Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@04:47:17 GMT

لطفا مزاحم نشوید!

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۳۶۱۳

قابلیت مسدود کردن تماس‌ های ناخواسته فناوری جدیدی نیست و در گوشی‌های اولیه هم دیده می‌شود، اما بسیاری از کاربران با چگونگی انجام آن در گوشی‌های جدید آشنا نیستند.

این هفته، روش‌های مختلف مسدود کردن تماس‌های ناخواسته و شماره‌های ناشناس را در گوشی‌های اندرویدی به شما آموزش می‌دهیم تا دیگر وقت با ارزشتان را برای مکالماتی که نباید، هدر ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسدود کردن یک شماره تماس خاص

اولین روش برای دریافت نکردن تماس‌ های مزاحم، مسدود کردن شماره‌ها به‌صورت دستی است. به‌این ترتیب می‌توانید تمام تماس‌ها، پیام‌ها و هر گونه تلاش برای ارتباط از سوی آن شماره‌های به‌خصوص را مسدود کرده و هیچ اثری از آن را روی دستگاه خود مشاهده نکنید.

این تنظیمات برای هر دستگاه اندرویدی متفاوت خواهد بود ولی بهترین کار این است که نرم‌افزار تلفن گوگل را که با نام Google Phone app در بازار پلی‌استور قابل دسترسی است، برای تماس روی دستگاه خود نصب کنید.

برای مسدود کردن یک شماره کافی است وارد بخش تماس‌های اخیر شده، در فهرست تماس‌های دریافتی روی شماره مد نظر خود کلیک کرده و انگشت‌تان را چند ثانیه روی آن نگه دارید.

با این کار یک منو با چند گزینه برای شما نمایش داده خواهد شد که یکی از آنها Block/report spam است.

با کلیک کردن روی این گزینه صفحه دیگری برای شما باز خواهد شد که باید در آن تیک مقابل گزینه Report the call as spam را فعال کنید.

این گزینه را تنها برای تماس‌های تبلیغاتی فعال کنید، چون برای شماره‌های معمولی کاربردی ندارد. در نهایت روی گزینه Block کلیک کنید تا شماره مد نظر شما مسدود شود.

اگر شماره مورد نظر در فهرست تماس‌های اخیر نباشد باید وارد نرم‌افزار تماس‌های خود شده و سپس روی سه‌نقطه گوشه بالای صفحه کلیک کنید تا منو برای شما باز شود. در این منو گزینه Settings را انتخاب کرده و سپس در فهرست نمایش داده شده به بخش Blocked numbers بروید.

در این بخش شما می‌توانید فهرست شماره‌های مسدود شده روی دستگاه خود را مشاهده کرده و حتی اگر بخواهید شماره‌ای را از مسدود بودن در بیاورید.

برای افزودن شماره جدید به فهرست مسدودی باید روی گزینه Add a number کلیک کرده و سپس شماره مد نظر را وارد کنید.

یک گزینه به نام Unknown نیز وجود دارد که ممکن است فکر کنید با فعال کردن آن تمام تماس‌های ناشناس روی دستگاه شما مسدود خواهند شد ولی در عمل فعال کردن این گزینه موجب می‌شود تا تماس‌هایی که خود را در پوشش شماره‌های ثبت شده در قالب Private یا Unidentifieنشان می‌دهد مسدود بشوند که تقریبا در کشور ما شماره‌ای با این شرایط وجود ندارد.

استفاده از Caller ID and Spam

یک ابزار دیگر هم در تلفن‌‌همراه اندرویدی شما تعبیه شده که می‌تواند برای کنترل تماس‌های ناخواسته بسیار مفید باشد.

این بخش که Caller ID and Spam نام دارد از طریق منوی تنظیمات قابل دسترسی است. برای باز کردن این بخش، نرم‌افزار تلفن گوگل را باز کنید و سپس روی سه نقطه گوشه بالای صفحه کلیک کرده و در منوی بعدی گزینه Caller ID and Spam را انتخاب کنید.

در صورت فعال کردن دکمه مقابل See caller and spam ID، تلفن‌‌همراه شما تمام اطلاعات ثبت شده عمومی از شماره‌ای را که با شما تماس می‌گیرد نمایش خواهد داد.

هرچند این قابلیت تنها در شرایطی خوب کار می‌کند که شماره مورد نظر در شبکه گوگل ثبت شده باشد. دیگر قابلیت این بخش که می‌تواند بسیار کاربردی باشد، گزینه Filter spam calls است.

با فعال کردن این قابلیت اپلیکیشن به‌صورت هوشمند تماس‌های مشکوک به اسپم را مسدود خواهد کرد. روش کار این سیستم این‌گونه است که اگر تماس خاصی در دستگاه‌های مختلف دریافت شده باشد، در صورت عبور تعداد دریافت تماس از حد خاصی به‌عنوان یک تماس تبلیغاتی یا اسپم شناخته خواهد شد و تماس‌های حاصل شده از این شماره، به صورت خودکار روی دستگاه تمامی کاربرانی که این گزینه را فعال کرده‌اند مسدود خواهد شد.

در نهایت هم باید به گزینه Verified Calls اشاره کنیم که موجب می‌شود در صورتی که کسب و کاری نام تجاری و اطلاعات خود را در گوگل ثبت کرده باشد، با اسپم اشتباه گرفته نشود. در این صورت در زمان تماس، اطلاعات آن کسب و کار برایتان نمایش داده خواهد شد.

برای مثال وقتی که پیتزا سفارش داده باشید و از همان رستوران با شما تماس گرفته شود، گزینه‌هایی مانند Your pizza is here برای شما در تماس ورودی نمایش داده خواهد شد. البته این گزینه به هیچ عنوان پشتیبانی فارسی قابل اعتماد و مناسبی ندارد.

اپلیکیشن‌ های طرف‌ سوم

نرم‌‌افزارهای طرف‌ سوم بسیاری برای مسدود کردن تماس‌های ورودی وجود دارند که می‌توانند به‌سادگی برای مسدود کردن تماس‌های ناخواسته ورودی استفاده شوند.

هر نرم‌افزار ساختار خاص خود را دارد و ارائه دستورالعمل لازم برای همه این نرم‌افزارها از حوصله بحث ما خارج است.

RoboKiller و Truecaller از محبوب‌ترین و موثرترین برنامه‌های ساخته شده برای این کار هستند که هر دو در فروشگاه پلی‌استور به صورت رایگان قابل دانلود است.

در نهایت راهکار نهایی، گزارش دادن تماس‌های تبلیغاتی به اپراتور مخابراتی شماست که برای این کار باید سراغ اپراتور سیمکارت خود بروید و از آنها چگونگی انسداد تماس‌های ناخواسته و گزارش شماره‌های مزاحم را جویا شوید.

احمد محمدحسینی - مدیر تیم QA / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ضمیمه کلیک تماس های ناخواسته تماس های مزاحم تماس های ناخواسته مسدود کردن تماس نمایش داده روی دستگاه فعال کردن نرم افزار خواهد شد برای شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب

سرگرد محمد احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: طبق ابلاغیه پلیس راه فراجا، محور کندوان امروز از ساعت ۱۰ صبح از بالای طویر به سمت تهران و کرج مسدود می شود.

وی افزود: همچنین طبق این ابلاغیه مسیر برگشت و بالعکس به سمت شمال یکطرفه می شود.

طبق اعلام مرکز مدیریت راهداری مازندران، در حال حاضر در محور کندوان محدوده تونل البرز تا سیاه بیشه ترافیک سنگین و در مابقی مسیرها ترافیک به صورت عادی و روان جریان دارد.

کد خبر 6093557

دیگر خبرها

  • مسدود شدن مسیر روستاهای دشتی بر اثر سیل
  • صهیونیست‌ها راه کاروان‌های بشر دوستانه را مسدود کردند
  • گزینه اصلی مدیرعاملی استقلال مشخص شد
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • این میدان در تهران مسدود می‌شود
  • محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب
  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن