها و
از جمله کشور ما، بیماران مبتلا به آسم با توجه به حساسیت بالای سیستم ایمنی و دستگاه تنفسی مستعد مشکلات‌تنفسی بوده و در برخی افراد این نگرانی وجود دارد با دریافت واکسن (به‌ویژه نوع استنشاقی آن) بیماری آسم تشدید شود و مشکلات ریه را در پی داشته‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو لازم است تأکید کنم دریافت واکسن در بیماران مبتلا به آسم هیچ منعی نداشته و انواع شکل‌های واکسن تولید شده برای این افراد همانند افراد عادی (بدون درگیری با آسم) بوده و این افراد نیز می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

توصیه می‌شود طبق شیوه‌نامه راهنمای وزارت بهداشت، بیماران مبتلا به آسم نیز واکسن را دریافت کنند تا با تحریک مسیر پاسخ‌های ایمنی خود را در برابر ویروس کرونا محافظت و از ابتلا به‌این ویروس و آسیب‌دیدن دستگاه تنفسی خود جلوگیری کنند.

در پایان توصیه می‌شود  در حین و حتی پس از دریافت واکسن کووید 19 همه باید همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر آلودگی به کروناویروس را رعایت کرده و در صورت بروز هر گونه مشکلی به پزشک معالج خود رجوع کنند.

دكتر سید شمس‌ الدین اطهاری - فلوشیپ آسم و آلرژی / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ واکسیناسیون آسم کرونا کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا بدیعی گفت: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، اضافه کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان