Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان همدان، گفت: ۲۱۱ هزار و ۵۳۷ فقره پرونده ۱۹ ماهه گذشته در شوراهای حل اختلاف استان مختومه شد که با ۴۵ درصد مصالحه رتبه اول کشور را در این زمینه کسب کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد رضا عدالتخواه عصر یکشنبه در جلسه دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان همدان با رییس قوه قضاییه اظهار داشت: شاخص کشوری در این خصوص ۳۲ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در ۱۹ ماه گذشته ۲۵ قتل عمد و محکوم به قصاص منجر به گذشت اولیای دم شد و این محکومان از طناب دار رها شدند. 

عدالتخواه افزود: ۲ هزار و ۲۴۴ نفر در کمیته معتذرین از شاکیان عذرخواهی کردند که عذر یک هزار و ۲۷۶ نفر پذیرفته شد و در این راستا ۱۳ میلیارد تومان مجازات جنبه خصوصی و ۶ میلیارد تومان جنبه عمومی بخشیده شده است.

او بیان کرد: با رضایت شاکیان ۱۵ هزار و ۳۱۱ ماه حبس حذف و ۲۱ هزار ضربه شلاق در ۱۹ ماه گذشته اجرا نشده است. 

رئیس کل دادگستری استان همدان به مختومه شدن ۵۱۳ هزار و ۵۰۹ فقره پرونده اشاره کرد و گفت:  آمار پرونده های مختومه دادگستری استان در شعب تجدید نظر ۴۱ هزار فقره، بدوی ۲۲۶ هزار فقره ، دادسرا  ۱۴۶ هزار فقره و اجرای احکام مدنی ۹۵ هزار فقره است. 

وی خاطرنشان کرد: ۳۸ هزار و ۳۸۱ فقره از پرونده های مختومه منجر به مصالحه شده که هفت و پنج دهم درصد مجموعه پرونده ها را شامل می شود.

عدالتخواه تصریح کرد: آسیب شناسی وضعیت چالش های همدان نشان داد که آمار جمعیت کیفری همدان نسبت به سایر استان ها بالا است و علت آن استفاده نکردن مجازات جایگزین و استفاده از نهادهای ارفاقی بود که این رویه اصلاح شد.

به گفته رئیس کل دادگستری همدان با وجود کاهش ۱۵ درصدی جمعیت زندان ها در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ اما با این وجود همدان رتبه اول غرب کشور را از نظر تعداد زندانی دارد.

او اضافه کرد: به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت ۲۵۱ نفر در کشور زندانی هستند که این آمار در استان همدان ۳۰۸ نفر است.

عدالتخواه با بیان اینکه برای حل این موضوع از نهاد عفو استفاده شده است گفت: در ۱۰ سال گذشته ۵۸۸ نفر عفو داشتیم اما در ۱۹ ماه یک هزار و ۴۹۹ نفر بخشیده شدند.

وی همچنین یادآوری کرد: در راستای رفع موانع تولید، دادگستری استان همدان مانع بیکاری ۱۶۹ کارگر و تعدیل کارگران ۴۸ واحد شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان همدان دادگستری استان استان همدان هزار فقره ۱۹ ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود

 دادستان شفت از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم این شهرستان خبر داد و گفت: علت وقوع آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان مشخص خواهد شد.   آتش سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت که از بامداد روز گذشته (۱۳ اردیبهشت ماه) از یک نانوایی تعطیل شروع شد، به سرعت گسترش یافت و حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری را طعمه کرد.   روستای امامزاده ابراهیم در ۴۸ کیلومتری مرکز استان گیلان (رشت) واقع است که به واسطه وجود ساختمان‌های زیبا و رنگارنگ چوبی چند طبقه و وجود چشمه‌های بکر و طبیعت چشم‌نواز، هر سال در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است. با وقوع این حادثه، این پنجمین باری است که روستای امامزاده ابراهیم دچار آتش‌سوزی شده است.   علی‌اصغر چگینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت امروز در گفت وگو با خبرنگاران، از تشکیل پرونده قضایی در راستای بررسی آتش‌سوزی شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت خبر داد.   وی در جریان بازدید میدانی از بازارچه امامزاده، بیان کرد: این آتش‌سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد و بیش از ۱۳۰ پلاک واحد مسکونی و تجاری به‌طور کامل در آتش سوختند.   دادستان شفت افزود: ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور انجام تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده است و علت آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان متخصص مشخص خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی