Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:59:44 GMT

روز سه شنبه امکان رویت هلال ماه شوال وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۲۷۹۲

روز سه شنبه امکان رویت هلال ماه شوال وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام سیدرضا قلمکار اصفهانی شامگاه یکشنبه به صورت ویدئو کنفرانسی در دومین جلسه ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان اظهارکرد: در غروب روز سه شنبه (۲۱ اردیبهشت)، ماه زودتر از خورشید غروب می کند و در این شرایط رویت هلال ماه در هیچ نقطه‌ای از ایران امکان پذیر نیست.

وی توضیح داد: در روز سه شنبه در اغلب مناطق دنیا ماه قبل از غروب خورشید غروب می کند و حتی در مکه و شبه جزیره حجاز هم ماه ۱۲ دقیقه زودتر از خورشید غروب می کند و به هیچ عنوان رویت هلال میسر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه، اگر هوا خوب و مساعد باشد امکان رویت هلال در روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ آن هم با ابزار مجهز میسر خواهد شد، گفت: وضعیت رویت هلال ماه شوال و عید فطر در غروب روز چهارشنبه به نحوی است که اگر هوا خوب و مساعد باشد در مناطقی از جنوب ایران با ابزار مجهز رویت اتفاق خواهد افتاد اما در شمال ایران هلال ماه با دوربین و تلسکوپ و توسط افراد خبره قابل رویت خواهد بود.

قلمکار اصفهانی خاطر نشان کرد: تمام معیارهای رویت هلال تاکید دارند که قطعا غروب روز چهارشنبه هلال ماه شوال و عید سعید فطر بخاطر باریک بودن هلال ماه فقط با دوربین مجهز قابل مشاهده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه، ستاد استهلال مقام معظم رهبری علاوه بر اینکه در داخل کشور و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس هم فعالیت دارد، گفت: امسال شاهد آن هستیم که گروه های رصد و استهلال در قاره آفریقا هم فعالیت خواهند داشت و گروه های رصد مستقر در برخی از کشورهای مختلف قاره آفریقا هم در حال فعالیت و رصد هستند.

کد خبر 5208264

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گرگان استهلال عید سعید فطر ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا عکس استانها گرگان شب قدر فلسطین واکسن کرونا اردبیل ماه مبارك رمضان رویت هلال هلال ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگ ماه چهارشنبه شب صورتی خواهد شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، چهارشنبه، پنجم اردیبهشت، ماه به فاز کامل می‌رسد و بیشتر طول شب قابل مشاهده است، به طوری که حوالی غروب طلوع می‌کند و حوالی سحر نیز غروب می‌کند؛ بر اساس نامگذاری‌های انجام شده توسط قبایل آمریکایی، این پدیده ماه کامل صورتی نام دارد، اگرچه این پدیده در آمریکای شمالی "ماه صورتی" خوانده می‌شود، اما ربطی به رنگ قمر زمین ندارد، بلکه به دلیل رویش گل‌های صورتی در این زمان از سال در منطقه‌ای در آمریکای شمالی است.

در شب‌های پس از پنجم اردیبهشت، ماه هر روز حدود یک ساعت دیرتر طلوع می‌کند و اواخر شب نیز با نور زیادی می‌درخشد، سپس طی چند روز فقط در آسمان قبل از سحر و اوایل صبح قابل مشاهده است؛ زمانی که به تربیع آخر می‌رسد، یک هفته پس از ماه کامل، نیمه‌های شب طلوع می‌کند و حوالی ظهر نیز غروب می‌کند.

لحظه دقیق ماه کامل زمانی است که طول جغرافیایی دایره‌البروجی ماه دقیقاً ۱۸۰ درجه از طول جغرافیایی دایره‌البروجی خورشید فاصله داشته باشد، ماه کامل را می‌توان هر زمانی از شب مشاهده کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228365 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • رنگ ماه چهارشنبه شب صورتی خواهد شد
  • رویت یک پژو ۲۰۶ با نقاشی عجیب در خیابان‌های ایران | تصویـر
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق قم