Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیروان یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج با اشاره به اعلام فراخوان ثبت نام خانه مطبوعات کردستان از 28 اسفند ماه 99 اظهار کرد: تاکنون 72 نفر از اعضای قدیم و متقاضیان جدید خانه مطبوعات در فراخوان خانه ثبت نام کرده‌اند  و سایر اصحاب رسانه استان تا 30 اردیبهشت ماه فرصت دارند در این فراخوان شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام در خانه مطبوعات استان تمدید نخواهد شد، افزود: تمامی اعضای هیات مدیره نیز در فراخوان خانه ثبت نام می‌کنند و بنده بعنوان رییس خانه نیز در این فراخوان ثبت نام کرده‌ام.

وی خاطر نشان کرد: قانون برای همه اعضای خانه یکسان است و رفاقت و دوستی در ثبت نام خانه مطبوعات معنا ندارد بنابراین همه اصحاب رسانه استان باید در این فراخوان ثبت نام کنند تا بتوانند به عضویت خانه درآیند.

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان با اشاره به نحوه ثبت نام اعضای خانه مطبوعات اعلام کرد: اصحاب رسانه باید فرم فراخوان را پر کنند و همراه با آثار مورد نیاز به آدرس الکترونیکی خانه khaneh.matbooat.ku@gmail.com ارسال نمایند.

یاری، 31 اردیبهشت تا 10 خرداد ماه را مهلت بررسی آثار توسط اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات در قالب چندین جلسه متعدد اعلام کرد و یادآور شد: در صورت نواقص مدارک ارسالی، اعضا فرصت دارند تا 20 خرداد ماه نسبت به رفع نقص پرونده خود اقدام کنند اما در صورت عدم تکمیل پرونده با هماهنگی اداره‌کل ارشاد اسلامی کردستان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عضویت خانه مطبوعات خارج خواهند شد.

وی به اهداف انتشار فراخوان پرداخت و بیان کرد: احصای هویت خبرنگاران واقعی، حذف افراد غیرفعال عضو خانه مطبوعات، آسیب شناسی وضعیت نابسامان رسانه در کردستان، تفکیک و شناسایی افرادی که سابقه حرفه‌ای دارند و همچنین تحلیل داده‌های آماری به لحاظ فعالیت رسانه‌ای(برخط و مکتوب)، جنسیت،  تحصیلات و میانگین سنی افراد و میزان برخورداری افراد از بیمه از اهداف انتشار این فراخوان است.

تشکیل کمیته‌های مختلف در خانه مطبوعات کردستان

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان همچنین از تشکیل کمیته‌های مختلف در خانه مطبوعات خبر داد و گفت: کمیته‌های رفاهی، حقوقی، آموزش، ‌ورزشی و انضباطی در خانه مطبوعات استان تشکیل شده است.

یاری بیان کرد: کمیته رفاهی با مدیریت سید محمد لطیف حسینی نسب، کمیته آموزشی با مدیریت شیروان یاری و منصور اولی، کمیته امور حقوقی با مسئولیت کاوه اسدی، کمیته ورزشی آقایان با مدیریت فرشید اردلان، کمیته ورزشی بانوان با مدیریت گلاویژ مرادی و کمیته انضباطی با مدیریت توفیق مفاخری در خانه مطبوعات کردستان تشکیل شده است.

وی گفت: تمامی مسئولان کمیته‌ها و اعضای هیات مدیره در قبال فعالیتی که در کمیته‌ها خواهند داشت هیچگونه وجهی دریافت نخواهند کرد و به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.


برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اصحاب رسانه در کردستان

رئیس خانه مطبوعات کردستان با اشاره به اینکه کمیته آموزش با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های آموزش تا پایان سالجاری برنامه آموزشی خواهد داشت، تصریح کرد: این کمیته با تاکید بر ارتقای سواد و دانش رسانه‌ای و آپدیت کردن متدهای رسانه فعالیت می‌کند.

یاری عنوان کرد: برای اعضای جدیدالورود دوره خبرنویسی مقدماتی و برای اعضای حرفه‌ای دوره‌های آموزشی خبرنویسی مدرن از جمله نرم خبر و سخت خبر با متد روز و با استفاده از ظرفیت اساتید برجسته تهران برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: نخستین دوره آموزشی خانه مطبوعات کردستان با عنوان روزنامه‌نگاری بحران به صورت مجازی و با حضور مینو بدیعی برگزار شد که متاسفانه با استقبال درصد کمی از مشارکت روزنامه‌نگاران و اعضای خانه استان کردستان روبرو بود در حالیکه اساتیدی همچوم خاکی زاده، بلوری و زهرا مشتاق از سایر استان‌های کشور در این دوره حضور یافتند.

وی اضافه کرد: روزنامه نگاری بحران با توجه به شرایط فعلی و گسترش ویروس کرونا، لازمه آموزش اعضای خانه بود اما با عدم مشارکت اصحاب رسانه کردستان روبرو شد و تصور براین است که اعضای خانه مطبوعات استان خود را نیاز به آموزش نمی‌دانند، در حالیکه علم روزنامه نگاری اقیانوس بیکرانی است که انتها ندارد و مدام روزنامه‌نگار باید در حال آموزش باشند.

به گفته رئیس خانه مطبوعات کردستان؛ علیرغم عدم استقبال اصحاب رسانه استان از نخستین دوره آموزشی، هفته آینده دوره صفحه‌آرایی و گرافیک در مرحله استانی برگزار خواهد شد و دوره‌های خبر، گزارش خبری و غیرخبری، مقاله نویسی، عکاسی و یادداشت‌نویسی در سطوح مقدماتی و حرفه‌ای نیز در دستور کار کمیته آموزش خانه مطبوعات کردستان است.

لزوم ساماندهی نحوه واگذاری روزنامه‌های سراسری به متقاضیان

یاری اعلام کرد: در حال حاضر ۶۳ دفتر روزنامه سراسری در استان کردستان فعال است که این سرپرستی‌ها به صورت خانوادگی و ملوک‌الطوایفی اداره می‌شوند و از اداره‌کل ارشاد اسلامی استان و وزارت ارشاد و همچنین مدیرعامل خانه مطبوعات کشور درخواست می‌شود نحوه واگذاری سرپرستی روزنامه‌های کثیرالانتشار در استان‌های کشور به ویژه کردستان را با راهکار و تدابیر حرفه‌ای‌تر ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه نحوه واگذاری سرپرستی روزنامه‌های کثیرالانتشار در استان کردستان و استان‌های همجوار فاجعه است، اظهار کرد: در نشست هم‌اندیشی که خانه مطبوعات کردستان و خانه مطبوعات کشور داشته‌ است بنا براین شد تا واگذاری روزنامه‌ها به افراد توانمند عرصه رسانه براساس مولفه‌های مورد نظر ارائه شود.

وی عنوان کرد: ساماندهی نحوه واگذاری روزنامه‌های سراسری در کردستان و سایر استان‌های کشور در هم‌اندیشی با خانه مطبوعات کشور بررسی شده و به اطلاع وزارت فرهنگ و ارشاد به ویژه معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رسیده است و متقاضیانی که در سایت سامانه جامع رسانه‌های کشور درخواست سرپرستی می‌دهند تا زمانیکه تاییدیه خانه مطبوعات استان را دریافت نکنند روزنامه‌ای به آنها واگذار نخواهد شد.

رئیس خانه مطبوعات کردستان خاطر نشان کرد: متاسفانه بدون نگاه کیفی، بر کمیت روزنامه‌های سراسری در استان افزوده شده است.

یاری افزود: در فصل تابستان سرپرستی روزنامه‌های سراسری در استان مورد بررسی قرار می‌گیرند و براین اساس باید در صفحه شهرستان‌های این روزنامه‌ها اخبار کردستان نیز منعکس شود.

۸۰ درصد دکه‌های مطبوعاتی کردستان بدون توجه به مجوز مطبوعاتی صادره فعالیت دارند

وی از ساماندهی نظام توزیع رسانه‌ها بر پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی در شهرهای استان خبر داد و گفت: متاسفانه اکثر دکه‌های مطبوعاتی که دارای مجوز مطبوعاتی از شهرداری شهرهای استان هستند با مجوز مطبوعاتی صادر شده‌اند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که هشتاد درصد این افراد براساس مجوز صادر شده عمل نمی‌کنند و نسبت به توزیع رسانه‌های نوشتاری از جمله روزنامه‌های سراسری و نشریات محلی  بی‌تفاوتند در حالیکه اولویت دکه‌های مطبوعاتی توزیع رسانه‌های مکتوب است.

رئیس خانه مطبوعات کردستان عنوان کرد: در صورت احراز مجوز مطبوعاتی دکه‌های شهرهای استان، اگر دکه‌دار نسبت به توزیع رسانه مکتوب اقدام نکند پس از تذکر شفاهی، بار دوم تذکر کتبی و بار سوم نسبت به لغو مجوز دکه مطبوعاتی اقدام می‌شود.

‌یاری اذعان کرد: ساماندهی نظام توزیع رسانه‌ها از موارد اساسنامه خانه مطبوعات است که با همکاری اداره‌کل ارشاد اسلامی استان، شهرداری، شورای شهر و معاونت خدمات شهری پیگیر این موضوع خواهیم بود.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس خانه مطبوعات کردستان روزنامه های سراسری خانه مطبوعات استان خانه مطبوعات دکه های مطبوعاتی خانه مطبوعات توزیع رسانه ها استان کردستان مجوز مطبوعاتی نحوه واگذاری ارشاد اسلامی اصحاب رسانه اعضای خانه روزنامه ها کمیته ها اداره کل حرفه ای ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

 آرمان وطن‌دوست در جلسه کمیته‌فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان تعداد ٨ طرح سرمایه‌گذاری به کمیته‌فنی گردشگری استان، تحویل و بررسی شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: با ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان و اعضای کمیته فنی، برای ٣ مورد از این طرح‌ها شامل سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری و رستوران سنتی موافقت اولیه صادر شد.

وی حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر ١٦ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن این دو پروژه برای ٢٠ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وطن‌دوست با اشاره به اینکه در این جلسه، دو طرح منوط به اخذ استعلام و با ٣ طرح نیز مخالفت شد، یادآور شد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیشخوان روزنامه‌های فارس ۸ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۸ اردیبهشت
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت