Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تشریح بدهی بانک مرکزی به دولت، آخرین وضعیت لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در گفت‌وگویی که در کلاب هاوس برگزار شد، درمورد بودجه ریزی بر مبنای عملکرد توضیح داد: نکته مثبت بودجه ریزی در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ بودجه دستگاه‌های اجرایی بر مبنای عملکرد بود که در پیوست شماره چهار قانون نیز ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خدماتی که دستگاه‌ها دارند به فعالیت تبدیل شده و برای فعالیت‌ها قیمت تمام شده تعیین و بررسی کردیم و به مجلس ارائه شد.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در روش بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد باید اهداف مورد نظر نیز احصا و بعد پول پرداخت شود. البته بخش بزرگی از بودجه به پرداخت حقوق و دستمزد اختصاص دارد که چه دستگاه عملکرد متناسب داشته باشد چه نداشته باشد، باید پرداخت شود.

نوبخت در ادامه در مورد جزییات یارانه‌های پیدا و پنهان توضیح داد: اولین محوری که در اصلاح ساختار بودجه تعیین شد، شناسایی همه یارانه‌های پیدا و پنهان بود که ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان احصا کردیم و به شورای عالی اقتصاد هم میزان مالیاتی که به دلیل معافیت دچار کمبود می‌شود نیز ارائه شد.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از مالیات‌ها که به صورت قانونی معاف هستند از این امتیاز استفاده می‌کنند.

*آخرین وضعیت دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه درمورد آخرین‌ وضعیت دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد: این لایحه در سازمان برنامه و بودجه درحال نهایی شدن است و احتمالا در هفته جاری یا نهایتا اوایل هفته آینده به دولت می‌رود و تلاش می‌شود قبل از اتمام کار دولت، به صورت قانون از مجلس تحویل بگیریم.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اراک درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: بازنشستگان مطمئن باشند که اراده دولت و مجلس متناسب سازی حقوق بازنشستگان است چرا که هم مجوز قانونی وجود دارد و هم برای آن تامین اعتبار شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه 1403 به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان